Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Video: Το υπερόπλο Του Μάρκετινγκ

Αρκετοί brand managers προβληματίζονται και τελικά αισθάνονται δέος μπροστά στο Διαδίκτυο, που όντως ανοίγει νέους ορίζοντες στο μάρκετινγκ.

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015

Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ συνειδητοποιούν ότι, με αυξανόμενη ταχύτητα, οι καταναλωτές στρέφονται προς την κατανάλωση περιεχομένου μέσω βίντεο.
Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ συνειδητοποιούν ότι, με αυξανόμενη ταχύτητα, οι καταναλωτές στρέφονται προς την κατανάλωση περιεχομένου μέσω βίντεο.

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου             


Ενώ κάποιες μάρκες off-line υποφέρουν έκρηξη παρατηρείται στις νέου τύπου on-line μάρκες, που ανατρέπουν κατεστημένες λογικές αλλά και τις παραδοσιακές τεχνικές branding. 

Με αποτέλεσμα, αρκετοί brand managers να προβληματίζονται και τελικά να αισθάνονται δέος μπροστά στο Διαδίκτυο, που όντως ανοίγει νέους ορίζοντες στο μάρκετινγκ. 

Και αυτό συμβαίνει γιατί εν μέρει ο κόσμος του εμπορίου και της συζήτησης πέρασε, από το πεδίο του πραγματικού, σε αυτό του Διαδικτύου και της εικονικής πραγματικότητας –με άμεση συνέπεια το εικονικό να μετασχηματίζεται σε πραγματικό. 

Σε αυτό δε το επίπεδο. όπως επισημαίνεται σε μία καλογραμμένη και ενδιαφέρουσα ενημερωτική έκδοση του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (ΕΙΜ) της ΕΕΔΕ, το βίντεο είναι πλέον μαρκετινικό υπερόπλο –με το τελευταίο να έχει ανατρεπτικό χαρακτήρα και να διαμορφώνει νέες επικοινωνιακές συνθήκες. 

Έτσι, όπως επισημαίνεται στην περιοδική έκδοση του ΕΙΜ, στο σημερινό περιβάλλον οι χρήστες του Διαδικτύου δαπανούν περισσότερο παρά ποτέ χρόνο παρακολουθώντας ψηφιακά βίντεο. 

Όπως αναφέρει ο Οργανισμός E-Marketer, εκτιμάται ότι οι ενήλικες Αμερικανοί παρακολουθούν καθημερινά σχεδόν 1 ώρα βίντεο στο Διαδίκτυο (55 λεπτά), κυρίως μέσω mobile συσκευών όπως smartphones και tablets (33 λεπτά στο σύνολο). 

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον, σύμφωνα με το report του E-Marketer «Video Content Round-up» είναι ότι το 2010 το αντίστοιχο κοινό δεν αφιέρωνε ούτε 1 λεπτό την ημέρα για να παρακολουθήσει βίντεο στο Διαδίκτυο. 

Οι marketers, αντιλαμβανόμενοι την στροφή του κοινού στην «κατανάλωση περιεχομένου» μέσω των βίντεο, έστρεψαν την προσοχή τους σταδιακά στο συγκεκριμένο μέσο, με αποτέλεσμα την άνοιξη του 2014 το βίντεο να θεωρείται το πρώτο σε χρήση μέσον στον ευρύτερο χώρο του content marketing, τόσο για μικρομεσαίες όσο και για μεγάλες επιχειρήσεις. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις στον κόσμο (με πάνω από 1.000 εργαζόμενους) πιστεύουν ότι το βίντεο δεν είναι απλά το πρώτο σε χρήση εργαλείο μάρκετινγκ αλλά και το πρώτο σε αποτελεσματικότητα –παρά το γεγονός ότι, ταυτόχρονα, θεωρείται η πιο δύσκολη σε παραγωγή μορφή contentmarketing (έρευνα των Demand Metric, Ascend 2, με χορηγό την εταιρεία Marketo). 

Το βίντεο έρχεται να καταργήσει δύο βασικά παραδοσιακά εμπόδια στον χώρο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, μέχρι σήμερα. 

Το πρώτο αφορά στο κόστος και το δεύτερο στην διάρκεια. 

Συγκεκριμένα, το βίντεο δεν αποτελεί απαραίτητα ένα υψηλού κόστους μέσον, αφού η τεχνολογία δίνει πλέον την δυνατότητα να έχουμε, με σημαντικά χαμηλή δαπάνη, εξαιρετικής ποιότητας βίντεο –με τους ίδιους τους πελάτες ακόμα να παίρνουν πολλές φορές τον ρόλο του παραγωγού για μία μάρκα. 

Επιπλέον, η διάρκεια ενός βίντεο μπορεί να ξεκινά από ορισμένα δευτερόλεπτα και, σε μερικές περιπτώσεις, να ξεπερνά και τα 5 λεπτά, δίνοντας την δυνατότητα στις εταιρείες να ενημερώσουν, να εκπαιδεύσουν και να μεταφέρουν με ακρίβεια και σαφήνεια το μήνυμά τους στο κοινό που απευθύνονται. 

Συνοπτικά, το βίντεο εξασφαλίζει τα εξής πλεονεκτήματα για τους marketers:

  • να μεταφέρουν οι μάρκες αποτελεσματικά το μήνυμά τους παντού,
  • να επικοινωνήσουν με έναν τρόπο πιο προσωπικό και συμβατό με τις αξίες της μάρκας,
  • να εκπαιδεύσουν ή να διασκεδάσουν το κοινό τους, εσωτερικό ή εξωτερικό,
  • να χτίσουν έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο «παραγωγής» δυνητικών πελατών και πωλήσεων,
  • να βελτιώσουν την θέση τους και τα αποτελέσματα αναζήτησης μέσω των SEO,
  • να παράγουν περιεχόμενο με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, χρησιμοποιώντας ως πρωταγωνιστές από ανώτατα στελέχη μέχρι καρτούνς,
  • να αξιοποιήσουν τις σύγχρονες τεχνολογίες, έτσι ώστε τα βίντεο να είναι «ορατά» από πολλές διαφορετικές πλατφόρμες,
  • να μειώσουν γενικά το κόστος παραγωγής ταινιών. 

Κατάλληλο σε κάθε επίπεδο της ζωής του πελάτη           

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ανακαλύπτουν ότι το βίντεο μπορεί να τις βοηθήσει σε κάθε επίπεδο του κλασσικού customer tunnel. 

Για παράδειγμα, τα viral video είναι κατάλληλα για χτίσιμο του επιθυμητού awareness, τα demo video είναι ιδανικά στο επίπεδο του consideration, προκειμένου να πείσουν έναν υποψήφιο πελάτη να συνεχίσει το «ταξίδι» του με την μάρκα, ενώ για παράδειγμα τα testimonial video είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά στην φάση εκείνη που ένας υποψήφιος πελάτης αξιολογεί πλέον ένα προϊόν ή μία υπηρεσία πριν πάρει την τελική απόφασή του για αγορά. 

Πετυχημένο video marketing            

Οι εταιρείες πρέπει να είναι αυθεντικές μέσα από τα βίντεο, παρουσιάζοντας πραγματικές ιστορίες για την μάρκας τους, χρησιμοποιώντας παράλληλα τον δικό τους διαφορετικό τόνο και ύφος επικοινωνίας. 

Επιπλέον, θα πρέπει να δίνουν βαρύτητα στην ποιότητα και το branding του κάθε βίντεο, χωρίς όμως αυτό να είναι σε βάρος του marketingbudget. 

Ένα βίντεο δεν είναι αρκετό. Οι επιχειρήσεις πρέπει να παράγουν σε σταθερή βάση σειρά από «θεματικά βίντεο», τα οποία θα τις βοηθούν σε κάθε στάδιο της ζωής του πελάτη να επιτυγχάνουν τους στόχους τους. 

Η χρήση ανάλογων marketing metrics (όπως viewership, percentageofcompletion, websiteconversionrate, πωλήσεις ανά υποψήφιο πελάτη, κ.α.) είναι πολύ σημαντική παράμετρος στην συνεχή βελτίωση και αποτελεσματικότητα των βίντεο που παράγονται. 

Τέλος, τα βίντεο θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις βέλτιστες πρακτικές contentoptimization και να προωθούνται κατάλληλα (video promotion) στην αγορά που δραστηριοποιείται μία εταιρεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Μια ιστορία επιστημονικής φαντασίωσης -57 νεκροί από πτώση ζαρντινιέρας

Από: EBR

Σε μια εξωτική χώρα πολύ μακριά από δω, το υπουργείο Κήπων και Ανθοστολισμού αποφάσισε να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα της ακαλαισθησίας ενός κεντρικού κρατικού κτηρίου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Η αδυναμία των δημοκρατιών μας να αντισταθούν στην επιρροή των ισχυρών εταιρειών και των ηγετών τους είναι ανησυχητική

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron