Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Η ανάπτυξη έχει όνομα και επώνυμο

Πέρα από την επείγουσα προώθηση της εξωστρέφειας, είναι ανάγκη να δοθεί βάρος και στην επώνυμη ζήτηση

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2017

Όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, η βιομηχανία των επωνύμων προϊόντων δεν έμεινε στάσιμη. Προχώρησε σε αναδιάρθρωση, επένδυσε σε πάγια, σε καινοτομία και οργάνωση, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά της. Κάναμε ό,τι μάς επέτρεπαν οι συνθήκες, ώστε το επώνυμο προϊόν να συνεχίσει να αποτελεί φορέα οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, δημιουργώντας ταυτοχρόνως αξία για τον καταναλωτή. Όλα αυτά απαιτούν άμεσα ένα ευνοϊκό και φιλικό προς την επιχειρηματικότητα περιβάλλον, πράγμα από το οποίο η Ελλάδα απέχει αν κρίνουμε από εμπόδια και άνευ ουσίας διαδικασίες που χρησιμοποιεί η δημόσια διοίκηση προκειμένου να παρεμποδίσει επενδυτικές και άλλες αναπτυξιακές δραστηριότητες.
Όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, η βιομηχανία των επωνύμων προϊόντων δεν έμεινε στάσιμη. Προχώρησε σε αναδιάρθρωση, επένδυσε σε πάγια, σε καινοτομία και οργάνωση, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά της. Κάναμε ό,τι μάς επέτρεπαν οι συνθήκες, ώστε το επώνυμο προϊόν να συνεχίσει να αποτελεί φορέα οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, δημιουργώντας ταυτοχρόνως αξία για τον καταναλωτή. Όλα αυτά απαιτούν άμεσα ένα ευνοϊκό και φιλικό προς την επιχειρηματικότητα περιβάλλον, πράγμα από το οποίο η Ελλάδα απέχει αν κρίνουμε από εμπόδια και άνευ ουσίας διαδικασίες που χρησιμοποιεί η δημόσια διοίκηση προκειμένου να παρεμποδίσει επενδυτικές και άλλες αναπτυξιακές δραστηριότητες.

του Νίκου Καραγεωργίου*

Η έκφραση διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα με όνομα και επώνυμο θα έπρεπε να είναι κορυφαίο σλόγκαν για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας και την πολυπόθητη τόνωση της εξωστρέφειάς της. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση και υπό ιδιαιτέρως δύσκολες συνθήκες. Το παγκόσμιο περιβάλλον είναι πολύ ανταγωνιστικό, οι τεχνολογίες αλλάζουν, η προβολή προϊόντων και υπηρεσιών υπακούει σε διαφορετικά κριτήρια απ’ ό,τι στο παρελθόν και οι καταναλωτές είναι πιο δύσκολοι σε όλα τα επίπεδα. 

Κατά συνέπεια, η επώνυμη ζήτηση είναι μία καθόλου εύκολη υπόθεση. Η μάρκα θέλει επένδυση και κόπο για να στηθεί και να αποτελέσει διαχρονική αξία –αυτήν που οι εταιρείες πρέπει να υπερασπίζονται, δεδομένου ότι ο καταναλωτής ψηφίζει καθημερινά γι αυτήν. Η μάρκα είναι το βασικό περιουσιακό στοιχείο των εταιρειών μας. Είναι η διαχρονική αξία που οι εταιρείες μας χτίζουν τόσα χρόνια και υπερασπίζονται, αλλά και που ο καταναλωτής έχει ανάγκη και επιθυμεί. Όπως όλα στην σημερινή εποχή, έτσι και το επώνυμο προϊόν αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις μέσα στην δίνη της οικονομικής κρίσης και απέναντι σε έναν καταναλωτή που καταγράφει τα χαμηλότερα επίπεδα καταναλωτικής εμπιστοσύνης. Το επώνυμο προϊόν καλείται να συνεχίσει να αποτελεί τον φορέα οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, καθώς και δημιουργίας αξίας για τον καταναλωτή.

Όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, η βιομηχανία των επωνύμων προϊόντων δεν έμεινε στάσιμη. Προχώρησε σε αναδιάρθρωση, επένδυσε σε πάγια, σε καινοτομία και οργάνωση, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά της. Κάναμε ό,τι μάς επέτρεπαν οι συνθήκες, ώστε το επώνυμο προϊόν να συνεχίσει να αποτελεί φορέα οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, δημιουργώντας ταυτοχρόνως αξία για τον καταναλωτή. Όλα αυτά απαιτούν άμεσα ένα ευνοϊκό και φιλικό προς την επιχειρηματικότητα περιβάλλον, πράγμα από το οποίο η Ελλάδα απέχει αν κρίνουμε από εμπόδια και άνευ ουσίας διαδικασίες που χρησιμοποιεί η δημόσια διοίκηση προκειμένου να παρεμποδίσει επενδυτικές και άλλες αναπτυξιακές δραστηριότητες.

Αυτό συμβαίνει δε σε μία κρίσιμη εποχή, όπου είναι ζωτική ανάγκη για το μέλλον της η Ελλάδα να βρει ένα νέο παραγωγικό μοντέλο. Η πρόκληση αυτή ισχύει για πάρα πολλές εταιρείες, που καλούνται να απαντήσουν στο θεμελιώδες ερώτημα: πώς μπορούμε να έχουμε κέρδος; Γιατί από το τελευταίο θα προκύψουν νέες επενδύσεις και θα μπουν στην αγορά καινοτόμα προϊόντα.

Επιμένω στην έννοια του επιχειρηματικού μοντέλου γιατί αυτό προσδιορίζει την ικανότητά μας να δίνουμε απαντήσεις στις προκλήσεις της εποχής μας. Όταν όμως ζούμε σε περιόδους γρήγορων μεταβολών, πρέπει και το θεσμικό κλίμα που περιβάλλει το επιχειρείν να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις. Από την ανταπόκριση αυτή θα εξαρτηθεί πώς θα ξεχωρίζουν στο οικονομικό πεδίο οι νικητές από τους ηττημένους.

*Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανικών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Μια ιστορία επιστημονικής φαντασίωσης -57 νεκροί από πτώση ζαρντινιέρας

Από: EBR

Σε μια εξωτική χώρα πολύ μακριά από δω, το υπουργείο Κήπων και Ανθοστολισμού αποφάσισε να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα της ακαλαισθησίας ενός κεντρικού κρατικού κτηρίου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Η αδυναμία των δημοκρατιών μας να αντισταθούν στην επιρροή των ισχυρών εταιρειών και των ηγετών τους είναι ανησυχητική

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron