Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Ο ΣΕΒ και η ψηφιακή πολιτική

Σε μία Ελλάδα ουραγό απέναντι στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, ο ΣΕΒ (και όχι μόνον) αναλαμβάνει σοβαρές πρωτοβουλίες

Από: Athanase Papandropoulos - Δημοσίευση: Παρασκευή, 12 Μαΐου 2017

Μέσα στην επόμενη τετραετία χρειάζονται ρεαλιστικά βήματα και συγκεκριμένη στρατηγική για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις γι’ αυτό το άλμα. Μόνον έτσι θα καταφέρουμε μέχρι το 2030 να είναι η Ελλάδα μεταξύ των ώριμων ψηφιακά χωρών», υποστηρίζει ο κ. Μιχ. Τσαμάζ –και απομένει, βέβαια, να δούμε πώς, από ποιους και υπό ποιες διανοητικές συνθήκες θα γίνει αυτό το απαραίτητο άλμα.
Μέσα στην επόμενη τετραετία χρειάζονται ρεαλιστικά βήματα και συγκεκριμένη στρατηγική για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις γι’ αυτό το άλμα. Μόνον έτσι θα καταφέρουμε μέχρι το 2030 να είναι η Ελλάδα μεταξύ των ώριμων ψηφιακά χωρών», υποστηρίζει ο κ. Μιχ. Τσαμάζ –και απομένει, βέβαια, να δούμε πώς, από ποιους και υπό ποιες διανοητικές συνθήκες θα γίνει αυτό το απαραίτητο άλμα.

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

«Βρισκόμαστε στο χείλος μίας τεχνολογικής επανάστασης που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και σχετιζόμαστε ο ένας με τον άλλον. Και αν εμείς δεν γνωρίζουμε ποιες ακριβώς θα είναι οι εξελίξεις, ένα πράγμα είναι σαφές: η ανταπόκριση σε αυτή την τεχνολογική ανατροπή πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και περιεκτική, με την συμμετοχή όλων των φορέων της πολιτικής, της οικονομίας, της δημόσιας διοίκησης, του ιδιωτικού τομέα και της κοινωνίας των πολιτών … Όσοι καθυστερήσουν στην ανταπόκριση αυτή θα είναι τελικά και οι μεγάλοι χαμένοι του 21ου αιώνα». 

Ιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος του World Economic Forum (WEF), ο δρ. Κλάους Σβαμπ ξεκινούσε με τα παραπάνω λόγια την εναρκτήρια ομιλία του στο Νταβός το 2015 ανοίγοντας αυτό το ετήσιο παγκόσμιο φόρουμ, που εκείνη την χρονιά ήταν αφιερωμένο στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση. Ήτοι, στην έλευση της ψηφιακής εποχής, η οποία, ως εκ της υφής και του περιεχομένου της, είναι ανατρεπτική για το καλύτερο ή για το χειρότερο. Απαιτεί, κατά συνέπεια, από τις περίφημες ελίτ έναν μη γραμμικό τρόπο σκέψης με επίκεντρο τον άνθρωπο και νέες αναδυόμενες αξίες οι οποίες ήδη έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν το μέλλον –σε όλα τα επίπεδα.

Από την άποψη αυτή, η πρωτοβουλία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) να διοργανώσει συνέδριο με θέμα την «Ψηφιακή Στρατηγική της Ελλάδας και τον δρόμο για την ανάπτυξή της», υπήρξε σημαντική, κατά την γνώμη μας. Έφερε δε στο προσκήνιο και μία σειρά από ευρήματα.

Συγκεκριμένα, σε μελέτη που παρουσίασε ο κ. Κυριάκος Σαμπατακάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Accenture Greece, υπογραμμίζεται ότι στην χώρα μας η ύπαρξη ενός εθνικού ψηφιακού οράματος για μία συνολική ψηφιακή στρατηγική είναι πολύ χαμηλή, ακόμη και μεταξύ των μελών της επιχειρηματικής κοινότητας. Κατά συνέπεια, αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός μίας χώρας είναι συνάρτηση της δεσμεύσεως, του βαθμού, της ταχύτητας και του συντονισμού ανταπόκρισης όλων των εμπλεκομένων μερών προς την κατεύθυνση αυτή, τότε τα νέα δεν είναι πολύ καλά για την Ελλάδα –ιδιαίτερα δε που η χώρα μας ήδη είναι ψηφιακός ουραγός στην Ευρώπη των 27, μαζί με την Ουγγαρία.

Αυτό σημαίνει ότι ο ΣΕΒ αλλά και μεγάλες εταιρείες, όπως ο Όμιλος του ΟΤΕ για παράδειγμα, θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να καταβάλουν και σοβαρές επικοινωνιακές προσπάθειες διαχύσεως του πνεύματος της ψηφιακής εποχής πριν αρχίσουν να δαιμονολογούν οι εχθροί της και οι διάφοροι καιροσκόποι του λαϊκισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ψηφιακής Οικονομίας του ΣΕΒ και επικεφαλής του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, θα πρέπει να αναλάβει σοβαρές πρωτοβουλίες, ικανές, όπως λέει και ο ίδιος, ώστε ο ψηφιακός μετασχηματισμός να καταστεί εθνική προτεραιότητα. «Είναι πλέον σαφές ότι η χώρα χρειάζεται ένα ψηφιακό άλμα. 

Μέσα στην επόμενη τετραετία χρειάζονται ρεαλιστικά βήματα και συγκεκριμένη στρατηγική για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις γι’ αυτό το άλμα. Μόνον έτσι θα καταφέρουμε μέχρι το 2030 να είναι η Ελλάδα μεταξύ των ώριμων ψηφιακά χωρών», υποστηρίζει ο κ. Μιχ. Τσαμάζ –και απομένει, βέβαια, να δούμε πώς, από ποιους και υπό ποιες διανοητικές συνθήκες θα γίνει αυτό το απαραίτητο άλμα.

Άλμα το οποίο, κατά τον κ. Μιχάλη Στασινόπουλο, πρόεδρο της Επιτροπής Βιομηχανίας και Μεταποίησης και μέλος του ΔΣ του ΣΕΒ, θα συμβάλει στον εκδημοκρατισμό του παραγωγικού οικοσυστήματος λόγω της συνεχούς σημαντικής μείωσης του κόστους εφαρμογής των νέων τεχνολογιών. 

«Τώρα, μικρότερες (αλλά και μεγαλύτερες) εταιρείες μπορούν να παράγουν και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους με εργαλεία που λίγα χρόνια πριν ήταν προνόμιο πολύ μεγαλύτερων οργανισμών. Έτσι, η στενή παρακολούθηση από τις επιχειρήσεις και το κράτος του σύγχρονου μοντέλου παραγωγής με την χρήση των τελευταίων τεχνολογιών και η προώθησή τους στην παιδεία και την κοινωνία, μπορεί να συνδράμει πολύ σημαντικά στην ανάπτυξη σε όλους τους τομείς της οικονομίας», ανέφερε ο κ. Μιχ. Στασινόπουλος.

Ωστόσο, όπως πολύ σωστά επεσήμανε στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΣΕΒ κ. Θεόδωρος Φέσσας, για να συμβεί κάτι τέτοιο πρέπει να υπάρξει ένα εθνικό ψηφιακό όραμα, το οποίο θα χρειαστεί να συνενωθεί με την εθνική στρατηγική μεταρρύθμισης και η πολιτική ηγεσία πρέπει να δεσμευτεί για την υλοποίησή του. «Ο πρωθυπουργός πρέπει για την εθνική ψηφιακή στρατηγική να έχει κεντρικό ρόλο στην εποπτεία και στην παροχή στρατηγικής κατεύθυνσης», είπε ο κ. Θεοδ. Φέσσας.

Ερώτημα: Σε μία οικονομικά αναλφάβητη Ελλάδα, μπορούν όλα τα παραπάνω να γίνουν πράξη;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Στη μνήμη του Θαλή Κουτούπη

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Ένα από τα βιβλία του Θαλή που είχα προλογίσει, το 1987, ήταν αυτό που είχε τίτλο «Η Διαφήμιση και τα μυστικά της»

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Ας ξεκινήσουμε με μια θετική αισιόδοξη θεώρηση για το θεσμικό όργανο της Ένωσης, το μόνο που εκλέγεται από το 1979 με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες

Οικονομία

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Μια ευρύχωρη δεξαμενή εσόδων για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους παραμένουν οι υπηρεσίες περιαγωγής (roaming)

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron