Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Γνώμη

Μάρκα και μάνατζμεντ της φήμης

Στον επικοινωνιακό κόσμο της ψηφιακής εποχής, η φήμη των επιχειρήσεων και όχι μόνον θα αποτελεί όλο και πιο πολύ από τους πιο πολύτιμους άυλους πόρους μαζί με τα επώνυμα προϊόντα της

Από: Athanase Papandropoulos - Δημοσίευση: Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2018

Κάθε ενέργεια που κάνει ή δεν κάνει μια επιχείρηση εκπέμπει μηνύματα, κάθε τμήμα μιας εταιρίας έχει τη δυνατότητα να ακουμπήσει τον πελάτη. Έτσι κάθε μήνυμα ή ενδυναμώνει την καλή φήμη και την σχέση προσθέτοντας αξία ή επιβεβαιώνει την υπάρχουσα σχέση την αποδυναμώνει μειώνοντας την αξία της.
Κάθε ενέργεια που κάνει ή δεν κάνει μια επιχείρηση εκπέμπει μηνύματα, κάθε τμήμα μιας εταιρίας έχει τη δυνατότητα να ακουμπήσει τον πελάτη. Έτσι κάθε μήνυμα ή ενδυναμώνει την καλή φήμη και την σχέση προσθέτοντας αξία ή επιβεβαιώνει την υπάρχουσα σχέση την αποδυναμώνει μειώνοντας την αξία της.

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Διανύοντας την εποχή του ψηφιακού ωκεανού και γνώσης, είναι σημαντική η συνειδητοποίηση της ανάγκης αλλαγής του τρόπου προσέγγισης και διαχείρισης και διαχείρισης της  επικοινωνίας με τον καταναλωτή – πελάτη και όλα τα επιμέρους κοινά που ενδιαφέρουν μια επιχείρηση. 

Τέτοιες ομάδες “stakeholder groups”, είναι οι μέτοχοι και η κοινή γνώμη, το προσωπικό, οι πελάτες μιας επιχείρησης. 

Είναι όμως και ο χώρος των social media.

Οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί. Έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στους θεσμούς και τις κυβερνήσεις, και ενώ στρέφονται προς την οικογένεια και τους φίλους γίνονται λιγότερο κοινωνικοί και περισσότερο στρέφονται προς τα μέσα – προς το εγώ.

Παράλληλα, οι καταναλωτές του 21ου αιώνα καταλαβαίνουν το πώς λειτουργεί η διαδικασία της παραγωγής και της λιανικής πώλησης και στις μάρκες προς όφελός τους. 

Αναζητούν έναν συνδυασμό που φαινομενικά είναι ακατόρθωτος, την άψογη ποιότητα και την άριστη εξυπηρέτηση, αλλά σε πολύ χαμηλή τιμή.

Οι επιχειρήσεις μπαίνουν σε νέα οικονομική περίοδο, στον αιώνα της τεχνολογίας. 

Βασικό χαρακτηριστικό της νέας χιλιετηρίδας είναι η μεταμόρφωση των βασικών συντελεστών όπως η γη, η εργασία και το κεφάλαιο που δέσποζαν στη βιομηχανική εποχή και αυξάνεται η αξία των άυλων συντελεστών δηλαδή η ανάπτυξη, αξιοποίηση και η επικοινωνία ιδεών, γνώσης και πληροφόρησης.

Ο νέος αιώνας της ψηφιακής πληροφόρησης μεταμορφώνει ριζικά τα μέσα και τον δημιουργικό τρόπο επικοινωνίας με το νέο καταναλωτή. 

Η επικοινωνία βασίζεται στον διάλογο και βλέπει τον πελάτη σαν συνέταιρο, σε μια διαδικασία δημιουργίας προστιθέμενης αξίας. 

Η προσπάθεια κάθε μάρκας είναι να την συμπεριλάβει ο καταναλωτής στον προσωπικό του κύκλο διαχρονικών σχέσεων και να διατηρεί έναν διάλογο και μια πολύτιμη σχάση ζωής μαζί του. Παράλληλα, ο καταναλωτής απαιτεί όλο και περισσότερο να γνωρίζει ποια είναι η εταιρία πίσω από τη μάρκα. 

Η μάρκα είναι πελάτης (αντί καταναλωτής) ή μάρκα ή προϊόν ή υπηρεσία είναι μια πρόκληση, ένα σημείο εισόδου για τη δημιουργία και διατήρηση σχέσεων ανάμεσα στον πελάτη και την επιχείρηση. Είναι πόρος- κλειδί.

Η νέα τεχνολογία μας επιτρέπει να γνωρίζουμε κάθε μέρα  - και πιο καλά- τον κάθε πελάτη προσωπικά με το όνομά του. 

Οι υπηρεσίες προγραμματισμού μέσων του 21ου αιώνα, πρέπει έτσι να μπορούν να διαχειρισθούν όλα τα σημεία επαφής με τον καταναλωτή, ακολουθώντας το «καθημερινό ταξίδι» - διαδρομή του κάθε πελάτη- από τη στιγμή που θα ξυπνήσει, την έξοδο από το σπίτι, μέχρι να επιστρέψει και να κοιμηθεί. 

Όλα τα σημεία επαφής στα πλαίσια αυτά, θεωρούνται μέσα π.χ. σε μια τράπεζα, μέσο επικοινωνίας εκτός από τα παραδοσιακά είναι και το κάθε κατάστημα της τράπεζας. 

Με το παλιό μοντέλο, το κατάστημα υπάγεται στο οργανωτικό κομμάτι της λιανικής πώλησης. Με τη νέα οπτική, κάθε κατάστημα είναι και ένα πολυδιάστατο μέσο επικοινωνίας. 

Στις νέες συνθήκες τα στελέχη του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, πρέπει να μάθουν να διαλέγονται με τον καταναλωτή, να σέβονται την ψυχική του διάθεση και να τον καταλαβαίνουν. 

Κάθε ενέργεια που κάνει ή δεν κάνει μια επιχείρηση εκπέμπει μηνύματα, κάθε τμήμα μιας εταιρίας έχει τη δυνατότητα να ακουμπήσει τον πελάτη. 

Έτσι κάθε μήνυμα ή ενδυναμώνει την καλή φήμη και την σχέση προσθέτοντας αξία ή επιβεβαιώνει την υπάρχουσα σχέση την αποδυναμώνει μειώνοντας την αξία της. 

Η έμφαση στον 21ο αιώνα θα μετακινηθεί από την απόκτηση νέων πελατών στην διατήρηση και την ανάπτυξή τους. Από τον μονόλογο οδηγούμεθα στη διαχείριση του διαλόγου.

Η αξία της μάρκας ήδη καθορίζεται από την ποιότητα της σχέσης της με τον καταναλωτή. Οι πωλήσεις και το μερίδιο αγοράς θα συνεχίσουν να είναι σημαντικά, αλλά πάντα θα είναι ιστορικά στοιχεία μέτρησης. 

Η αξία της εταιρείας θα προσδιορίζεται από την μελλοντική απόδοση που βασίζεται στο κύρος και την καλή φήμη της εταιρίας αποτελώντας το πιο πολύτιμο άυλο περιουσιακό στοιχείο στην ποιότητα της σχέσης ανάμεσα στην μάρκα και τους πελάτες της. 

Έτσι τώρα μετράει η σπουδαιότητα κάθε πελάτης με βάση την συνολική αξία ζωής του και βέβαια όλοι οι πελάτες δεν θα είναι ίσοι. 

Μέχρι σήμερα, η προσπάθεια της ολικής επικοινωνίας ήταν να εξασφαλίσει ότι η επικοινωνία της μάρκας και της εταιρείας είχαν μια φωνή, μια οπτική γωνία. Όλα αυτά έχουν πάει περίπατο. 

Ο σημερινός καταναλωτής θέλει διάλογο και αυτό απαιτεί οι άνθρωποι της επιχείρησης να μάθουν να ακούν. Είναι ανάγκη να γνωρίζουν εις βάθος το αντικείμενό τους και να το συνδέουν με τη φήμη της επιχείρησης.  

Σύμφωνα με συμβούλους μάνατζμεντ «η φήμη είναι νέος και πολύ σημαντικός άυλος πόρος για την επιχείρηση, ο οποίος όσο εξελίσσεται η ψηφιακή εποχή μας, θα προσλαμβάνει και στρατηγική σημασία». 

Καιρός είναι, έτσι, κάποιες εταιρείες και στη χώρα μας να προσέξουν αυτό το κεφάλαιο, γιατί σίγουρα αύριο θα το χρειαστούν. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Στη μνήμη του Θαλή Κουτούπη

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Ένα από τα βιβλία του Θαλή που είχα προλογίσει, το 1987, ήταν αυτό που είχε τίτλο «Η Διαφήμιση και τα μυστικά της»

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Ας ξεκινήσουμε με μια θετική αισιόδοξη θεώρηση για το θεσμικό όργανο της Ένωσης, το μόνο που εκλέγεται από το 1979 με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες

Οικονομία

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Μια ευρύχωρη δεξαμενή εσόδων για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους παραμένουν οι υπηρεσίες περιαγωγής (roaming)

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron