Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ, ΤΟ LINKEDIN ΚΑΙ Η ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Νέοι όροι πρόσβασης και νέες συνθήκες αναζήτησης δημιουργούνται στην αγορά εργασίας, η οποία βρίσκεται διαρκώς σε εξέλιξη.

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2012

Είναι λοιπόν απαραίτητο να είναι ένας υποψήφιος παρών σε κάποιο από τα social media; Πλέον ναι –ειδικά μάλιστα σε επαγγελματικά δίκτυα, όπως είναι το Linkedin. Εδώ χρειάζεται ίσως να διακρίνουμε το συγκεκριμένο από άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία μπορεί κάποιος να συμμετέχει σε παιχνίδια, να συζητάει, να δίνει πληροφορίες για τις διακοπές και την διασκέδασή του, να ανεβάζει φωτογραφίες, κλπ.
Είναι λοιπόν απαραίτητο να είναι ένας υποψήφιος παρών σε κάποιο από τα social media; Πλέον ναι –ειδικά μάλιστα σε επαγγελματικά δίκτυα, όπως είναι το Linkedin. Εδώ χρειάζεται ίσως να διακρίνουμε το συγκεκριμένο από άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία μπορεί κάποιος να συμμετέχει σε παιχνίδια, να συζητάει, να δίνει πληροφορίες για τις διακοπές και την διασκέδασή του, να ανεβάζει φωτογραφίες, κλπ.

της Ρεβέκκας Πιτσίκα *

Στην εποχή της πληροφορίας και της πληροφορικής, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν ότι κατακτούν περίοπτη θέση και στον τομέα της αναζήτησης εργασίας. Έτσι, όλο και περισσότερες είναι οι εταιρείες που στρέφονται προς την χρήση τους όταν αναζητούν προσωπικό και, αντιστοίχως, ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι τα χρησιμοποιούν ενεργά όταν αναζητούν εργασία. Η ταχύτητα, η αμεσότητα και το χαμηλό κόστος είναι τα βασικά πλεονεκτήματα, έναντι άλλων λύσεων που απαιτούν χρόνο και πόρους. Στην Αμερική, μάλιστα, έχουν αναδειχθεί ως το πιο ισχυρό μέσον στην διαδικασία της επαγγελματικής αναζήτησης.

Ήδη, σε όλο τον κόσμο οι χρήστες του Linkedin ξεπερνούν σήμερα τα 147 εκατομμύρια, εκ των οποίων 58,5 εκατομμύρια βρίσκονται στην Αμερική και 32,9 εκατομμύρια στην Ευρώπη. Ενώ τα ποσοστά ανά ηλικιακό γκρουπ, παγκοσμίως, διαμορφώνονται ως εξής: ηλικία 18-24 ποσοστό 25,8%• 25-34 ποσοστό 34,3%• 35-54 ποσοστό 33,4% και 54+ ποσοστό 6,6%.

Είναι λοιπόν απαραίτητο να είναι ένας υποψήφιος παρών σε κάποιο από τα social media; Πλέον ναι –ειδικά μάλιστα σε επαγγελματικά δίκτυα, όπως είναι το Linkedin. Εδώ χρειάζεται ίσως να διακρίνουμε το συγκεκριμένο από άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία μπορεί κάποιος να συμμετέχει σε παιχνίδια, να συζητάει, να δίνει πληροφορίες για τις διακοπές και την διασκέδασή του, να ανεβάζει φωτογραφίες, κλπ.

Το Linkedin είναι στην πραγματικότητα ένα «ζωντανό» βιογραφικό. Ο υποψήφιος ανεβάζει την προϋπηρεσία του, τις σπουδές του, τις δεξιότητες που τον χαρακτηρίζουν ως επαγγελματία, το προφίλ του και τα θέματα που τον ενδιαφέρουν για να τον προσεγγίσει κάποιος. Είναι μάλιστα σημαντικό να προσέξει κανείς τί είδους λέξεις-κλειδιά βάζει στο προφίλ του, έτσι ώστε να εμφανίζεται στις σχετικές αναζητήσεις. Όταν ολοκληρώσει το προφίλ του και με τις ανάλογες επαγγελματικές συστάσεις –είναι πραγματικά απαραίτητες–, τότε στήνει το δίκτυο των επαγγελματικών του επαφών. Στο σημείο αυτό πρέπει να είναι κάποιος ιδιαίτερα προσεκτικός, καθώς οι επαφές επίσης τον χαρακτηρίζουν ως επαγγελματία –έχει βέβαια την δυνατότητα να τις κλειδώσει και να μην είναι ορατές σε τρίτους. Από την άλλη πλευρά, όμως, είναι εύκολο πλέον να μάθει και να προσεγγίσει στελέχη-κλειδιά σε εταιρείες που τον ενδιαφέρουν. Μέσα από ένα δίκτυο επαφών αποκτά κανείς πρόσβαση σε πολλές χιλιάδες επαγγελματίες οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με τις δικές του επαφές. Τέλος, είναι σημαντικό να επιλέξει τις ομάδες (groups) στις οποίες θα συμμετέχει, ώστε να ενημερώνεται σωστά για θέματα που τον ενδιαφέρουν –π.χ. νέες θέσεις εργασίας, συζητήσεις επαγγελματικού προσανατολισμού, άρθρα, απόψεις, έρευνες, κλπ.

Προσοχή χρειάζεται και στο θέμα της φωτογραφίας: αυστηρά επαγγελματική –το συγκεκριμένο δίκτυο δεν είναι για να κάνει κανείς «φίλους», αλλά για επαγγελματικές γνωριμίες.

Από την πλευρά των εταιρειών, είναι επίσης εύκολο να μάθουν και να προσεγγίζουν στελέχη της αγοράς που τις ενδιαφέρουν, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Με την χρήση των κατάλληλων κριτηρίων αναζήτησης έχουν σαφή και ξεκάθαρη εικόνα των στελεχών της αγοράς τους και μπορούν πιο εύκολα να πάρουν αντίστοιχες επιχειρηματικές αποφάσεις. Είναι η πρώτη πηγή υποψηφίων που κοιτάζουν, καθώς το κόστος είναι σχεδόν μηδενικό, η ταχύτητα συλλογής πληροφοριών μεγάλη και η ακρίβεια τους σημαντική καθώς οι πληροφορίες είναι συνήθως ανανεωμένες (υπάρχει μάλιστα πλέον η δυνατότητα να εξάγεται το προφίλ του υποψήφιου ως πλήρες και σε σύγχρονη μορφή βιογραφικό σε αρχείο pdf). Ακόμα και στην περίπτωση που μία εταιρεία συνεργάζεται με εταιρεία επιλογής στελεχών για την ανεύρεση υποψηφίων, μπορεί να έχει πιο σαφή και συγκεκριμένη άποψη για το προφίλ των διαθέσιμων εργαζομένων στην αγορά εργασίας και να ζητήσει συγκεκριμένα πράγματα ή να μπορεί να καθοδηγήσει καλύτερα τον συνεργάτη της ως προς το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Πέρα από το Linkedin, οι υποψήφιοι κάνουν συνήθως χρήση και άλλων social media. Είναι όμως σημαντικό να προσέχουν τί πληροφορίες ανεβάζουν στο Διαδίκτυο, γιατί πλέον ένας σημαντικός αριθμός εταιρειών ελέγχουν τα προφίλ υποψηφίων που πρόκειται να προσλάβουν. Έχουν μάλιστα υπάρξει περιπτώσεις που ο εργοδότης σκέφτηκε ξανά την πρόταση που θα έκανε σε υποψήφιο και έφτασε στο σημείο να την ακυρώσει.

Είναι συνεπώς ξεκάθαρο ότι η κοινωνική δικτύωση αποτελεί πλέον πραγματικότητα και για την αγορά εργασίας. Ταχύτητα, κόστος, άμεση πρόσβαση στην πληροφορία είναι τα βασικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων μέσων αναζήτησης επαγγελματικών ευκαιριών. Κάθε σύγχρονος εργαζόμενος όχι απλά δεν πρέπει να τα αγνοεί αλλά, αντίθετα, πρέπει να φροντίζει να έχει προφίλ πάντα ενημερωμένο και με επαγγελματική εμφάνιση. Τα οφέλη είναι πολλαπλά από την χρήση τους, οι δε κίνδυνοι απολύτως ελέγξιμοι αν κανείς λειτουργεί με σύνεση και προσοχή.

* Διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας επιλογής στελεχών People for Business και ειδική σε θέματα διαχείρισης καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Περί γυναικαγωγίας

Από: EBR

Με αφορμή τα όσα δραματικά και τραγικά συμβαίνουν ιδιαίτερα στη χώρα μας (γυναικοκτονίες κ.λπ.) και τη σχετική αρθρογραφία διακεκριμένων επιστημόνων,σκέφθηκα να τολμήσω, να πρωτοτυπήσω, εισάγοντας τον όρο ΓΥΝΑΙΚΑΓΩΓΙΑ

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οικονομία

Ανάπτυξη ίσον μεταρρυθμίσεις

Ανάπτυξη ίσον μεταρρυθμίσεις

Η ελληνική οικονομία κατέκτησε σημαντικούς στόχους τα τελευταία χρόνια

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron