Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Το e-commerce, πρωταγωνιστής της φετινής εορταστικής περιόδου

Εξελιγμένους τρόπους για να εκμεταλλευτούν τα στοιχεία των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, αναμένεται να ενεργοποιήσουν και φέτος οι ψηφιακοί εγκληματίες

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2023

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και φέτος αναμένεται αυξημένη δραστηριότητα σχετικά με απάτες κατά τη διάρκεια των εορτών, τόσο στις συναλλαγές με κάρτα με φυσική παρουσία (card present), όσο και μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (card-not-present).
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και φέτος αναμένεται αυξημένη δραστηριότητα σχετικά με απάτες κατά τη διάρκεια των εορτών, τόσο στις συναλλαγές με κάρτα με φυσική παρουσία (card present), όσο και μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (card-not-present).

Εξελιγμένους τρόπους για να εκμεταλλευτούν τα στοιχεία των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, αναμένεται να ενεργοποιήσουν και φέτος οι ψηφιακοί εγκληματίες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και φέτος αναμένεται αυξημένη δραστηριότητα σχετικά με απάτες κατά τη διάρκεια των εορτών, τόσο στις συναλλαγές με κάρτα με φυσική παρουσία (card present), όσο και μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (card-not-present).

Νέα έκθεση της Visa εντοπίζει δημοφιλείς τακτικές απάτης, που αναμένονται μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Ιανουαρίου 2024, λόγω της ραγδαίας αύξησης των δραστηριοτήτων του ηλεκτρονικού εμπορίου και των προσωπικών δαπανών σε καταστήματα λιανικής και καταλύματα.

Τα δεδομένα της Visa δείχνουν ότι στις κορυφαίες κατηγορίες εμπόρων, που μπαίνουν στο στόχαστρο απατεώνων, τα ποσοστά απάτης κατά την εορταστική περίοδο το 2022 αυξήθηκαν 11% σε σχέση με το ποσοστό απάτης εκτός εορταστικής περιόδου. Η επικαιροποιημένη έκθεση προειδοποιεί ότι απατεώνες θα επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για εύρεση προσφορών και αγορές ιδιαίτερων δώρων.

“Με την αύξηση των διαδικτυακών αγορών, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα οι απατεώνες να υποκλέψουν, με επιτυχία, δεδομένα λογαριασμού από επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και να τα εκμεταλλευτούν”, αναφέρει η έκθεση.

Phishing and Social Engineering

Η πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) τα τελευταία χρόνια έχει δώσει τη δυνατότητα στους απατεώνες να δημιουργούν καμπάνιες/ διαφημίσεις που προσομοιάζουν τις αυθεντικές, καθιστώντας πιο δύσκολο για τους καταναλωτές να εντοπίζουν τις ψευδείς.

Στο μεταξύ, η Visa εντόπισε πολλές υποκλοπές κωδικών πρόσβασης μίας χρήσης (OTP), μέσω των οποίων οι απατεώνες προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς των κατόχων των καρτών. Σε αυτήν την περίπτωση, αποστέλλονται στα θύματα σελίδες για να καταχωρήσουν το OTP τους, που εμφανίζονται να σχετίζονται με την επιθυμητή αγορά.

Την ίδια στιγμή, οι δράστες μπορεί να επιχειρήσουν να κλέψουν τις κάρτες ή/ και τα τηλέφωνα από ανυποψίαστους καταναλωτές σε πολυσύχναστα καταστήματα λιανικής, εμπορικά κέντρα ή πάρκινγκ.

“Κατά την περίοδο των εορταστικών αγορών, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται την αυξημένη δραστηριότητα και τους καταναλωτές, που στοχεύουν στην αναζήτηση του τέλειου δώρου”, αναφέρει Visa.

Δέκα συνήθειες

Οι “10 ασφαλείς συνήθειες αγορών για μια ανέμελη εορταστική περίοδο” μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές, που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν αγορές, κατά τη διάρκεια των εορτών, να παραμείνουν ασφαλείς. Ανάμεσα στις συμβουλές της Visa, περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:

- Αγορά από αξιόπιστους εμπόρους: Πραγματοποιήστε τις αγορές σας από αξιόπιστους και γνωστούς εμπόρους. Εάν σκέφτεστε να προβείτε σε αγορά από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που δεν γνωρίζετε, κάντε πρώτα μία έρευνα για να ελέγξετε τη φήμη και την αυθεντικότητά του.

-Ασφαλίστε τα προσωπικά σας στοιχεία: Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα, που επισκέπτεστε, χρησιμοποιεί ασφαλή τεχνολογία. Όταν βρίσκεστε στη σελίδα πληρωμής, η διεύθυνση του ιστότοπου πρέπει να ξεκινά με https://, που σημαίνει ότι είναι ασφαλής και ότι τα δεδομένα σας κρυπτογραφούνται και αποστέλλονται μέσω ασφαλούς σύνδεσης.

- Αποφύγετε το δημόσιο Wi-Fi για αγορές: Τα δημόσια δίκτυα Wi-Fi είναι συχνά μη ασφαλή και διευκολύνουν τους χάκερ να κλέψουν τα στοιχεία σας. Να χρησιμοποιείτε πάντα ένα ασφαλές, ιδιωτικό δίκτυο όταν κάνετε αγορές.

- Προσοχή στις προσφορές, που είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές: Προσφορές σε ιστότοπους και σε email, τα οποία μπορεί συχνά να ακούγονται πολύ καλά για να είναι αληθινά, ειδικά αν περιέχουν εξαιρετικά χαμηλές τιμές σε δυσεύρετα προϊόντα. Οι καταναλωτές θα πρέπει να παραμένουν καχύποπτοι με τέτοιες προσφορές.

*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Φτάνει πια το κακόγουστο θέατρο με τα πρόστιμα

Από: EBR

Ενώ οι εκπρόσωποι της ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στωϊκά δέχονται τα ξόρκια περί αισχροκέρδειας και επιλεγμένα πρόστιμα, η παραγωγική Ελλάδα βρίσκεται από πλευράς παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας στις τελευταίες θέσεις

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Από εκείνη την ημέρα του 19ου αιώνα που καθιερώθηκε η καθολική ψηφοφορία, καθιερώθηκε και η δημαγωγία για την προσέλκυση της ψήφου του «λαού»

Οικονομία

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

Αύξηση των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ποσοστό έως και 10% εντός του 2024 σχεδιάζουν 7 στις 10 τράπεζες, παγκοσμίως

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron