Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Νέα & Εκδηλώσεις

Η επιχειρούσα κοινωνία

Στο παρόν βιβλίο οι Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος και Κώστας Χ. Χριστίδης δίνουν μία διαφορετική υπόσταση στην έννοια του επιχειρείν και του χώρου

Από: EBR - Δημοσίευση: Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου 2024

Περιγράφουν την εξέλιξη της επιχείρησης ως ιστορικό, πνευματικό γεγονός από τον Άνταμ Σμιθ μέχρι την σημερινή εποχή του άυλου χρήματος και επισημαίνουν ότι η επιχείρηση, όταν άρχισε να αποκτά αυξανόμενο οικονομικό βάρος και ανοδική κοινωνική ισχύ, στηρίχθηκε σε μία εξόχως γόνιμη κουλτούρα, που ήταν αυτή της ανερχόμενης αστικής τάξεως.
Περιγράφουν την εξέλιξη της επιχείρησης ως ιστορικό, πνευματικό γεγονός από τον Άνταμ Σμιθ μέχρι την σημερινή εποχή του άυλου χρήματος και επισημαίνουν ότι η επιχείρηση, όταν άρχισε να αποκτά αυξανόμενο οικονομικό βάρος και ανοδική κοινωνική ισχύ, στηρίχθηκε σε μία εξόχως γόνιμη κουλτούρα, που ήταν αυτή της ανερχόμενης αστικής τάξεως.

Στο παρόν βιβλίο οι Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος και Κώστας Χ. Χριστίδης δίνουν μία διαφορετική υπόσταση στην έννοια του επιχειρείν και του χώρου μέσα στον οποίον αυτό μπορεί να αναπτυχθεί, να γονιμοποιηθεί και να γίνει μοχλός ανάπτυξης, ευημερίας και πολιτιστικής προόδου. Περιγράφουν την εξέλιξη της επιχείρησης ως ιστορικό, πνευματικό γεγονός από τον Άνταμ Σμιθ μέχρι την σημερινή εποχή του άυλου χρήματος και επισημαίνουν ότι η επιχείρηση, όταν άρχισε να αποκτά αυξανόμενο οικονομικό βάρος και ανοδική κοινωνική ισχύ, στηρίχθηκε σε μία εξόχως γόνιμη κουλτούρα, που ήταν αυτή της ανερχόμενης αστικής τάξεως. Κορυφαίοι διανοητές, όπως οι Καρλ Μαρξ και Γιόζεφ Σουμπέτερ, ο καθένας από την δική του οπτική γωνία και φιλοσοφική ενατένιση, θεωρούσαν ότι η επιχείρηση ως φορέας της βιομηχανικής επανάστασης, ήταν ταυτοχρόνως και ιμάντας μίας νέας ιστορικής παρουσίας. Πολύ αργότερα, ο νομπελίστας Μουχάμεντ Γιουνούς θα δήλωνε: «...Οι φτωχοί δεν είναι υπεύθυνοι για τη φτώχεια τους. Δεν είναι ούτε ανίκανοι, ούτε τεμπέληδες αλλά θύματα. Η κοινωνία τους έκανε φτωχούς. Πρέπει στον καθένα να δοθεί η δυνατότητα να γίνει επιχειρηματίας...».

Αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση της σύγχρονης επιχειρούσας κοινωνίας. Η αντίσταση στον φόβο, η υπερπήδηση εμποδίων (όπως αυτά που δημιουργούν ανελεύθερα καθεστώτα και συντεχνιακές αντιλήψεις), η απελευθέρωση της ευφυΐας και η καλλιέργεια του πνεύματος της επιχειρηματικότητας είναι, όπως αναφέρουν οι συγγραφείς στο πρώτο μέρος του βιβλίου, οι βασικοί παράγοντες που οδηγούν στην πρόοδο και την ευημερία.

Μία σύγχρονη επιχειρούσα επικοινωνία, όμως, άξια του ονόματός της, αντιλαμβάνεται ότι η επιχείρηση, εκτός από αφετηρία παραγωγής πλούτου, είναι ανάγκη να αποτελεί και χώρο κοινωνικής καταξίωσης. Και τούτο επιτυγχάνεται με την ηθική διάσταση της επιχειρηματικής δράσης, όπως αυτή εκδηλώνεται στη συμπεριφορά της επιχείρησης προς τους μετόχους, τους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους προμηθευτές, τους ανταγωνιστές, το κράτος και τις οργανώσεις του κοινωνικού τομέα. Οι σχέσεις με όλα αυτά τα ενδιαφερόμενα μέρη αναλύονται διεξοδικά στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, όπου εξετάζονται θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, κοινωνικής λογιστικής και κριτηρίων ESG για την ανάπτυξη και μέτρηση δράσεων περιβαλλοντικών, κοινωνικών και καλής διακυβέρνησης.

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος γίνεται αναφορά στις νέες ηγετικές ικανότητες που απαιτούνται για τις νέες εποχές που είναι ήδη εδώ. Περιληπτικά, αυτές μπορεί να συμπυκνωθούν στην έννοια της πολιτικής νοημοσύνης (PQ), η οποία είναι η ηγετική ικανότητα διάδρασης σε έναν κόσμο όπου κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και κοινωνίες μοιράζονται την ισχύ, αναζητούν και βρίσκουν βελτιωμένους τρόπους συνεργασίας μεταξύ δημόσιου, ιδιωτικού και κοινωνικού τομέα για την δημιουργία ευημερίας, κερδών αλλά και καλύτερων συνθηκών ζωής, που ωφελούν τόσο τις παρούσες όσο και τις επόμενες γενεές. Αυτός είναι και ο ύπατος προορισμός μιας Επιχειρούσας Κοινωνίας.

ISBN 978-960-02-4180-8, Σχήμα 14x21, Σελίδες: 240, Τιμή: €9,00 (δεν συμπερ. 6% ΦΠΑ), Βάρος: 555gr, Έκδοση Αθήνα 2024

Οι συγγραφείς

Ο Αθανάσιος-Γεώργιος Παπανδρόπουλος γεννήθηκε στο Παλαιό Ψυχικό και είναι γόνος μεγάλης οικογένειας των Πατρών με παρουσία στον επιχειρηματικό και δημοσιογραφικό χώρο (Νεολόγος Πατρών).

Φοίτησε στο Πανεπιστημιακό Κέντρο της Μόνς στο Βέλγιο του οποίου είναι πτυχιούχος Εμπορικών και Οικονομικών Επιστημών εφαρμοζομένων στις υπό Ανάπτυξη Χώρες. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα Δημοσιογραφίας, Επικοινωνίας και Πολιτικής Φιλοσοφίας στα Πανεπιστήμια της Λίλλης και της Λιέγης.

Τον Αύγουστο του 1963 προσελήφθη στον «Οικονομικό Ταχυδρόμου» και το «Οικονομικό Βήμα» και το 1996 έγινε ο πρώτος Έλληνας ανταποκριτής στις Βρυξέλλες για τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη. Την περίοδο 1967 – 1977 εργάσθηκε σε γαλλικές επαρχιακές εφημερίδες και περιοδικά και το 1978 επανέκαμψε στον «Οικ. Ταχυδρόμο», του οποίου υπήρξε εκλεκτό στέλεχός του έως τη διακοπή της κυκλοφορίας του τον Ιούλιο 2004.

Στη διάρκεια της πολυετούς σταδιοδρομίας του, συνεργάσθηκε με τις εφημερίδες «Ελεύθερος Τύπος», «Τύπος της Κυριακής», «Εστία», Κέρδος», «Ναυτεμπορική», «Πελοπόννησος», «Μακεδονία», «Θεσσαλονίκη», «Απογευματινή» και «Πατρίς Πύργου».

Πραγματοποίησε επίσης πάνω από 400 εκπομπές στα τηλεοπτικά κανάλια ΕΡΤ, SBC, Κανάλι 24, ΤΡΤ Αχαϊας. Υπήρξε σχολιαστής επίσης στον Ρ/Σ 9.84 FM και στην ελληνική εκπομπή της Γερμανικής Ραδιοφωνίας.

Χρημάτισε διεθνής πρόεδρος της Ενώσεως Ευρωπαίων Δημοσιογράφων από το 1992 έως και το 1998, πρόεδρος της Ενώσεων Συντακτών Περιοδικού – Ηλεκτρονικού Τύπου (1997-2003) και αντιπρόεδρος της Ενώσεως Δημοσιογράφων Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σήμερα συνεργάζεται με 10 καταξιωμένους ιστοτόπους. Έχει συγγράψει τρία δικά του βιβλία, τρία με τον Κώστα Χριστίδη και πήρε μέρος σε τρεις συλλογικές εκδόσεις.

Ο Κώστας Χ. Χριστίδης είναι νομικός – οικονομολόγος. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. Αριστούχος απόφοιτος Βαρβακείου, πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του London School of Economics (M.Sc. Econ.). Δικηγόρος Αθηνών (1973-2008, παρ’ Αρείω Πάγω από το 1983), νομικός και οικονομικός σύμβουλος και Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος ή μέλος Δ.Σ. πολλών επιχειρήσεων και οργανισμών του ιδιωτικού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως: Μακεδονικά Κλωστήρια Α.Ε., IMPACT Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε. Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε., Οργανισμός Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεως Ελλάδος, ADDAX A.E. Σύμβουλοι Πληροφορικής και Οργάνωσης. Αναπτυξιακή Εταιρεία Δήμου Αθηναίων, Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων Κλωστοϋφαντουργών (ΣΕΒΚ), Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ),Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΤΕΑΠΟΚΑ). Διετέλεσε Ειδικός Σύμβουλος στο Υπουργείο Οικονομικών, Partner στην DBC Diadikasia S.A., Σύμβουλος σε πολλές δικηγορικές και ασφαλιστικές εταιρείες σε θέματα ποιότητας βάσει του προτύπου ISO 9001:2015, Υπεύθυνος Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου της Γ.Ε.Δημητρίου Α.Ε.Ε. (θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου INFO-QUEST).

Μέλος πολλών think tanks. Έχει γράψει, μόνος ή σε συνεργασία, 9 βιβλία και έχει δημοσιεύσει εκατοντάδες άρθρων επιστημονικού, οικονομικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος στον ημερήσιο και περιοδικό αθηναϊκό τύπο.
Υπήρξε τακτικός αρθρογράφος των εφημερίδων «Εστία» (2011–2019) και «Ο Φιλελεύθερος» (2019-2020).

Σήμερα είναι Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών και Διαχειριστής της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «ΝΕΕΣ ΙΔΕΕΣ», η οποία έχει την ευθύνη λειτουργίας του ιστότοπου Newideas.gr. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

New Balance: Μια κορυφαία αθλητική μάρκα με ελληνική υπογραφή – Ποιος είναι ο Τζιμ Ντέιβις

Από: EBR

Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Από εκείνη την ημέρα του 19ου αιώνα που καθιερώθηκε η καθολική ψηφοφορία, καθιερώθηκε και η δημαγωγία για την προσέλκυση της ψήφου του «λαού»

Οικονομία

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

Αύξηση των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ποσοστό έως και 10% εντός του 2024 σχεδιάζουν 7 στις 10 τράπεζες, παγκοσμίως

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron