Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Διεθνή

Μουντιάλ: «Μαθήματα ηγεσίας» από τον επόμενο νικητή

Τα «μυστικά» ενός επιτυχημένου ηγέτη και η σύνδεση ποδοσφαίρου - ζωής

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2022

Η επιλογή του Κατάρ ως έδρας για το Παγκόσμιο Κύπελλο δημιούργησε έντονες διαμάχες από την αρχή.
Η επιλογή του Κατάρ ως έδρας για το Παγκόσμιο Κύπελλο δημιούργησε έντονες διαμάχες από την αρχή.

Σε λιγότερο από έναν μήνα οι νικητές του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου θα σηκώνουν το περίφημο χρυσό τρόπαιο μπροστά από χιλιάδες φιλάθλους στα γήπεδα του Κατάρ. Θα ακολουθήσει το γνωστό τελετουργικό, οι πανηγυρισμοί στη χώρα των νικητών και στο τέλος θα βγουν αναλύσεις, λίστες και «κομπιουτεράκια», όπου θα καταγράφονται τα «μυστικά» ενός επιτυχημένου ηγέτη.

Ωστόσο, όπως μας προτρέπει ο Economist δεν χρειάζεται να περιμένουμε μέχρι το τέλος του Μουντιάλ για να μάθουμε πώς δουλεύουν ο Χανς-Ντίτερ Φλικ (Γερμανία), ο Ντιντιέρ Ντεσάμπς (Γαλλία) ή οποιοσδήποτε άλλος επίδοξος νικητής. Μάλιστα, παρατίθενται όλα εκείνα τα tips που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους ηγέτες όλων των κλάδων του πλανήτη.

Ομαδικό πνεύμα
Ένας ηγέτης – νικητής δημιουργεί έναν στενό δεσμό μεταξύ της ομάδας δείχνοντάς τους ακλόνητη υποστήριξη, αλλά και δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα φόβου. «Ήταν γνωστός για το ότι έβαζε τα χέρια του γύρω από τους ώμους παικτών με χαμηλή απόδοση. Οι αγκαλιές του ή η οργή με κατακόκκινο πρόσωπο εξασφάλιζαν ότι μια ομάδα χαλάρωνε ή βρισκόταν σε ένταση. Η δύναμη της ενσυναίσθησης από τη μία και της «καταστολής» από την άλλη σίγουρα παραμένει στους χώρους εργασίας.

Δεδομένα και σκοπός

Και εδώ παρατηρούνται δύο παράγοντες. Ο ηγέτης μπορεί να βυθίζεται με εμμονή σε δεδομένα ή να αγνοεί εντελώς την τεχνολογία. Στο γραφείο, όπως και στο γήπεδο, η αυστηρή ανάλυση και το ένστικτο αποτελούν συχνά τη διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας.

Η επιλογή του Κατάρ ως έδρας για το Παγκόσμιο Κύπελλο δημιούργησε έντονες διαμάχες από την αρχή. Ένας ηγέτης – νικητής μπορεί να μετατρέψει αυτές τις ανησυχίες προς όφελός του, επιλέγοντας να τις αγνοεί. Επιπλέον, κατέστησε σαφές ότι η ομάδα ήταν πρεσβευτές για το άθλημα, αλλά σκοπός ήταν η νίκη. «Μας έδωσε μια αίσθηση του σκοπού που χρειαζόμασταν», θυμάται ένας από τους παίκτες.

Οι παίκτες – σταρ

Όπως και στη ζωή, έτσι και στο ποδόσφαιρο, ένας ηγέτης μπορεί να χτίσει ολόκληρη την ομάδα του γύρω από έναν παίκτη σταρ. «Ένας σούπερ σταρ όπως ο Νεϊμάρ ο Μέσι κ.α. πρέπει να έχει ελευθερία να εκφραστεί», είναι το μήνυμα ενός παίκτη. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι μάνατζερ που στέλνουν μήνυμα ότι η ομάδα έρχεται πρώτη». Κάθε οργανισμός έχει τους δικούς του εξαιρετικούς ερμηνευτές και η ειδική μεταχείριση μπορεί να κρίνει πολλά.

Σε ό,τι αφορά τις διαφορές ενός προπονητή στο Μουντιάλ, με έναν ηγέτη στον έξω κόσμο, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, οι προπονητές δεν χρειάζεται να αλλάξουν στρατηγική επειδή η αγορά αλλάζει, ενώ από την άλλη τα «εταιρικά αφεντικά» δεν βιώνουν σχόλια από το πλήθος που κάνει χειρονομίες, ούτε οι προοπτικές σταδιοδρομίας βασίζονται στη λήψη αποφάσεων από μια χούφτα 20άρηδες σε κλάσματα δευτερολέπτου.

Όμως, όπως μια εταιρεία με υψηλές πτήσεις δεν αφορά αποκλειστικά έναν ηγέτη, έτσι και ένα μετάλλιο στο Μουντιάλ δεν σημαίνει ότι ο προπονητής ήταν ιδιοφυΐα. Όποιος καταλήξει να γιορτάζει στις 18 Δεκεμβρίου, θα πρέπει να τονιστεί πως οι παίκτες που είναι διαθέσιμοι για επιλογή, ο ρόλος της τύχης και η ποιότητα θα έχουν σημασία τουλάχιστον όσο και ο άνθρωπος στην κορυφή. Αυτό είναι management.

*πρώτη δημοσίευση: Οικονομικός Ταχυδρόμος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Στη μνήμη του Θαλή Κουτούπη

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Ένα από τα βιβλία του Θαλή που είχα προλογίσει, το 1987, ήταν αυτό που είχε τίτλο «Η Διαφήμιση και τα μυστικά της»

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Ας ξεκινήσουμε με μια θετική αισιόδοξη θεώρηση για το θεσμικό όργανο της Ένωσης, το μόνο που εκλέγεται από το 1979 με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες

Οικονομία

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Μια ευρύχωρη δεξαμενή εσόδων για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους παραμένουν οι υπηρεσίες περιαγωγής (roaming)

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron