Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Όλοι οι τόποι έχουν ευκαιρίες. Η ιδέα ότι το επιχειρείν είναι εύκολο στο εξωτερικό και δύσκολο στην Ελλάδα είναι εσφαλμένη. Όλες οι αγορές πλέον είναι ώριμες και σε όλες υπάρχουν προβλήματα και ευκαιρίες.

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: «Ο επιχειρηματίας δεν είναι δουλειά. Είναι τρόπος ζωής»

«Για να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα, χρειαζόμαστε επενδύσεις, εκσυγχρονισμό και  αλλαγή νοοτροπίας σε πολλά πράγματα, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών νόμων.

Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (25,4%) κάνουν «κάτι» σε σχέση με την ΤΝ (κυρίως βρίσκονται στα πρώτα στάδια αξιοποίησης ή υλοποιούν πιλοτικά προγράμματα ΤΝ), ενώ το 18,5% σχεδιάζει να ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα ΤΝ μέσα στο επόμενο έτος. Το 55,1% των επιχειρήσεων δεν έχουν σχέδια για καμία πρωτοβουλία σχετικά με την ΤΝ τους επόμενους 12 μήνες.

Θετική αβεβαιότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Από: EBR | Πέμπτη, 8 Μαΐου 2025

Θετικά αξιολογούν οι επιχειρήσεις την τρέχουσα κατάσταση της χώρας, αλλά και τη δική τους πορεία. Για το μέλλον, οι ανησυχίες είναι υπαρκτές και εντείνονται πλην όμως έχουν μάλλον θετικό πρόσημο

Η μελέτη ανέδειξε ότι το 87% των ερωτηθέντων ηγετών τεχνολογίας καταγράφει αύξηση στα κέρδη τους ως αποτέλεσμα των τεχνολογικών επενδύσεων, σημειώνοντας αύξηση 25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η έρευνα καταδεικνύει πως, παρά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα από τις τεχνολογικές επενδύσεις, το 75% των στελεχών ανησυχεί για την προσπάθεια να παραμείνουν ανταγωνιστικοί με τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. 

9 στις 10 εταιρείες, που επενδύουν στην τεχνολογία, έχουν υψηλότερη κερδοφορία

Από: EBR | Πέμπτη, 3 Απριλίου 2025

Ουσιαστική αξία και υψηλότερη κερδοφορία εξασφαλίζει στις επιχειρήσεις η επένδυση στην τεχνολογία

Κάποιοι θα δουν σε αυτή την παγκοσμιοποίηση της ψυχολογίας μια αποδυνάμωση, το σημάδι μιας εύθραυστης κοινωνίας ανίκανης να αντιμετωπίσει τις αντιξοότητες. Άλλοι αντίθετα, θα το εκλάβουν ως ενδυνάμωση, ως ικανότητα να φροντίζουν τους άλλους και να γίνονται πιο ανθεκτικοί.

Ο ρόλος της «ψυχολογικής ασφάλειας» στο σύγχρονο μάνατζμεντ

Από: EBR | Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2025

Η χρήση της ψυχολογίας αναδεικνύεται σε κορυφαία μεταβλητή στον χώρο των επιχειρήσεων. Ποια είναι η νέα πραγματικότητα στην οποία πρέπει να προσαρμοστούν

Ενώ επισήμανε τη σημασία που έχει για την οικονομία της Ελλάδας, η διαφύλαξη της πολιτικής σταθερότητας. Έκλεισε την ομιλία του σημειώνοντας ότι: «Αυτό που σήμερα χρειαζόμαστε είναι μία συμμαχία λογικής και εθνικής ευθύνης. Η Ελλάδα της ευθύνης και της προοπτικής είναι εδώ και θα τα καταφέρει!».

Growth Awards: Οι έξι ελληνικές εταιρείες που διαμορφώνουν το αύριο

Από: EBR | Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2025

Ποιες εταιρείες βραβεύτηκαν στα Growth Awards 2025, τον θεσμό που καθιέρωσαν Eurobank και Grant Thornton

Η συσσώρευση αρχείων οδηγεί τον εργαζόμενο να κατακλύζεται από πρόσθετες εργασίες που καταλήγουν να τον εμποδίζουν να εργάζεται επί της ουσίας μόνο εκτός των ωρών γραφείου, δηλαδή νωρίς το πρωί, βράδυ ή Σαββατοκύριακα.

Τι είναι το «slow productivity» και πώς αντιμετωπίζεται

Από: EBR | Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2025

Ο εργαζόμενος δεν είναι «φτιαγμένος» να εργάζεται με πλήρη ένταση οκτώ ώρες την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα, πενήντα εβδομάδες τον χρόνο. Πού κρύβεται η ουσία

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Δυσεύρετες ποιότητες θεωρούνται ακόμη η ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα (από το 12,1% των στελεχών), η δέσμευση – αφοσίωση (10,9%), η συναισθηματική νοημοσύνη (9,9%), η επικοινωνία (9,5%) και η ηγεσία (8,3%).

Τα soft και hard skills που λείπουν από το ελληνικό ανθρώπινο δυναμικό

Από: Athanase Papandropoulos | Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2025

Αναρίθμητα στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών συμβούλων στη χώρα συμφωνούν σε ένα πράγμα: πολλά από τα συστατικά της επιτυχίας λείπουν από τους υποψηφίους

Και στο κέντρο του προβληματισμού, αναδύεται το ερώτημα ποιο μοντέλο πρέπει να ακολουθήσει η επιχείρηση όταν ιδιοτελείς και αφελείς κοινωνικές ομάδες βάλλουν κατά της κατανάλωσης.

Πώς «παντρεύονται» βιωσιμότητα και καινοτομία σε μια επιχείρηση

Από: Athanase Papandropoulos | Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2024

Το δίλημμα «καινοτομούμε ή πεθαίνουμε», για πολλές επιχειρήσεις είναι υπαρκτό, κρίσιμο και σίγουρα δεν επιδέχεται εύκολη απάντηση

Αρχικά, η άνθιση των εργαζομένων, η ποικιλομορφία των προφίλ, η ισορροπία του χρόνου ζωής (οικογένεια-εργασία), η συλλογικότητα στη λήψη αποφάσεων, ακόμη και αν απέχουν πολύ από το να γίνονται πάντα σεβαστά στην πράξη, αρχίζουν να επιβάλλονται ως νέα αναφορά.

Τα κρίσιμα χαρακτηριστικά που χρειάζεται μια επιχείρηση

Από: EBR | Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2024

Τα τελευταία χρόνια τίθεται όλο και περισσότερο ως θέμα το ποια είναι τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης επιχείρησης

Η εργασία δεν είναι αυτοσκοπός, όπως εννοείται όταν προβάλλεται μονοδιάστατα στο επίπεδο των (απαραιτήτων, ναι) δεξιοτήτων για “παραγωγικότητα”.

Η Εργασία ως αναγκαιότητα: μια ανθρωπιστική προσέγγιση

Από: EBR | Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2024

Στη σειρά κατάταξης, η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη (από το τέλος) χειρότερη θέση, “με τον κλάδο της εφοδιαστικής να αντιμετωπίζει μάλλον ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες”

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι κάθε εταιρεία έχει ένα κεφάλαιο «φήμη». Και επειδή το κεφάλαιο αυτό είναι εύθραυστο και άϋλο οι εταιρείες θα πρέπει να μάθουν να το αξιοποιούν με τον ίδιο τρόπο που εκμεταλλεύονται τα χρηματοοικονομικά και λοιπά κεφαλαιουχικά τους μεγέθη.

Φήμη: Το μη ορατό σημαντικό κεφάλαιο των επιχειρήσεων

Από: Athanase Papandropoulos | Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου 2024

Ένας από τους πιο γνωστούς Ευρωπαίους μάνατζερ-επιχειρηματίες συνηθίζει να λέει ότι τα νεκροταφεία των επιχειρήσεων είναι γεμάτα από επιχειρήσεις που ποτέ δεν φρόντισαν την φήμη τους

Από τις εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στο ΓΕΜΗ, μόνο μερικές εκατοντάδες, που είναι εισηγμένες στη χρηματιστηριακή αγορά, είναι υποχρεωμένες να ακολουθούν πρότυπα εταιρικής διακυβέρνησης.

Γιατί η καλή εταιρική διακυβέρνηση δεν είναι πολυτέλεια

Από: EBR | Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2024

Συχνά διατυπώνεται η άποψη ότι οι σύγχρονες τάσεις για εταιρική διακυβέρνηση δεν αφορούν τις μη εισηγμένες επιχειρήσεις

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει βρει τις πιο πρακτικές εφαρμογές της σε τομείς όπως το lead generation, η εξυπηρέτηση πελατών και η υποστήριξη.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Κινητήριος Δύναμη για την Ανάπτυξη Επιχειρήσεων

Από: EBR | Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2024

Σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία και η ταχύτητα αποτελούν τον πυρήνα της επιτυχίας, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αναδεικνύεται ως το εργαλείο που μπορεί να προσφέρει στις επιχειρήσεις το πολυπόθητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Σύμφωνα με τις προηγούμενες σκέψεις, η αποτελεσματική διοίκηση και ηγεσία των αλλαγών αποτελούν για τα στελεχη τους πιο κρίσιμους ρόλους.

Τι κάνουν οι επιχειρήσεις σε εποχή αναταράξεων

Από: EBR | Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2024

Σε περιόδους ισχυρών αναταράξεων και κρίσεων, η πρόκληση για τους ηγετικούς μάνατζερς είναι να δημιουργήσουν μία ισορροπημένη κατάσταση μεταξύ σταθερότητας και αστάθειας

Βέβαια και η εικόνα στην ΕΕ δεν είναι πολύ ελπιδοφόρα και σίγουρα απέχει από τους φιλόδοξους στόχους, που έχει θέσει η ίδια η Ένωση για την ψηφιακή δεκαετία. Συνολικά, μόνο το 4,4% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ΕΕ έφτασε σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης, ενώ το 19,6% σε υψηλό επίπεδο.

Ουραγός η Ελλάδα στον δείκτη ψηφιακής έντασης των επιχειρήσεων

Από: EBR | Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2024

Ουραγός της Ευρώπης σε έναν ακόμη δείκτη, που συνδέεται με την ψηφιακή ωριμότητα των επιχειρήσεων, παραμένει η Ελλάδα

Σε ένα άρθρο του 1992, ο Μίλερ σημείωνε ότι οι επιτυχημένες εταιρείες τείνουν να αποτυγχάνουν ακριβώς λόγω των δυνατοτήτων τους και των προηγούμενων νικών τους, οι οποίες προκάλεσαν υπερβολική αυτοπεποίθηση και τις οδήγησαν σε εφησυχασμό.

Το παράδοξο του Ίκαρου: Πώς αυτοκαταστρέφονται οι εταιρείες

Από: Athanase Papandropoulos | Τρίτη, 27 Αυγούστου 2024

Ενα βιβλίο που εκδόθηκε πριν 34 χρόνια περιγράφει πώς το «καβάλημα του καλαμιού» και η έλλειψη αυτοκριτικής μπορεί να καταστρέψει μια επιχείρηση

Η δημιουργία αξίας μακροπρόθεσμα δεν αφορά μόνο την αύξηση των κερδών, αλλά επίσης την ικανότητα μιας εταιρείας να λειτουργεί με βιώσιμο και υπεύθυνο τρόπο, προσφέροντας αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της.

Τι προσφέρει η μακροπρόθεσμη αξία στις επιχειρήσεις

Από: EBR | Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2024

Η αγορά επιβραβεύει τις εταιρείες που τοποθετούν επιτυχώς τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μακροπρόθεσμη αξία στον πυρήνα της στρατηγικής τους

Στην καθημερινότητα των ηγετών αυτών κυριαρχεί η σκέψη «είμαι τυχερός και μόνο που έχω αυτήν τη δουλειά» και φοβούνται να κάνουν οτιδήποτε θα μπορούσε να τους βάλει σε κίνδυνο απώλειάς της.

Ποια είναι και τι κάνει η... Generation Zzz

Από: Athanase Papandropoulos | Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2024

Πρόκειται για ένα νέο όρο που προστέθηκε στην ορολογία του επιχειρηματικού κόσμου μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση

Οι άνθρωποι αποτελούν την καρδιά κάθε επιτυχημένης επιχείρησης και ανεξαρτήτως των εξαιρετικά σημαντικών και χρήσιμων τεχνολογικών εξελίξεων, η ποιότητα της αλληλεπίδρασης του προσωπικού υποστήριξης με τους πελάτες, μπορεί να καθορίσει τη συνολική εικόνα των πελατών, επηρεάζοντας άμεσα την εμπειρία και την αφοσίωσή τους.

Πώς θα εξασφαλίσετε ικανοποιημένο προσωπικό και ευχαριστημένους πελάτες

Από: EBR | Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2024

Με φόντο τη σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα, η διασφάλιση θετικών πελατειακών εμπειριών έχει αναδειχθεί ως καθοριστικός παράγοντας διαφοροποίησης για τις εταιρείες

Αυτή είναι μια ιστορική πραγματικότητα στο πεδίο του μάρκετινγκ, προσφέρει δε πολύτιμες υπηρεσίες στις επιχειρήσεις που συνειδητά την εφαρμόζουν και την αξιοποιούν.

Branding: Τι μπορούμε να μάθουμε από τους πιθήκους

Από: Athanase Papandropoulos | Δευτέρα, 1 Ιουλίου 2024

Όπως αυτό συμβαίνει με τους πιθήκους, κάποιοι θα πρέπει να καταλάβουν τη σημασία και αξία της επωνυμίας ενός προϊόντος

Σελίδες: Επόμενη

Γνώμη

HYDROS – Μία επιπλέον σωτήρια λύση για την αντιμετώπιση των καλοκαιρινών πυρκαγιών

Από: EBR

Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο της κλιματικής αλλαγής και ο καιρός σε όλο τον κόσμο γίνεται όλο και πιο ασταθής και ακραίος λόγω των επιπτώσεων αυτής. Το 2024 η χώρα γνώρισε το θερμότερο έτος που έχει καταγραφεί ποτέ

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Ποια Ευρώπη θέλει ο Τραμπ

Ποια Ευρώπη θέλει ο Τραμπ

Διαπιστώσεις και προτάσεις ανώτερου αξιωματούχου του Στειτ Ντιπάρτμεντ είναι αποκαλυπτικές των προθέσεων της αμερικανικής διοίκησης

Οικονομία

Νέο ράλι απλήρωτων φόρων: Πάνω από 4 εκατομμύρια φορολογούμενοι στο στόχαστρο

Νέο ράλι απλήρωτων φόρων: Πάνω από 4 εκατομμύρια φορολογούμενοι στο στόχαστρο

Ανεβαίνει επικίνδυνα το θερμόμετρο στα χρέη προς την Εφορία, με το συνολικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο να σπάει πλέον κάθε ρεκόρ και να αγγίζει τα 110,8 δισ. ευρώ

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron