Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Η τεχνολογία, ο κλάδος με τις περισσότερες απομιμήσεις σε απόπειρες phishing

Αλλαγές στην κορυφή των πιο συχνά μιμούμενων εμπορικών σημάτων από το ψηφιακό έγκλημα σημειώνεται παγκοσμίως, με νέες εισόδους από τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και το λιανικό εμπόριο

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 26 Απριλίου 2023

Σε μια επίθεση brand phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού εμπορικού σήματος χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο domain ή διεύθυνση URL και ένα σχεδιασμό ιστοσελίδας, που μοιάζει με τον αυθεντικό ιστότοπο.
Σε μια επίθεση brand phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού εμπορικού σήματος χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο domain ή διεύθυνση URL και ένα σχεδιασμό ιστοσελίδας, που μοιάζει με τον αυθεντικό ιστότοπο.

Αλλαγές στην κορυφή των πιο συχνά μιμούμενων εμπορικών σημάτων από το ψηφιακό έγκλημα σημειώνεται παγκοσμίως, με νέες εισόδους από τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και το λιανικό εμπόριο. Η έκθεση Brand Phishing Report της Check Point Research αποκαλύπτει ότι ο πολυεθνικός γίγαντας του λιανεμπορίου Walmart βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης το 1ο τρίμηνο του 2023, αντιπροσωπεύοντας το 16% όλων των προσπαθειών και ανεβαίνοντας από τη 13η θέση το 4ο τρίμηνο του 2022.

Αυτό οφείλεται σε μια σημαντική εκστρατεία phishing, που προέτρεπε τα θύματα να κάνουν κλικ σε έναν κακόβουλο σύνδεσμο έρευνας, που αφορούσε την "κατάρρευση του συστήματος εφοδιασμού".

Εν τω μεταξύ, η DHL διατήρησε τη δεύτερη θέση, εμφανιζόμενη στο 13% των περιστατικών phishing, ακολουθούμενη στενά από τη Microsoft με 12% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Συνολικά, ο τομέας της τεχνολογίας ήταν ο κλάδος με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενος από τη ναυτιλία και το λιανικό εμπόριο.

Στο μεταξύ, οι απειλητικοί φορείς εκμεταλλεύονται, πλέον, πιο συχνά τους οργανισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα για να υποκλέψουν στοιχεία λογαριασμού. Η Bank Raiffeisen εμφανίζεται στο top της λίστας λόγω εκστρατείας phishing, η οποία αντιστοιχούσε στο 3,6% των επιθέσεων phishing το τελευταίο τρίμηνο.

Συνολικά, οι εταιρίες που κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας βάσει της συνολικής τους εμφάνισης σε απόπειρες brand phishing είναι: Walmart (αφορά το 16% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως), DHL (13%), Microsoft (12%), LinkedIn (6%), FedEx (4,9%), Google (4,8%), Netflix (4%), Raiffeisen (3,6%) και PayPal (3,5%).

Πώς κινείται το ψηφιακό έγκλημα

Σε μια επίθεση brand phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού εμπορικού σήματος χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο domain ή διεύθυνση URL και ένα σχεδιασμό ιστοσελίδας, που μοιάζει με τον αυθεντικό ιστότοπο.

Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου, ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να παρασυρθεί από μια εφαρμογή-απάτη για κινητά τηλέφωνα.

Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα, που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.

Οι εγκληματικές ομάδες οργανώνουν εκστρατείες ηλεκτρονικού "ψαρέματος" για να πείσουν όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιθέσεις αποσκοπούν στην απόκτηση πληροφοριών λογαριασμού, όπως συνέβη με την εκστρατεία της Raiffeisen.

Άλλες αναπτύσσονται για να κλέψουν στοιχεία πληρωμών, κάτι που είδαμε με τη δημοφιλή υπηρεσία streaming Netflix. Η καλύτερη άμυνα κατά των απειλών phishing, όπως πάντα, είναι η γνώση.

*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Η βιομηχανία τροφίμων συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου

Από: EBR

Ας δούμε όμως ποια είναι τα δεδομένα που απασχολούν ολόκληρη την αγορά, εγχώρια, ευρωπαϊκή και παγκόσμια

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Ευρώπη υπό διπλή πίεση πρέπει να αλλάξει τρόπο σκέψης

Η Ευρώπη υπό διπλή πίεση πρέπει να αλλάξει τρόπο σκέψης

Αν και πρώτη εμπορική δύναμη στον κόσμο, παραμένει ένας γεωπολιτικός νάνος, σε δημογραφική κάμψη και ευάλωτος στην παράνομη μετανάστευση και στο οργανωμένο έγκλημα. Η έλευση Τραμπ και η Κίνα

Οικονομία

Η Ελλάδα στην 49η θέση του Digital Competitiveness Ranking

Η Ελλάδα στην 49η θέση του Digital Competitiveness Ranking

Μικρή, αλλά σημαντική, βελτίωση στον Δείκτη Ψηφιακής Ανταγωνιστικότητας του IMD σημείωσε η Ελλάδα το 2024

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron