Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Η... αποτελεσματικότητα μετράει!

Στόχος του μάνατζμεντ της εταιρείας θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα. Πώς πρέπει να επιδιωχθεί από μία διοίκηση

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2019

Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα.
Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα.

Η αποτελεσματικότητα για μιαν επιχείρηση είναι μια πολυσύνθετη έννοια, η οποία εξαρτάται βέβαια από τις αποφάσεις της διοίκησης, αλλά και από τους παράγοντες που αυτή η τελευταία θέλει να κινητοποιήσει.

Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα. Ή, μ’ άλλα λόγια, να κάνουμε αυτό που πρέπει κι όχι απλώς να το διορθώνουμε για να το κάνουμε όπως θα έπρεπε.

Η αποτελεσματικότητα θα πρέπει να επιδιωχθεί στα παρακάτω θέματα:

1. Στην παραγωγικότητα: Δηλαδή να επιδιώκουμε μεγαλύτερο αποτέλεσμα με όσο το δυνατόν λιγότερες εισροές, άσχετα αν αυτό το αποτέλεσμα λέγεται εργατοώρες (κατά κεφαλή προϊόν), κεφάλαιο (απόδοση κάποιας επένδυσης) ή μηχανολογικός εξοπλισμός (παραγωγή κατά μηχάνημα).

2. Στα χρηματοοικονομικά: Με το να γίνουν πιο "σφιχτοί” οι όροι πιστοληψίας, με το να γίνεται έλεγχος του αριθμού και των όρων για την παροχή εκπτώσεων, με την αριστοποίηση των ρευστών διαθεσίμων ενώ παράλληλα να μεγιστοποιείται η απόδοση (= τόκος) των πλεοναζόντων ταμειακών διαθεσίμων, με περιορισμό των τοκοχρεωλυσίων στο ελάχιστο και με την παραγραφή παλαιών οφειλών.

3. Στα αποθέματα: Να επιδιώκεται η όσο το δυνατόν μικρότερη δέσμευση κεφαλαίων υπό μορφήν αποθεμάτων, χωρίς αυτό να οδηγεί στην αδυναμία ικανοποίησης της ζήτησης από πλευράς πελατών.

4. Στις αγορές: Να επιδιώκεται η χρησιμοποίηση των αποθηκευτικών χώρων του προμηθευτή, η εξασφάλιση καλύτερων όρων πώλησης για όλα τα νέα ή τα ανανεούμενα συμβόλαια, η εκπαίδευση των υπευθύνων για τις αγορές ώστε να πετυχαίνουν καλύτερους όρους στις διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές, η αποφυγή κλεισίματος μεγάλων παραλαβών, η σαφής και ξεκάθαρη παρουσίαση της πολιτικής που θ’ ακολουθείται για τις ανατιμήσεις.

*πρώτη δημοσίευση: www.euro2day.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Εφιάλτης

Από: EBR

Η 29η Μαΐου 1992 ήταν από τις πιο σημαντικές μέρες της ζωής μου γιατί έδωσα τον όρκο του Έλληνα Πολίτη παρά τους συνειρμούς της ημερομηνίας

Ευρώπη

Τελειώνουν τα ψέματα» για την Ευρώπη: Προσαρμογή ή κρίση

Τελειώνουν τα ψέματα» για την Ευρώπη: Προσαρμογή ή κρίση

Τις προηγούμενες μέρες, οι ευρωπαϊκές πολιτικές ηγεσίες δέχτηκαν διπλό σοκ

Οικονομία

Στουρνάρας: Οι Κεντρικές Τράπεζες στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον

Στουρνάρας: Οι Κεντρικές Τράπεζες στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον

Σύμφωνα με τον Ηράκλειτο, «Τά πάντα ρεΐ, μηδέποτε κατά τ’ αύτό μένειν». Αυτή η διαχρονική ρήση διέπει και τις Κεντρικές Τράπεζες, ο ρόλος των οποίων εξελίσσεται διαρκώς προκειμένου να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της οικονομίας

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron