Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Η... αποτελεσματικότητα μετράει!

Στόχος του μάνατζμεντ της εταιρείας θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα. Πώς πρέπει να επιδιωχθεί από μία διοίκηση

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2019

Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα.
Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα.

Η αποτελεσματικότητα για μιαν επιχείρηση είναι μια πολυσύνθετη έννοια, η οποία εξαρτάται βέβαια από τις αποφάσεις της διοίκησης, αλλά και από τους παράγοντες που αυτή η τελευταία θέλει να κινητοποιήσει.

Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα. Ή, μ’ άλλα λόγια, να κάνουμε αυτό που πρέπει κι όχι απλώς να το διορθώνουμε για να το κάνουμε όπως θα έπρεπε.

Η αποτελεσματικότητα θα πρέπει να επιδιωχθεί στα παρακάτω θέματα:

1. Στην παραγωγικότητα: Δηλαδή να επιδιώκουμε μεγαλύτερο αποτέλεσμα με όσο το δυνατόν λιγότερες εισροές, άσχετα αν αυτό το αποτέλεσμα λέγεται εργατοώρες (κατά κεφαλή προϊόν), κεφάλαιο (απόδοση κάποιας επένδυσης) ή μηχανολογικός εξοπλισμός (παραγωγή κατά μηχάνημα).

2. Στα χρηματοοικονομικά: Με το να γίνουν πιο "σφιχτοί” οι όροι πιστοληψίας, με το να γίνεται έλεγχος του αριθμού και των όρων για την παροχή εκπτώσεων, με την αριστοποίηση των ρευστών διαθεσίμων ενώ παράλληλα να μεγιστοποιείται η απόδοση (= τόκος) των πλεοναζόντων ταμειακών διαθεσίμων, με περιορισμό των τοκοχρεωλυσίων στο ελάχιστο και με την παραγραφή παλαιών οφειλών.

3. Στα αποθέματα: Να επιδιώκεται η όσο το δυνατόν μικρότερη δέσμευση κεφαλαίων υπό μορφήν αποθεμάτων, χωρίς αυτό να οδηγεί στην αδυναμία ικανοποίησης της ζήτησης από πλευράς πελατών.

4. Στις αγορές: Να επιδιώκεται η χρησιμοποίηση των αποθηκευτικών χώρων του προμηθευτή, η εξασφάλιση καλύτερων όρων πώλησης για όλα τα νέα ή τα ανανεούμενα συμβόλαια, η εκπαίδευση των υπευθύνων για τις αγορές ώστε να πετυχαίνουν καλύτερους όρους στις διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές, η αποφυγή κλεισίματος μεγάλων παραλαβών, η σαφής και ξεκάθαρη παρουσίαση της πολιτικής που θ’ ακολουθείται για τις ανατιμήσεις.

*πρώτη δημοσίευση: www.euro2day.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Χάος και μετριότητα

Από: EBR

Δύο ειδησεογραφικά σημειώματα με συγκλόνισαν την περασμένη εβδομάδα

Ευρώπη

Πώς χάνει η Ευρώπη το «τρένο» της ανταγωνιστικότητας

Πώς χάνει η Ευρώπη το «τρένο» της ανταγωνιστικότητας

Οι παθογένειες του ευρωπαϊκού συστήματος τις οποίες έχει υποδείξει η έκθεση Ντράγκι. Πώς επιδρούν στην Ελλάδα. Γράφει ο Κωνσταντίνος Γιαζιτζόγλου.

Οικονομία

Ομιλία Χρήστου Σταϊκούρα για το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2026

Ομιλία Χρήστου Σταϊκούρα για το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2026

Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, τοποθετήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Προσχεδίου του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2026

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron