Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Η... αποτελεσματικότητα μετράει!

Στόχος του μάνατζμεντ της εταιρείας θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα. Πώς πρέπει να επιδιωχθεί από μία διοίκηση

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2019

Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα.
Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα.

Η αποτελεσματικότητα για μιαν επιχείρηση είναι μια πολυσύνθετη έννοια, η οποία εξαρτάται βέβαια από τις αποφάσεις της διοίκησης, αλλά και από τους παράγοντες που αυτή η τελευταία θέλει να κινητοποιήσει.

Κατά τον σύμβουλο επιχειρήσεων και γνωστό συγγραφέας Μ. Άμστρογκ, στόχος του μάνατζμεντ της εταιρίας, θα πρέπει να είναι μάλλον η αποτελεσματικότητα παρά η αποδοτικότητα. Ή, μ’ άλλα λόγια, να κάνουμε αυτό που πρέπει κι όχι απλώς να το διορθώνουμε για να το κάνουμε όπως θα έπρεπε.

Η αποτελεσματικότητα θα πρέπει να επιδιωχθεί στα παρακάτω θέματα:

1. Στην παραγωγικότητα: Δηλαδή να επιδιώκουμε μεγαλύτερο αποτέλεσμα με όσο το δυνατόν λιγότερες εισροές, άσχετα αν αυτό το αποτέλεσμα λέγεται εργατοώρες (κατά κεφαλή προϊόν), κεφάλαιο (απόδοση κάποιας επένδυσης) ή μηχανολογικός εξοπλισμός (παραγωγή κατά μηχάνημα).

2. Στα χρηματοοικονομικά: Με το να γίνουν πιο "σφιχτοί” οι όροι πιστοληψίας, με το να γίνεται έλεγχος του αριθμού και των όρων για την παροχή εκπτώσεων, με την αριστοποίηση των ρευστών διαθεσίμων ενώ παράλληλα να μεγιστοποιείται η απόδοση (= τόκος) των πλεοναζόντων ταμειακών διαθεσίμων, με περιορισμό των τοκοχρεωλυσίων στο ελάχιστο και με την παραγραφή παλαιών οφειλών.

3. Στα αποθέματα: Να επιδιώκεται η όσο το δυνατόν μικρότερη δέσμευση κεφαλαίων υπό μορφήν αποθεμάτων, χωρίς αυτό να οδηγεί στην αδυναμία ικανοποίησης της ζήτησης από πλευράς πελατών.

4. Στις αγορές: Να επιδιώκεται η χρησιμοποίηση των αποθηκευτικών χώρων του προμηθευτή, η εξασφάλιση καλύτερων όρων πώλησης για όλα τα νέα ή τα ανανεούμενα συμβόλαια, η εκπαίδευση των υπευθύνων για τις αγορές ώστε να πετυχαίνουν καλύτερους όρους στις διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές, η αποφυγή κλεισίματος μεγάλων παραλαβών, η σαφής και ξεκάθαρη παρουσίαση της πολιτικής που θ’ ακολουθείται για τις ανατιμήσεις.

*πρώτη δημοσίευση: www.euro2day.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Το «Λερναίον Κράτος» και ο Τσίπρας

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Πριν μιλήσει για «αρμούς της εξουσίας» ο Αλ. Τσίπρας καλά θα έκανε να άνοιγε και κάνα βιβλίο, όπως για παράδειγμα αυτό του Γ.Β. Δερτιλή, για τα πλέγματα εξουσίας στην ιστορία

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2019 2019

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2019 2019

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Ασύμβατη με τις ανάγκες η μείωση του Ευρωπαϊκού προϋπολογισμού

Ασύμβατη με τις ανάγκες η μείωση του Ευρωπαϊκού προϋπολογισμού

Μετά την έξοδο της Μεγάλης Βρετανίας θα περιμέναμε το Συμβούλιο των 27 να πάρει γενναίες αποφάσεις χαράσσοντας έναν δρόμο αισιοδοξίας για το μέλλον των ευρωπαϊκών λαών

Οικονομία

Κάποιες πρωτιές είναι «αντιπαραγωγικές»

Κάποιες πρωτιές είναι «αντιπαραγωγικές»

Η καινοτομία προκύπτει μέσα από συγκεκριμένα οικοσυστήματα και όχι από σκόρπιες εμπειρίες

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2020. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron