Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Τι είναι το Brand advocacy

To Brand advocacy αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς τρόπους για να χτίσει ένας οργανισμός το brand awareness του, να αποκτήσει νέους πελάτες, να διατηρήσει τους υπάρχοντες αλλά και να προσελκύσει και να διακρατήσει το ανθρώπινο δυναμικό του

Από: EBR - Δημοσίευση: Πέμπτη, 6 Μαΐου 2021

«Ο τρόπος με τον οποίο ένας  άνθρωπος αποφασίζει να  υπερασπιστεί ένα brand είναι ιδιαίτερα σημαντικός για  την ανάπτυξη πραγματικής επιχειρηματικής αξίας.»
«Ο τρόπος με τον οποίο ένας άνθρωπος αποφασίζει να υπερασπιστεί ένα brand είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ανάπτυξη πραγματικής επιχειρηματικής αξίας.»

To Brand advocacy αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς τρόπους για να χτίσει ένας οργανισμός το brand awareness του, να αποκτήσει νέους πελάτες, να διατηρήσει τους υπάρχοντες αλλά και να προσελκύσει και να διακρατήσει το ανθρώπινο δυναμικό του. Ως όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει το «πώς» μιλούν οι άνθρωποι για το brand που αγαπούν, με γνήσιο τρόπο, μέσα από word-of-mouth, προωθώντας έτσι τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του.

Ο τρόπος με τον οποίο ένας άνθρωπος αποφασίζει να υπερασπιστεί ένα brand είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ανάπτυξη πραγματικής επιχειρηματικής αξίας. Όσο πιο γνήσιο και αυθεντικό είναι το word-of-mouth άλλωστε, τόσο περισσότερα οφέλη απορρέουν τα οποία μεταφράζονται σε οικονομική αξία. Πιο συγκεκριμένα:

• Το brand visibility αυξάνεται με οργανικό τρόπο. Οι brand advocates μοιράζονται το όποιο μήνυμα με φυσικό τρόπο και πάθος. Δίχως κόστος, προσπάθεια και πόρους προς επένδυση, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εκθετική αύξηση της επωνυμίας για τον οργανισμό.
• Δείχνει στην πράξη την αξία του εκάστοτε προϊόντος/υπηρεσίας: Ανέκαθεν, οι άνθρωποι δείχνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τους συνομήλικους, συναδέλφους τους κ.ά. από ότι τα εταιρικά και διαφημιστικά μηνύματα. Οι brand advocates παρέχουν αξιοπιστία στην Μοναδική Πρόταση Αξίας αλλά και τις αξίες, «πείθοντας» δυνητικούς πελάτες.
• Προσελκύει την προσοχή των media: όσο περισσότερος «θόρυβος» δημιουργείται γύρω από μία επωνυμία, τόσο περισσότερο τα media στρέφουν την προσοχή τους προς τα εκεί. Αυτό δίνει περισσότερες ευκαιρίες στον οργανισμό να αξιοποιήσει την προβολή προς όφελός του και να στοχεύσει σε ένα κοινό μεγαλύτερο.
• Εκτενέστερη κάλυψη: Ο Brand advocate δίνει πρόσβαση σε νέο κοινό-στόχο και αγορές μέσα από το δίκτυό του που πιθανότατα η επιχείρηση δεν μπορούσε να «φτάσει» από μόνη της.
• Απελευθέρωση» χρόνου. Ως μία αυθεντική και χωρίς κόστος τακτική μάρκετινγκ, το brand advocacy επιτρέπει στον οργανισμό να επενδύσει χρόνο και οικονομικούς πόρους σε άλλες πρωτοβουλίες, όπως οι ενέργειες που αφορούν στη Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού.

Brand advocates

Οι 4 πιο κοινές ομάδες Brand advocates περιλαμβάνουν:

Το ανθρώπινο δυναμικό: Οι εργαζόμενοι έχουν τις περισσότερες γνώσεις για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες ενός οργανισμού. Ως εκ τούτου, αποτελούν τους καλύτερους υποστηρικτές της επωνυμίας.

Οι Business Partners: Οι φιλανθρωπικές οργανώσεις, άλλες εταιρείες και οργανισμοί που συνδέονται με την επωνυμία μπορούν να επηρεάσουν τις αγοραστικές αποφάσεις. Οι ισχυρές συνεργασίες και τα aliate προγράμματα μπορούν να αποτελέσουν μία εξαιρετική πηγή για διεύρυνση της πελατειακής βάσης και του brand awareness.

Οι πελάτες: Όταν το brand advocacy πηγάζει από τους υπάρχοντες πελάτες ενός οργανισμού, είναι η πιο επωφελής τακτική μάρκετινγκ, ιδιαίτερα για όσες εταιρείες επενδύουν στο Inuential marketing. Καθώς δεν συνδέονται με την εταιρεία, η υποστήριξή τους είναι πιο γνήσια και για αυτό είναι ένας δυναμικός τρόπος για να προσελκύσει και να αποκτήσει νέους πελάτες ο εκάστοτε οργανισμός.

Οι influencers: Πρόκειται για ανθρώπους που χαρακτηρίζονται ως «διάσημοι» στον χώρο που κινούνται, έχουν αρκετούς ακόλουθους οι ίδιοι και παρουσία σε διάφορα κανάλια επικοινωνίας και πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η υποστήριξή τους αφορά σε ένα ευρύτερο αλλά και πιο στοχευμένο κοινό.

Brand Advocate VS Brand Ambassador

Ενίοτε οι όροι Brand Ambassador και Brand Advocate χρησιμοποιούνται εναλλακτικά αν και δεν είναι ταυτόσημοι. Ο ambassador, όπως υποδηλώνει ο ίδιος ο όρος, είναι ο πρεσβευτής της μάρκας, δηλαδή ένα πρόσωπο που έχει αναλάβει επίσημα να εκπροσωπεί την εκάστοτε επωνυμία και για να συμβεί αυτό, δεσμεύεται από ένα σύνολο κανόνων και οδηγιών. Ο advocate όμως είναι εκείνος που υπερασπίζεται την επωνυμία, επειδή ο ίδιος το επιθυμεί και χωρίς καμία προτροπή, άτυπα και χωρίς δεσμεύσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Το φαινόμενο Dunning – Kruger

Από: EBR

Στην περίπτωση του κορωνοϊού, καθηγητές, γιατροί, λοιμωξιολόγοι, ερευνητές, δημοσιογράφοι αλλά και εντελώς άσχετοι με το θέμα (π.χ. τραγουδιστές) είχαν άποψη για το θέμα και την υποστήριζαν με θρησκευτικό φανατισμό

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 01-02/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

01-02/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

«Ντεμπούτο» για το πρώτο ομόλογο του Ταμείου Ανάκαμψης

«Ντεμπούτο» για το πρώτο ομόλογο του Ταμείου Ανάκαμψης

Η ΕΕ προσέλαβε τράπεζες για την έκδοση του πρώτου 10ετούς ομολόγου του Ταμείου Ανάκαμψης – Ξεκινά σήμερα η πώληση του ομολόγου

Οικονομία

Γιατί τα πάντα ακριβαίνουν: Η απάντηση κρύβεται σε ένα κοντέινερ από την Κίνα

Γιατί τα πάντα ακριβαίνουν: Η απάντηση κρύβεται σε ένα κοντέινερ από την Κίνα

Η μεταφορά ενός κοντέινερ 12 μέτρων με εμπορεύματα από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ κοστίζει πλέον ακριβότερα από ποτέ

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2021. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron