Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ευρώπη

Ο Zelensky προσπαθεί να ξεσηκώσει την κοινή γνώμη

Ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky προσπαθεί να ξεσηκώσει την κοινή γνώμη κατά των θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, ιδίως των ελληνικών δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν μεγάλο μέρος του

Από: N. Peter Kramer, EU correspondent - Δημοσίευση: Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2022

Οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο και ήταν οι πιο δραστήριοι μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου, ακόμη και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.
Οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο και ήταν οι πιο δραστήριοι μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου, ακόμη και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.

του N. Peter Kramer

Ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky προσπαθεί να ξεσηκώσει την κοινή γνώμη κατά των θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, ιδίως των ελληνικών δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν μεγάλο μέρος του. «Βλέπουμε τις ελληνικές εταιρείες να χρησιμοποιούν σχεδόν τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου», δήλωσε ο Zelensky σε συνέδριο του Economist στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα, μιλώντας μέσω weblink. «Είμαι βέβαιος ότι αυτό δεν ανταποκρίνεται στα συμφέροντα της ΕΕ, της Ελλάδας ή της Ουκρανίας. Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα της ανάγκης για ακόμη μεγαλύτερη ενότητα, ώστε η Ρωσία να αναγκαστεί να αναζητήσει ειρηνικές λύσεις».

Οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο και ήταν οι πιο δραστήριοι μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου, ακόμη και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο. Το μερίδιό τους στην αγορά έχει αυξηθεί έκτοτε, σύμφωνα με παρατηρητές της αγοράς, καθώς αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες της Δύσης αυτοσυγκρατούνται από το εμπόριο, για «ηθικούς λόγους» ή για να αποφύγουν τα αρνητικά σχόλια στα Μέσα Ενημέρωσης στη χώρα τους. Επτά στους εννέα πλοιοκτήτες των οποίων τα πλοία πραγματοποίησαν πολλαπλές παραδόσεις αργού πετρελαίου στην Ινδία ήταν Έλληνες, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα με έδρα τη Φινλανδία.

Ποιο είναι όμως το πρόβλημα; Ο Έλληνας εφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης δήλωσε ότι οι ελληνικές μεταφορές πετρελαίου είναι σύμφωνες με τις ισχύουσες κυρώσεις της ΕΕ που επιτρέπουν τις εισαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους. Είπε επίσης ότι «η απεξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο δε θα συμβεί εν μία νυκτί». Πρόσθεσε ότι «αυτό που συμβαίνει έχει συμφωνηθεί μέσω συμβολαίων και είναι πλήρως εγκεκριμένο από την ΕΕ».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Ελληνίδα πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου. Δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι οι κυβερνήσεις δημιουργούν τα εμπορικά πρότυπα και θέτουν τους κανόνες. «Φτιάξτε κανόνες και εμείς θα ακολουθήσουμε», είπε χαρακτηριστικά. Λαμβάνεται δεόντως υπόψη!...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Εποχές μεγάλων ανατροπών

Από: EBR

Την ώρα που οι περισσότεροι είναι διακοπές και  η θερινή ραστώνη είναι πανταχού παρούσα, ο Ιταλός φιλόσοφος και συγγραφέας Ουμπέρτο Έκο, συνήθιζε να λέει ότι τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας 2022

Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας 2022

Παρά τη συνολική πρόοδο, οι ψηφιακές δεξιότητες, οι ΜΜΕ και τα δίκτυα 5G υστερούν

Οικονομία

Δημόσιες δαπάνες ανάμεσα στην πανδημική κρίση και τη διαφαινόμενη ύφεση

Δημόσιες δαπάνες ανάμεσα στην πανδημική κρίση και τη διαφαινόμενη ύφεση

Η Ευρώπη έκλεισε το προηγούμενο έτος με τη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών μελών να καταγράφουν δημοσιονομικά ελλείμματα

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2022. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron