Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

7 στους 10 Έλληνες κάνουν χρήση υπηρεσιών eGovernment

Αυξανόμενη βαίνει η χρήση υπηρεσιών eGovernment στην Ελλάδα, με τους πολίτες να εγκαταλείπουν - όπου είναι δυνατόν - τα γκισέ των δημόσιων υπηρεσιών

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2022

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής, στον πληθυσμό ηλικίας 16 - 74 ετών, που χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022, το ποσοστό όσων έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, για προσωπικούς λόγους, ανέρχεται σε 79%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής, στον πληθυσμό ηλικίας 16 - 74 ετών, που χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022, το ποσοστό όσων έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, για προσωπικούς λόγους, ανέρχεται σε 79%.

της Νατάσας Φραγκούλη

Αυξανόμενη βαίνει η χρήση υπηρεσιών eGovernment στην Ελλάδα, με τους πολίτες να εγκαταλείπουν - όπου είναι δυνατόν - τα γκισέ των δημόσιων υπηρεσιών και να συναλλάσσονται με το Κράτος ηλεκτρονικά. Σήμερα, τουλάχιστον 5 εκατ. Έλληνες χρησιμοποιούν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης: πρακτικά 7 στους 10 πολίτες (66,4%), που χρησιμοποιούν σήμερα το Διαδίκτυο, κάνουν χρήση eGovernment.

Το ποσοστό αυτό είναι (στοιχεία Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022) αυξημένο κατά 20,7% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, όταν το αντίστοιχο ποσοστό κινούνταν στα επίπεδα του 55% (στοιχεία Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021). Η άνοδος της δημοτικότητας των υπηρεσιών eGovernment στην Ελλάδα γίνεται ακόμη πιο σαφής, αν ληφθεί υπόψη ότι πριν από μια δεκαετία (το 2012) μόλις 1 στους 3 (το 34,3%) χρήστες Internet στη χώρα μας έκανε online συναλλαγές με το Δημόσιο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής, στον πληθυσμό ηλικίας 16 - 74 ετών, που χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022, το ποσοστό όσων έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, για προσωπικούς λόγους, ανέρχεται σε 79%.

Αναλυτικά, το 45,5% είχε πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες, που υπάρχουν αποθηκευμένες από δημόσιες υπηρεσίες και Αρχές (π.χ. πληροφορίες για τη σύνταξη, την υγεία, την ασφάλισή, την εκπαίδευση), ενώ το 46,7% είχε πρόσβαση σε πληροφορίες δημόσιων βάσεων δεδομένων ή μητρώων (αρχεία Κτηματολογίου, αποφάσεις της δημόσιας διοίκησης αναρτημένες στο “Διαύγεια”). Επίσης, το 60% έλαβε γενικές πληροφορίες αναφορικά με παρεχόμενες υπηρεσίες, ωράριο εργασίας, επιδόματα, δικαιώματα, νόμους, εμβολιασμό ή διενέργεια τεστ για Covid-19.

Έκδοση πιστοποιητικών

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι, σήμερα, οι 7 στους 10 Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου (70,2%) “κατεβάζουν” ή και εκτυπώνουν επίσημα έγγραφα ή και πρότυπα εγγράφων, όπως πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, ληξιαρχικές πράξεις, βεβαίωση εμβολιασμού ή πραγματοποίησης τεστ για Covid-19.

Στο μεταξύ, οι 6 στους 10 (63,2%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα (πληρωμή φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου) μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής δημόσιας υπηρεσίας ή αρχής. Επιπρόσθετα, 1 στους 2 (53,1%) έκλεισε ραντεβού με δημόσια υπηρεσία μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής (ραντεβού με ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, Εφορία (ΑΑΔΕ).

Φορολογικές δηλώσεις

Η ηλεκτρονική υποβολή της φορολογικής δήλωσης αποτελεί την χαρακτηριστική εξ αποστάσεως επικοινωνία των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες. Περίπου 1 στους 10 (13,7%), ηλικίας 16 - 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022 υπέβαλαν, οι ίδιοι, online τη φορολογική τους δήλωση.

Επίσης, οι 4 στους 10 (41,7%) υπέβαλαν ηλεκτρονικά αίτηση για επίσημο έγγραφο, πιστοποιητικό, επίδομα ή υπέβαλαν καταγγελία/παράπονο/ένσταση, ενώ οι 3 στους 10 (29,7%) έκαναν online αίτηση για να λάβουν κάποιο επίδομα ή για να συνταξιοδοτηθούν.

Ποιοι γυρίζουν την πλάτη στο eGovernment

Όσον αφορά τους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες πολίτες δεν κάνουν χρήση των υπηρεσιών eGovernment, αυτοί αφορούν:

- Κάποιος άλλος (λογιστής, φίλος, συγγενής) υπέβαλε την αίτησή τους online (71,6%),

- Δεν είχαν τις απαραίτητες γνώσεις / δεξιότητες (23%),

- Ανησυχούσαν για την ασφάλεια των προσωπικών στοιχείων ή των στοιχείων πιστωτικής κάρτας, που θα έπρεπε να δώσουν (2,1%) και

- Δεν διέθεταν ηλεκτρονική υπογραφή ή ενεργή ηλεκτρονική ταυτοποίηση (eID) (0,9%).

Τέλος, οι 8 στους 10 (79,1%) πολίτες, που κάνουν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, απαντούν ότι δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα. Απ’ όσους αντιμετώπισαν πρόβλημα, το 60,7% ανέφερε τεχνικό ζήτημα κατά τη χρήση μιας ιστοσελίδας ή μιας εφαρμογής, το 33,7% δυσκολία στη χρήση, το 7% πρόβλημα με τη χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής ή της ηλεκτρονικής ταυτοποίησης και το 5,9% αδυναμία πρόσβασης στην υπηρεσία μέσω smartphone ή tablet.

*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Η Κίνα εγκλωβίζει την Αφρική σε μια «παγίδα χρέους»

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Τα κρατικά κινεζικά Ταμεία κατέχουν πάνω από το 60% του χρέους σε 17 χώρες της ηπείρου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οικονομία

Ανάπτυξη ίσον μεταρρυθμίσεις

Ανάπτυξη ίσον μεταρρυθμίσεις

Η ελληνική οικονομία κατέκτησε σημαντικούς στόχους τα τελευταία χρόνια

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron