Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Το μάρκετινγκ των σχέσεων σε εποχές κρίσεων

Κατά τρόπον άκριτο και, ως εκ τούτου, ανεύθυνο, όταν έρχεται η μπόρα αρκετές εταιρείες καταργούν τις καλύτερες ομπρέλλες τους

Από: Athanase Papandropoulos - Δημοσίευση: Τρίτη, 11 Ιουλίου 2023

Στο πλαίσιο αυτό, για κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και τον κοινωνικό της περίγυρο, το μάρκετινγκ των σχέσεων αποτελεί τεράστιο συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Στο πλαίσιο αυτό, για κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και τον κοινωνικό της περίγυρο, το μάρκετινγκ των σχέσεων αποτελεί τεράστιο συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

του Αθανάσιου Χ. Παπανδρόπουλου

Δεν είναι λίγοι οι ειδικοί που αναγνωρίζουν ότι ο 21ος αιώνας θα είναι αυτός διαδοχικών και διαφορετικής υφής κρίσεων σε σχέση με κάποιες σταθερές κυκλικού περιεχομένου των διαφόρων φάσεων της αμιγώς βιομηχανικής περιόδου. Και είναι προφανές ότι οι εκτιμήσεις αυτές συνεχώς επαληθεύονται.

Κάποτε, η καταναλωτική κοινωνία ευνοούσε την άμεση απόλαυση. Ωστόσο, επιταχυνόμενη, η τάση αυτή αποδείχθηκε σιγά-σιγά πολύ επιφανειακή. Αρκετοί είναι σήμερα αυτοί οι πολίτες-καταναλωτές που αρνούνται να υποταχθούν στην δικτατορία της καθημερινότητας. Αντιθέτως, θέλουν να επανεισάγουν στην ζωή τους την διάρκεια, τόσο στο επίπεδο των βιωμάτων όσο και στην κατανάλωσή τους. Έτσι, η επίδειξη αυτοϊκανοποίησης για το —κοντινό ή πιο μακρυνό— παρελθόν ήταν και είναι ένας τρόπος απόδρασης από ένα ανησυχητικό παρόν και ένα αόρατο μέλλον.

Όμως, είναι βέβαιον ότι, σε αρκετές περιπτώσεις, η επιστροφή στο παρελθόν επιτρέπει στον καθένα να οικοδομήσει το μέλλον του. Το γεγονός αυτό είναι μεστό σε περιεχόμενο διότι θέτει ένα βασικό ερώτημα: αυτό της ανίχνευσης του μέλλοντος σε κοινωνίες που αλλάζουν τόσον συνολικά όσο και σε βάθος, γεγονός που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Μία από τις αλλαγές αυτές είναι η βαθειά μετάλλαξη του ατομισμού. Ύστερα από μακρά περίοδο θριάμβου της ατομικότητάς μας, αν όχι του υπερατομισμού, οι κοινωνίες μας όλο και περισσότερο αναδεικνύουν το πρόσωπο. Έχουμε να κάνουμε με το πέρασμα από το άτομο στο πρόσωπο, από το κοινότοπο στο πρωτότυπο, από το τυποποιημένο στο κατά παραγγελίαν. Συνεπώς, οι τρόποι ζωής τού αύριο θα βρίσκονται πιο κοντά στην ιδιαιτερότητα του καθενός και θα καταπολεμούν την ανωνυμία του ατομισμού. Έτσι, δεν θα μάς εκπλήξει η επιστροφή του ράπτη και της κατ’ οίκον μοδίστρας, ή του υποδηματοποιού που θα φτιάχνει παπούτσια για συγκεκριμένα πρόσωπα-

Στο πλαίσιο αυτό, για κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και τον κοινωνικό της περίγυρο, το μάρκετινγκ των σχέσεων αποτελεί τεράστιο συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ως γνωστόν, ένας από τους παράγοντες μεγαλύτερης αξίας σε μία εταιρεία είναι -οι σχέσεις της: με τους πελάτες, τους εργαζομένους, τους προμηθευτές, τους διανομείς, τους αντιπροσώπους και τους εμπόρους λιανικής. Το κεφάλαιο «σχέσεις» μιας εταιρείας είναι το άθροισμα της γνώσης, της εμπειρίας και της εμπιστοσύνης που αυτή απολαμβάνει αναφορικά μέ τους πελάτες, τους εργαζόμενους, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες: διανομείς της. οι σχέσεις αυτές συχνά έχουν μεγαλύτερη αξία από τα υλικά στοιχεία της εταιρείας. Οι σχέσεις καθορίζουν την μελλοντική αξία της εταιρείας. Συνεπώς, η εσωτερική και η εξωτερική συμπεριφορά μιας εταιρίας αφήνει ένα στίγμα που επηρεάζει τη μελλοντική νοοτροπία και την αντιμετώπιση των ομάδων συμφερόντων απέναντι στην επιχείρηση με την οποίαν συνδέονται. Συχνά όμως αυτό αποκαλύπτει και πτυχές της ανειλικρείνιας της εταιρίας, ένα χαρακτηριστικό που όλο και πιο πολλοί καταναλωτές λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους.

Είναι κατάδηλο ετσι ότι σε εποχές σκηνοθετημένης ενίοτε πραγματικότητας όπως η δική μας, όλοι οι άνθρωποι και όλες οι επιχειρήσεις πλήττονται από τις αναταράξεις, Γίνεται συνεπώς μέρος της καθημερινότητας των καταναλωτών η αναζήτηση του αυθεντικού, του γνήσιου, του πρωτότυπου, που μπορεί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη. Και αυτή η τελευταία είναι ζωτικό θέμα σχέσεων.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Εκλογές σε Τουρκία και Ελλάδα

Από: EBR

Μέσα σε 3 μήνες διεξάγονται κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις στην Ελλαδα και την Τουρκία

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Πρώτη μεγάλη δημοσκόπηση ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ: Φοβισμένη και διχασμένη η ελληνική κοινωνία

Πρώτη μεγάλη δημοσκόπηση ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ: Φοβισμένη και διχασμένη η ελληνική κοινωνία

Το πρώτο μέρος της μεγάλης δημοσκόπησης που διενήργησε η ΔΙΑνέοσις, παρουσιάστηκε στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron