Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Η ανακατανομή πόρων αλλάζει την ατζέντα στα κατασκευαστικά έργα

Τον εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου δημοπρατημένων έργων επιδιώκει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2024

Σε ό,τι αφορά δε τα υπό υλοποίηση έργα, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ υπογράμμισε πως πραγματοποιήθηκαν εκροές για την πληρωμή εργολαβιών, ενώ προχωρούν εντός χρονοδιαγράμματος οι εργασίες για τον Ε65, το έργο Πάτρα - Πύργος, αλλά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία με ανάδοχο τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίoυ.
Σε ό,τι αφορά δε τα υπό υλοποίηση έργα, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ υπογράμμισε πως πραγματοποιήθηκαν εκροές για την πληρωμή εργολαβιών, ενώ προχωρούν εντός χρονοδιαγράμματος οι εργασίες για τον Ε65, το έργο Πάτρα - Πύργος, αλλά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία με ανάδοχο τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίoυ.

της Πέννυ Κούτρα

Τον εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου δημοπρατημένων έργων επιδιώκει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναγνωρίζοντας αφενός πως οι πρόσφατες φυσικές καταστροφές επαναπροσδιόρισαν την ατζέντα διάθεσης πόρων και αφετέρου, υπογραμμίζοντας ότι καθένα από τα έργα οφείλει να έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ώστε να προχωρήσει.

Τόσο ο υπουργός Χρ. Σταϊκούρας όσο και ο υφυπουργός Ν. Ταχιάος, στο πλαίσιο παρουσίασης των εξελίξεων του τελευταίου τριμήνου, υπογράμμισαν πως οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι και πως χρειάζεται υπεύθυνη αντιμετώπιση αξιοποίησης των διαθέσιμων πηγών χρηματοδότησης. Για τα μεγάλα έργα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζουν μάλιστα αναθεώρηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε να αποτυπώνονται ρεαλιστικά οι προς διάθεση δαπάνες.

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκαν τόσο στους διαγωνισμούς σιδηροδρομικών έργων (βρίσκονται στη φάση ανταγωνιστικού διαλόγου) ύψους 4 δισ. ευρώ, όσο και στην έλλειψη εξασφάλισης πόρων για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού ή για τον οδικό άξονα Λαμία - Καρπενήσι.

Η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ επίσης αναφέρθηκε στην πρόθεση επαναξιολόγησης των έργων ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας (πολλά έργα έχουν δημοπρατηθεί με το συγκεκριμένο σύστημα), αλλά και για την επανεξέταση της θεσμοθετημένης ιδέας των Πρότυπων Προτάσεων. Σημειώνεται πως υπάρχουν κατατεθειμένες προτάσεις για τις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού αλλά και για τη σύνδεση Ελευσίνας - Οινοφύτων, με στόχο την αποσυμφόρηση του Κηφισού.

Η αναζήτηση πόρων και οι εκταμιεύσεις

Υπό αυτό το πρίσμα, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ προγραμματίζει την κατάθεση αίτησης χρηματοδότησης από τους ευρωπαϊκούς πόρους του CEF 2, διεκδικώντας κεφάλαια 1,3-1,4 δισ. ευρώ για τα έργα ΣΚΑ - Οινόη, Λιόσια - Κόρινθος, Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, Ρίο - Πάτρα. Η προτεραιότητα δίνεται στον βόρειο σιδηροδρομικό άξονα, ο οποίος αναμένεται να «σπάσει» σε μικρότερα τμήματα προκειμένου τα έργα να χρηματοδοτηθούν.

Για το νέο φορέα που θα ενοποιήσει τις λειτουργίες του σιδηροδρόμου, εφόσον αυτός ολοκληρωθεί, προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί από τους πόρους του ΤΑΑ, καθώς αντιμετωπίζεται ως μεταρρύθμιση.

Σε ό,τι αφορά δε τα υπό υλοποίηση έργα, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ υπογράμμισε πως πραγματοποιήθηκαν εκροές για την πληρωμή εργολαβιών, ενώ προχωρούν εντός χρονοδιαγράμματος οι εργασίες για τον Ε65, το έργο Πάτρα - Πύργος, αλλά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία με ανάδοχο τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίoυ.

*πρώτη δημοσίευση: Euro2day.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Οι δημοκρατίες ξέρουν ακόμα να πολεμούν

Από: EBR

Η Ουκρανία και το Ισραήλ είναι η ζωντανή απόδειξη ότι οι δημοκρατίες έχουν ακόμα κάποια αποθέματα αντίστασης στον ολοκληρωτισμό και τη βία του

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Πώς η Ευρώπη μπορεί να καλύψει το κενό των ΗΠΑ

Πώς η Ευρώπη μπορεί να καλύψει το κενό των ΗΠΑ

Η υποχώρηση της Αμερικής θα πρέπει να είναι ο καταλύτης για μια βαθύτερη ενοποίηση και μαζί με αυτήν μια ισχυρότερη ΕΕ, γράφει ο Enrico Letta στους Financial Times. Ο ρόλος του ευρώ και της ενιαίας αγοράς

Οικονομία

Ήταν αναγκαία η προσφυγή στο πρώτο Μνημόνιο

Ήταν αναγκαία η προσφυγή στο πρώτο Μνημόνιο

Μέχρι σήμερα γνώριζα μόνον μία δημοσιευμένη πρωτογενή μαρτυρία για την ευχερή δυνατότητα της Ελλάδας να καλύψει από τις αγορές τις δανειακές της υποχρεώσεις για το 2010, χωρίς να χρειάζεται να υπαχθεί σε Μνημόνιο

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron