Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

H «immersive experience» νέο Ελντοράντο για τις επιχειρήσεις

Ο κόσμος μας μετασχηματίζεται. Δεν αποκλείεται όμως μέσα από τον μετασχηματισμό αυτόν, να αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίον οι άνθρωποι αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024

Η τεχνολογία που καθιστά αυτού του είδους τις εμπειρίες εφικτές και για την οποία ακούμε όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια δεν είναι παρά η ενοποίηση του εικονικού (virtual) περιεχομένου με το φυσικό περιβάλλον με τρόπο τέτοιο που επιτρέπει στο χρήστη να εμπλέκεται φυσικά με την μικτή αυτή πραγματικότητα.
Η τεχνολογία που καθιστά αυτού του είδους τις εμπειρίες εφικτές και για την οποία ακούμε όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια δεν είναι παρά η ενοποίηση του εικονικού (virtual) περιεχομένου με το φυσικό περιβάλλον με τρόπο τέτοιο που επιτρέπει στο χρήστη να εμπλέκεται φυσικά με την μικτή αυτή πραγματικότητα.

του Αθανάσιου Χ. Παπανδρόπουλου

Ο κόσμος μας μετασχηματίζεται. Δεν αποκλείεται όμως μέσα από τον μετασχηματισμό αυτόν, να αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίον οι άνθρωποι αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα. Πολύς λόγος έτσι γίνεται εσχάτως για την «immersive εμπειρία». Δηλαδή για την αντίληψη να είναι κανείς φυσικά, σημαντικά, παρών σε έναν μη φυσικό κόσμο.

Με απλά λόγια, μας πληροφορεί το περιοδικό Leading της Ένωσης Ανώτατων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΔΣΕ), οι immersive εμπειρίες είναι κατασκευασμένα περιβάλλοντα, τα οποία χρησιμοποιούν αισθητηριακή διέγερση ώστε να μοιάζουν πραγματικές. Οι immersive εμπειρίες δεν είναι πάντα ψηφιακές, ωστόσο οι immersive τεχνολογίες αποτελούν εξαιρετικούς βιωματικούς ενισχυτές.

Η τεχνολογία που καθιστά αυτού του είδους τις εμπειρίες εφικτές και για την οποία ακούμε όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια δεν είναι παρά η ενοποίηση του εικονικού (virtual) περιεχομένου με το φυσικό περιβάλλον με τρόπο τέτοιο που επιτρέπει στο χρήστη να εμπλέκεται φυσικά με την μικτή αυτή πραγματικότητα.

Σε μία immersive εμπειρία, ο χρήστης αποδέχεται τα εικονικά στοιχεία του περιβάλλοντος ως κομμάτι του συνόλου, συνειδητοποιώντας δυνητικά όλο και λιγότερο ποια στοιχεία δεν αποτελούν μέρος της φυσικής πραγματικότητας.

Οι immersive τεχνολογίες περιλαμβάνουν:

-Virtual Reality (VR - εικονική πραγματικότητα): ένα ψηφιακό περιβάλλον το οποίο αντικαθιστά τον φυσικό περίγυρο του χρήστη.
-Augmented Reality (AR): ψηφιακό περιεχόμενο που υπερτίθεται πάνω από μία ζωντανή ροή του φυσικού περιβάλλοντος.
-Mixed Reality (MR): η ενοποίηση του εικονικού περιεχομένου και του φυσικού περιβάλλοντος που επιτρέπει την αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο στοιχείων.
-Holography: η δημιουργία μίας τρισδιάστατης εικόνας σε χώρο που μπορεί να εξερευνηθεί από όλες τις γωνίες.
-Telepresence (Τηλεπαρουσία): μία μορφή ρομποτικού απομακρυσμένου ελέγχου, με την οποία ένας χειριστής-άνθρωπος έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε κάποια άλλη τοποθεσία. Ο χρήστης θα μπορεί για παράδειγμα να οδηγήσει το ρομπότ στους διαδρόμους ενός γραφείου, σταματώντας και κουβεντιάζοντας με τους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί.

Εφαρμογές στο επιχειρείν

Τα Augmented Reality, virtual reality και mixed reality βρίσκουν ολοένα και περισσότερο το δρόμο τους στις σύγχρονες επιχειρήσεις «βυθίζοντας» πελάτες και εργαζόμενους σε αγοραστικές εμπειρίες ή μειώνοντας τα λάθη κατά τις επιχειρηματικές διαδικασίες, όλα διασυνδεδεμένα μέσω εξελιγμένων συσκευών που ενισχύουν την αντίληψη της πραγματικότητας.

Τα έξυπνα γυαλιά, τα 3D δωμάτια, οι αισθητήρες που έχουν την ικανότητα να μαθαίνουν, καθώς και η χρήση ιστορικών δεδομένων, δημιουργούν ένα ισχυρό δίκτυο προσωποποιημένων εμπειριών στον τομέα των υπηρεσιών, των προϊόντων και του customer experience.

Η αγορά του augmented reality και της εικονικής πραγματικότητας αναμένεται να φτάσει τα 210 δισ. δολ. μέχρι το 2026, γεγονός που σημαίνει ότι η επένδυση στο immersive experience θεωρείται μία έξυπνη επιλογή. Καθώς οι υποδομές θα εξελίσσονται, η υπολογιστική ισχύς θα ενισχύεται και το machine learning θα καθίσταται ’εξυπνότερο’, οι immersive τεχνολογίες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ατέλειωτα νέα σημεία αλληλεπίδρασης, τα οποία θα είναι περισσότερο χρήσιμα, engaging και κλιμακούμενα από ποτέ.

Η DHL έχει ήδη αρχίσει να χρησιμοποιεί την augmented reality στις logistics διαδικασίες της, αξιοποιώντας τις AR συσκευές ώστε να καταγράφεται αν η παράδοση ολοκληρώθηκε και είναι έτοιμη να παραληφθεί, να ελέγχονται τα έγγραφα της συναλλαγής, για να πλοηγείται ψηφιακά το προσωπικό συλλογής στις αποθήκες, καθώς και για πολλές άλλες εφαρμογές με στόχο τη μείωση του κόστους και την ανάπτυξη των επιχειρηματικών λειτουργιών.

Αυτό το περιβάλλον πολλαπλών εμπειριών δημιουργεί μία σύνδεση μεταξύ ανθρώπων και ψηφιακών συσκευών, ενισχύοντας το βίωμα της πραγματικότητας και παρέχοντας πολλαπλές πληροφορίες οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν σε πολλές επιχειρηματικές δράσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

New Balance: Μια κορυφαία αθλητική μάρκα με ελληνική υπογραφή – Ποιος είναι ο Τζιμ Ντέιβις

Από: EBR

Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Από εκείνη την ημέρα του 19ου αιώνα που καθιερώθηκε η καθολική ψηφοφορία, καθιερώθηκε και η δημαγωγία για την προσέλκυση της ψήφου του «λαού»

Οικονομία

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

Αύξηση των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ποσοστό έως και 10% εντός του 2024 σχεδιάζουν 7 στις 10 τράπεζες, παγκοσμίως

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron