Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Ραγδαία αύξηση του e-commerce: 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν online

Ραγδαία αύξηση συνεχίζουν να εμφανίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα, με το e-commerce να καταγράφει υψηλά επίπεδα πωλήσεων στην ελληνική αγορά

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 26 Μαρτίου 2024

Πλέον, σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν online (77%).
Πλέον, σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν online (77%).

της Νατάσας Φραγκούλη

Ραγδαία αύξηση συνεχίζουν να εμφανίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα, με το e-commerce να καταγράφει υψηλά επίπεδα πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Πλέον, σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν online (77%). Μάλιστα, σήμερα η μέση εξαμηνιαία δαπάνη έχει φτάσει τα 1.000 ευρώ στο e-commerce, αυξημένη κατά 110 ευρώ σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Όσον αφορά δε τα βασικά προϊόντα που αγοράζουν online οι τρεις top κατηγορίες προϊόντων, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας της Focus Bari, είναι τα ρούχα (40%), τα παπούτσια (33%) και τα ηλεκτρονικά είδη (28%).

Η μέση εξαμηνιαία δαπάνη για online αγορές έχει φτάσει τα 1.000 ευρώ

Η στροφή των Ελλήνων στις ψηφιακές πωλήσεις έρχεται ως συνέχεια της συνεχώς αυξανόμενης διείσδυσης του Internet στη ζωή των Ελλήνων. Πλέον, όλοι οι Έλληνες (96%) ηλικίας 13-74 χρόνων είναι χρήστες του Διαδικτύου, συνδέονται κυρίως από το κινητό τους, και περνούν κατά μέσο όρο 2 ώρες «συνειδητοποιημένο χρόνο» την ημέρα online.

Ενδεικτικό της εξάρτησης του Έλληνα από το Internet είναι ότι σήμερα πάνω από 1 στους 3 Έλληνες και πάνω από 1 στα 2 μέλη της Gen Z δηλώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς ίντερνετ!

Οι Έλληνες δεν βρίσκονται απλά συνδεδεμένοι, αλλά αξιοποιούν και τις αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη: το Chat GPT χρησιμοποιείται ήδη από έναν στους τέσσερις Έλληνες.

Συγκεκριμένα το 25% απαντά ότι το χρησιμοποιεί και έχει λογαριασμό, το 25% δεν το έχει καθόλου ακουστά. Το 22% το έχει ακουστά αλλά δεν γνωρίζει ακριβώς τι είναι και το 28% το χρησιμοποιούν φίλοι και γνωστοί αλλά όχι οι ίδιοι.

Η διείσδυση των social media

Μπορεί οι ηλεκτρονικές αγορές να ανεβαίνουν στην ατζέντα των Ελλήνων καταναλωτών, ωστόσο, δεν είναι ο κύριος λόγος που συνδέονται στο Διαδίκτυο. Για όλες τις δημογραφικές ομάδες ο βασικός λόγος που βρίσκονται online είναι τα social media.

Οι νεαρές ηλικίες μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, φτάνουν να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 3 ώρες την ημέρα «συνειδητά» (καθώς ο μη συνειδητοποιημένος χρόνος scrolling on social πιθανά είναι πολύ περισσότερος).

Το Facebook -σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της πανελλήνιας έρευνας Focus on Tech Life της Focus Bari- είναι ξεκάθαρα το δίκτυο των «μεγαλύτερων 35+», ενώ στους Gen Z κυριαρχεί το Instagram και εξίσου «δυνατά» και το Tik Tok, που αναπτύχθηκε ραγδαία μέσα στα τελευταία τρία χρόνια.

Αυτό που υπογραμμίζει η έρευνα με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο είναι ότι οι Έλληνες θέλουν να συνδέονται από παντού και γι αυτό είναι οπαδοί του mobile internet. Για την ακρίβεια οι Έλληνες είναι φανατικοί του mobile, με το 92% να περιηγείται στο Διαδίκτυο μέσω του κινητού (ανεξαρτήτως συχνότητας) και το 88% σε καθημερινή βάση.

*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Η Κίνα εγκλωβίζει την Αφρική σε μια «παγίδα χρέους»

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Τα κρατικά κινεζικά Ταμεία κατέχουν πάνω από το 60% του χρέους σε 17 χώρες της ηπείρου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οικονομία

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

Αύξηση των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ποσοστό έως και 10% εντός του 2024 σχεδιάζουν 7 στις 10 τράπεζες, παγκοσμίως

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron