Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Σε στάση αναμονής οι Έλληνες καταναλωτές για Black Friday και Cyber Monday

Σε στάση αναμονής, ενόψει των μεγάλων εκπτωτικών events των Black Friday και Cyber Monday, βρίσκονται οι Έλληνες καταναλωτές

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου 2024

Για την ακρίβεια, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές τη Black Friday και τη Cyber Monday, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, η οποία, πάντως, διαπιστώνει ότι τα συναισθήματα των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με πιθανές αγορές στις επερχόμενες εκπτώσεις είναι ανάμεικτα.
Για την ακρίβεια, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές τη Black Friday και τη Cyber Monday, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, η οποία, πάντως, διαπιστώνει ότι τα συναισθήματα των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με πιθανές αγορές στις επερχόμενες εκπτώσεις είναι ανάμεικτα.

Σε στάση αναμονής, ενόψει των μεγάλων εκπτωτικών events των Black Friday και Cyber Monday, βρίσκονται οι Έλληνες καταναλωτές. Για την ακρίβεια, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές τη Black Friday και τη Cyber Monday, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, η οποία, πάντως, διαπιστώνει ότι τα συναισθήματα των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με πιθανές αγορές στις επερχόμενες εκπτώσεις είναι ανάμεικτα.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών.

Όπως προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ “Future Consumer Index Ελλάδα 2024”, ένας στους δύο συμμετέχοντες στην έρευνα (50%) δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές εκμεταλλευόμενος τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday.

Όπως είναι αναμενόμενο, η διάθεση για αγορές συνδέεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων, καθώς μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών, που παρακολουθεί η έρευνα, το 62% όσων αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι.

Πιο πρόθυμοι για αγορές οι νέοι

Πιο πρόθυμοι εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) - και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) - και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).

Παρά τη διστακτικότητα καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι αποδίδουν σημασία στις προσφορές, που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday.

Τα ευρήματα αυτά, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη διαπίστωση και των παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ, ότι η αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει στους καταναλωτές η οικονομική επιβράδυνση και ο πληθωρισμός, τους καθιστά ιδιαίτερα προσεκτικούς στις αγορές τους, ενώ πολλοί από αυτούς περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα.

Ωστόσο, ενδέχεται να αντικατοπτρίζουν και την επιφυλακτικότητα ορισμένων καταναλωτών, που θεωρούν ότι τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα δεν ανταποκρίνονται πάντα στις προσδοκίες τους για μεγάλες εκπτωτικές ευκαιρίες.

“Παρ’ ότι το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα έχει, πλέον, εξοικειωθεί με τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, όπως - εξάλλου - και στον υπόλοιπο κόσμο. Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και των καταναλωτικών ειδών, θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους στα νέα δεδομένα”, αναφέρει η ΕΥ.

*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Γιατί η γραφειοκρατία είναι κλοπή

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Την ώρα που η ΑΑΔΕ ετοιμάζεται να θέσει υπό επιτήρηση όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς όλων των Ελλήνων, μήπως η ψηφιοποιήση των οικονομικών της δημόσιας επιλογής μας επιφυλάσσει τα χειρότερα;

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Γαλλία: Πώς κατέρρευσε η κυβέρνηση Μπαρνιέ – Τα σενάρια της επόμενης μέρας

Γαλλία: Πώς κατέρρευσε η κυβέρνηση Μπαρνιέ – Τα σενάρια της επόμενης μέρας

Μετά από μία τεταμένη συζήτηση στην Εθνοσυνέλευση της Γαλλίας, 331 από τους 577 βουλευτές ψήφισαν το τέλος του Μισέλ Μπαρνιέ

Οικονομία

Η σχέση ανθρώπων-τεχνολογίας γίνεται ολοένα πιο περίπλοκη με το ΑΙ

Η σχέση ανθρώπων-τεχνολογίας γίνεται ολοένα πιο περίπλοκη με το ΑΙ

Σε έναν κόσμο, όπου η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία, η εμπιστοσύνη αναδεικνύεται ως η νέα ισχυρή δυναμική

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron