Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Γνώμη

To «Κ.ΛΕΙ.ΔΙ.» που ανοίγει τις πύλες για τη γνώση της οικονομίας

«Κατανοώ ΛΕΙτουργώ υπεύθυνα, ΔΙαχειρίζομαι αποδοτικά» η κωδική ονομασία πρότασης του ομοτίμου καθηγητή Πανεπιστημίου Πειραιά Ιωσήφ Χασσίδ. Στόχος η εκπαίδευση ενηλίκων σε βασικές αρχές της οικονομίας

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2025

Στο πλαίσιο αυτής της απαραίτητης, αλλά και φιλόδοξης προσπάθειας, οι κύριοι στόχοι είναι η εκπαίδευση των ενηλίκων σε βασικές οικονομικές αρχές, η ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής και η μείωση των οικονομικών ανισοτήτων, προσφέροντας ίση πρόσβαση στην οικονομική γνώση.
Στο πλαίσιο αυτής της απαραίτητης, αλλά και φιλόδοξης προσπάθειας, οι κύριοι στόχοι είναι η εκπαίδευση των ενηλίκων σε βασικές οικονομικές αρχές, η ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής και η μείωση των οικονομικών ανισοτήτων, προσφέροντας ίση πρόσβαση στην οικονομική γνώση.

του Αθ. Χ. Παπανδρόπουλου

Η οικονομία δεσπόζει στην καθημερινή ζωή, αλλά σε ποιο βαθμό οι πολίτες γνωρίζουν τις διάφορες λειτουργίες της, που γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες και δυσνόητες; Επίσης, στο μέτρο που η τεχνολογία συνδέεται με την οικονομία όλο και πιο στενά, πως οι πολίτες – καταναλωτές – αποταμιευτές, μπορούν να προστατευθούν από μια νέα και αναπτυσσόμενη οικονομική εγκληματικότητα;

Τα παραπάνω ερωτήματα αλλά και σε πιο σύνθετες πτυχές της οικονομικής πραγματικότητας, ο ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς Ιωσήφ Χασσίδ, προσπαθεί να δώσει απαντήσεις μέσω ενός προγράμματος «Ανάπτυξης Οικονομικού Εγγραμματισμού», που φέρει την κωδική ονομασία ΚΛΕΙΔΙ (Κατανοώ ΛΕΙτουργώ υπεύθυνα, ΔΙαχειρίζομαι αποδοτικά).

Όπως αναφέρει στη σχετική έκθεσή του, το προτεινόμενο έργο, στοχεύει να καλύψει ένα κρίσιμο κενό στην οικονομική εκπαίδευση, εξοπλίζοντας τους πολίτες της χώρας με βασικές οικονομικές γνώσεις και δεξιότητες, ενδυναμώνοντας, με τον τρόπο αυτό, την ικανότητά τους να λαμβάνουν οικονομικές αποφάσεις, να κατανοούν τις οικονομικές και άλλες πολιτικές και να συμβάλλουν πιο ενεργά στην προσωπική τους ευημερία και στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτής της απαραίτητης, αλλά και φιλόδοξης προσπάθειας, οι κύριοι στόχοι είναι η εκπαίδευση των ενηλίκων σε βασικές οικονομικές αρχές, η ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής και η μείωση των οικονομικών ανισοτήτων, προσφέροντας ίση πρόσβαση στην οικονομική γνώση.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας πολυδιάστατης προσέγγισης: ανάπτυξη εθνικού προγράμματος σπουδών οικονομικής παιδείας, τοπικά εργαστήρια, δημιουργία ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας και καμπάνια στα μέσα ενημέρωσης.

Με παράλληλες, όμως, πρωτοβουλίες προβολής και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία ως γνωστόν παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο τόσο στην πληροφόρηση όσο και στην παραπληροφόρηση της κοινωνίας των πολιτών.

Αναφορικά με τα βήματα υλοποίησης του έργου, ο ομότιμος καθηγητής Ι. Χασσίδ, τονίζει ότι «...το πρόγραμμα βασίζεται στη δημιουργία ενός ενιαίου προγράμματος οικονομικού εγγραμματισμού, σχεδιασμένου από ειδικούς και προσαρμοσμένου στις πρακτικές ανάγκες διαχείρισης οικονομικών και όχι μόνο πολιτικών.

Χρησιμοποιεί πολλαπλές μεθόδους διάδοσης, όπως τοπικά εργαστήρια, ψηφιακή πλατφόρμα για απομακρυσμένη πρόσβαση και καμπάνια ενημέρωσης μέσω ΜΜΕ, ενισχύοντας τον δημόσιο διάλογο. Επιπλέον, το υπο-πρόγραμμα «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών» θα εξοπλίσει τοπικούς διαμεσολαβητές με γνώσεις για πρακτικές μετάδοσης γνώσεων, μέσω προσαρμοσμένης αποτελεσματικής διδασκαλίας...».

Το αναμενόμενο αποτέλεσμα μιας παρόμοιας προσπάθειας, εκτιμά ο κ. Ιωσήφ Χασσίδ, θα μπορούσε να είναι η ενίσχυση της «πολιτιστικής υποδομής» της χώρας, η αύξηση της κοινωνικής συμμετοχής και βέβαια η μείωση των κοινωνιών και οικονομικών ανισοτήτων, η οποία αποτελεί και μέγα ζητούμενο της εποχής μας.

Υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρούμε ότι η όλη προτεινόμενη πρωτοβουλία θα πρέπει να κινήσει το ενδιαφέρον τόσο της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας, όσο βέβαια και της κυβέρνησης και ειδικότερα των εκπαιδευτικών φορέων που συνδέονται με αυτήν, χρηματοδοτούμενοι από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

*πρώτη δημοσίευση euro2day

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Έμπρακτες αποδείξεις

Από: EBR

Η σχεδίαση του Κυβερνητικού Προγράμματος για το υπόλοιπο της Κυβερνητικής της θητείας πρέπει να είναι εστιασμένη στη βάση συγκεκριμένων προτεραιοτήτων

Ευρώπη

Η Ελλάδα ουραγός στο R&D: Λιγότερα από τα μισά κονδύλια σε σχέση με την ΕΕ

Η Ελλάδα ουραγός στο R&D: Λιγότερα από τα μισά κονδύλια σε σχέση με την ΕΕ

Η επένδυση στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) αποτελεί στρατηγική επιλογή για κάθε χώρα, που επιδιώκει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και να δημιουργήσει οικονομία βασισμένη στη γνώση

Οικονομία

Πιερρακάκης: Κάθε ευρώ που επενδύεται στα σχολεία, επιστρέφει πολλαπλάσια στο μέλλον μας

Πιερρακάκης: Κάθε ευρώ που επενδύεται στα σχολεία, επιστρέφει πολλαπλάσια στο μέλλον μας

Τη μεγάλη αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου» για την ανακαίνιση και αναβάθμιση 2.500 σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron