Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Γνώμη

Εμπόδια εισόδου σε ξένες αγορές για τον κλάδο των τροφίμων

Ο πρόεδρος του ΣΕΒ Κ. Σπυρος Θεοδωρόπουλος κατέθεσε τις εμπειρίες του σε σχετική εκδήλωση του Συνδέσμου

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2025

Το εργαστήριο εντάσσεται στον κύκλο σεμιναρίων «Πώς να γίνετε ExportExperts», που πραγματοποιούνται με την υποστήριξη των Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων-μελών του ΣΕΒ. Είναι κομμάτι της ευρύτερης πρωτοβουλίας ExportReady του ΣΕΒ για την ενίσχυση των εξαγωγών των ελληνικών επιχειρήσεων και στοχεύουν στην ανάπτυξη των -απαιτούμενων για την εξαγωγική διαδικασία- δεξιοτήτων των εξαγωγικών στελεχών.
Το εργαστήριο εντάσσεται στον κύκλο σεμιναρίων «Πώς να γίνετε ExportExperts», που πραγματοποιούνται με την υποστήριξη των Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων-μελών του ΣΕΒ. Είναι κομμάτι της ευρύτερης πρωτοβουλίας ExportReady του ΣΕΒ για την ενίσχυση των εξαγωγών των ελληνικών επιχειρήσεων και στοχεύουν στην ανάπτυξη των -απαιτούμενων για την εξαγωγική διαδικασία- δεξιοτήτων των εξαγωγικών στελεχών.

Την εμπειρία του από τις αγορές εκτός Ελλάδας, αλλά και συστάσεις και συμβουλές προς τις επιχειρήσεις τροφίμων που θέλουν να διεισδύσουν σε νέες αγορές, μοιράστηκε ο Πρόεδρος Δ.Σ. του ΣΕΒ κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, κατά τη διάρκεια του ψηφιακού εργαστηρίου που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος, την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου, με θέμα «Εμπόδια Εισόδου σε Νέες Αγορές: η περίπτωση του κλάδου των Τροφίμων».

Το εργαστήριο εντάσσεται στον κύκλο σεμιναρίων «Πώς να γίνετε ExportExperts», που πραγματοποιούνται με την υποστήριξη των Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων-μελών του ΣΕΒ. Είναι κομμάτι της ευρύτερης πρωτοβουλίας ExportReady του ΣΕΒ για την ενίσχυση των εξαγωγών των ελληνικών επιχειρήσεων και στοχεύουν στην ανάπτυξη των -απαιτούμενων για την εξαγωγική διαδικασία- δεξιοτήτων των εξαγωγικών στελεχών.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν περίπου 100 εξαγωγικές επιχειρήσεις από τον κλάδο των τροφίμων.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, οι αγορές εκτός Ελλάδας πρέπει να αντιμετωπίζονται με την ίδια λογική όπως η εσωτερική αγορά, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «οι εξαγωγές είναι καλύτερες, όσο δεν τις νιώθουμε ως εξαγωγές, αλλά ως πωλήσεις, όπως στο εσωτερικό».

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, CEO της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ και μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΒ και ο κ. Δημήτρης Καραβασίλης, Founder & CEO της DK Consultants Group, σχολίασαν τις διεθνείς εξελίξεις, επισημαίνοντας ότι το διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον και οι παράμετροι στη διεθνή σκηνή που δημιουργούν εντάσεις και διαταράσσουν τις εξαγωγές και την εφοδιαστική αλυσίδα, δεν θα εκλείψουν. Ωστόσο, όπως παρατήρησε ο κ. Παντελιάδης πάντοτε θα υπάρχουν ευκαιρίες, ειδικά για προϊόντα όπως τα τρόφιμα.

Στο εργαστήριο αναδείχθηκαν οι κρίσιμοι παράγοντες για επιτυχημένη διείσδυση σε νέες αγορές. Κορυφαίοι εξ αυτών, η αυθεντικότητα των προϊόντων, η διαφοροποίηση από τα προϊόντα που ήδη βρίσκονται στις αγορές, το brand name της χώρας (που πρέπει να διαφυλαχθεί) και η επιλογή τρόπου διείσδυσης σε μια νέα αγορά.

Όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν ότι το σύνολο των επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν δυσκολίες και εμπόδια όταν προσπαθούν να εισέλθουν σε μια νέα αγορά, είτε αυτή είναι ευρωπαϊκή, είτε όχι.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν, επίσης, ο κ. Νικόλαος Βουδούρης, Διευθύνων Σύμβουλος της Elbisco, ο κ. Δημήτρης Δαμπασίνας, Γενικός Διευθυντής της Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια, ο κ. Χρήστος Παπαζηλάκης, Γενικός Διευθυντής της Εβροφάρμα Α.Β.Ε.Ε. και η κα. Νάντια Σαΐτη, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Κρόνος Α.Ε.

Για τα επόμενα εργαστήρια της σειράς «Πώς να γίνετε ExportExperts», μπορείτε να παρακολουθείτε την ιστοσελίδα του Συνδέσμου, στη διεύθυνση www.sev.org.gr.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Πολιτικό χρήμα άσπρο και μαύρο: φτάνει πια!

Από: EBR

Μα ποια είναι, επί τέλους, η αλήθεια για την «Ομάδα Αλήθειας»; Το βέβαιο είναι ότι είναι ένα επικοινωνιακό εργαλείο της κυβερνώσας ομάδας.

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Τι συμβαίνει στη Δύση;

Τι συμβαίνει στη Δύση;

Ας ορίσουμε συμβατικά τη Δύση ως τον χώρο που συγκροτείται από τη σύνθεση της φιλελεύθερης δημοκρατίας

Οικονομία

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την αγορά λογισμικού

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την αγορά λογισμικού

Ένας κλάδος - που επίσης πλήττεται σοβαρά από αυτή την κατάσταση - είναι η ψηφιακή τεχνολογία και πιο συγκεκριμένα, η αγορά και οι άδειες χρήσης λογισμικού

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron