Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Υποχωρούν, για πρώτη φορά, οι πωλήσεις στην παγκόσμια αγορά smartwatch

Η πρώτη - ιστορικά - πτώση στην παγκόσμια αγορά smartwatch καταγράφηκε το 2024, με τις αποστολές να μειώνονται κατά 7% σε ετήσια βάση (YoY)

Από: EBR - Δημοσίευση: Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2025

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η δημοτικότητα των smartwatches στην Κίνα τροφοδοτείται από τη μεγάλη προτίμηση των καταναλωτών στις τοπικές μάρκες, οι οποίες προσφέρουν ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά σε χαμηλότερες τιμές, από την αυξημένη συνδεσιμότητα και λειτουργικότητα των νέων συσκευών και από την ισχυρή παρουσία του τομέα των παιδικών smartwatches, που γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η δημοτικότητα των smartwatches στην Κίνα τροφοδοτείται από τη μεγάλη προτίμηση των καταναλωτών στις τοπικές μάρκες, οι οποίες προσφέρουν ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά σε χαμηλότερες τιμές, από την αυξημένη συνδεσιμότητα και λειτουργικότητα των νέων συσκευών και από την ισχυρή παρουσία του τομέα των παιδικών smartwatches, που γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη.

Η πρώτη - ιστορικά - πτώση στην παγκόσμια αγορά smartwatch καταγράφηκε το 2024, με τις αποστολές να μειώνονται κατά 7% σε ετήσια βάση (YoY), σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Counterpoint Global Smartwatch Shipments Tracker για το 4ο τρίμηνο του 2024. Το 2024, η Κίνα ξεπέρασε για πρώτη φορά τις ΗΠΑ και την Ινδία στις αποστολές smartwatch, αναδεικνυόμενη ως η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως.

Όπως εκτιμά η εταιρεία, η αγορά των smartwatches αναμένεται να ανακάμψει αργά το 2025, με μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Σύμφωνα με τους αναλυτές της, τα μελλοντικά smartwatches θα ενσωματώνουν περισσότερες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) και προηγμένους αισθητήρες υγείας, παρέχοντας βαθύτερη ανάλυση δεδομένων.

Μεταξύ των νέων δυνατοτήτων, που αναμένεται να κυριαρχήσουν, είναι η παρακολούθηση της υγείας της καρδιάς (αρρυθμίες, υπέρταση, διαβήτης), η ανίχνευση της υπνικής άπνοιας και άλλες βιομετρικές αναλύσεις, τα νέα επίπεδα συνδεσιμότητας και αυτονομίας μπαταρίας.

Όπως εξηγούν οι αναλυτές της εταιρείας ερευνών, η πτώση του 2024 συνδέεται - σε μεγάλο βαθμό - με τη μείωση των αποστολών της Apple, καθώς το βασικό τμήμα των smartwatches δεν παρουσίασε ικανοποιητικό ρυθμό αναβάθμισης. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η αδύναμη ζήτηση στην Ινδία, όπου οι καταναλωτές απέφυγαν τις αναβαθμίσεις, λόγω έλλειψης καινοτομιών και αρνητικών εμπειριών από τα πρώτα τους smartwatch.

Οι πρωταγωνιστές

Παρά τη συνολική μείωση της αγοράς, η Apple διατήρησε την κυρίαρχη θέση της, χάρη στη μεγάλη βάση χρηστών iOS. Ωστόσο, η εταιρεία κατέγραψε πτώση 19% στις αποστολές, καθώς οι χρήστες ανέστειλαν τις αγορές τους λόγω περιορισμένων αναβαθμίσεων στη σειρά Apple Watch S10 και της απουσίας του Ultra 3.

Η Samsung κατέγραψε αύξηση 3% σε ετήσια βάση, καθώς τα νέα μοντέλα της Galaxy Watch 7, Galaxy Watch Ultra και Galaxy Watch FE, είχαν θετική αποδοχή από το κοινό.

Έκπληξη στην αγορά αποτέλεσε η Xiaomi, η οποία σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2024 και εισήλθε, για πρώτη φορά, στο Top 5 των κατασκευαστών smartwatches. Η πορεία της Xiaomi οφείλεται στην επιτυχημένη επέκταση του χαρτοφυλακίου της, με σειρές, όπως Watch S1 και Redmi Watch, οι οποίες είχαν ισχυρή παρουσία σε όλες τις αγορές.

Ο ρόλος της Κίνας

Το 2024, η Κίνα ξεπέρασε για πρώτη φορά τις ΗΠΑ και την Ινδία στις αποστολές smartwatch, αναδεικνυόμενη ως η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως. Ηγέτες της κινεζικής αγοράς αναδείχθηκαν οι Huawei, Xiaomi και BBK (Imoo), οι οποίες διαθέτουν ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, που καλύπτει βασικά smartwatches, προηγμένα μοντέλα και παιδικά smartwatches.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η δημοτικότητα των smartwatches στην Κίνα τροφοδοτείται από τη μεγάλη προτίμηση των καταναλωτών στις τοπικές μάρκες, οι οποίες προσφέρουν ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά σε χαμηλότερες τιμές, από την αυξημένη συνδεσιμότητα και λειτουργικότητα των νέων συσκευών και από την ισχυρή παρουσία του τομέα των παιδικών smartwatches, που γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη.

Σε άνοδο τα παιδικά μοντέλα

Σε αντίθεση με τη γενική πτώση της αγοράς, η κατηγορία των παιδικών smartwatches ήταν η μόνη που σημείωσε αύξηση το 2024. Η Imoo παρέμεινε ο ηγέτης της συγκεκριμένης αγοράς, καθώς προσφέρει προσιτές και πλούσιες σε χαρακτηριστικά συσκευές, οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες των γονέων για παρακολούθηση και επικοινωνία με τα παιδιά τους.

Η αυξανόμενη ανησυχία των γονέων για την ασφάλεια των παιδιών τους, οδηγεί σε ενίσχυση της ζήτησης για smartwatches με λειτουργίες εντοπισμού και επικοινωνίας.

Βλέποντας αυτήν την τάση, εταιρείες, όπως οι Noise, boAt και Google (Fitbit), έχουν αρχίσει να επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιό τους και στην κατηγορία των παιδικών smartwatches.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

HYDROS – Μία επιπλέον σωτήρια λύση για την αντιμετώπιση των καλοκαιρινών πυρκαγιών

Από: EBR

Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο της κλιματικής αλλαγής και ο καιρός σε όλο τον κόσμο γίνεται όλο και πιο ασταθής και ακραίος λόγω των επιπτώσεων αυτής. Το 2024 η χώρα γνώρισε το θερμότερο έτος που έχει καταγραφεί ποτέ

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Ποια Ευρώπη θέλει ο Τραμπ

Ποια Ευρώπη θέλει ο Τραμπ

Διαπιστώσεις και προτάσεις ανώτερου αξιωματούχου του Στειτ Ντιπάρτμεντ είναι αποκαλυπτικές των προθέσεων της αμερικανικής διοίκησης

Οικονομία

Νέο ράλι απλήρωτων φόρων: Πάνω από 4 εκατομμύρια φορολογούμενοι στο στόχαστρο

Νέο ράλι απλήρωτων φόρων: Πάνω από 4 εκατομμύρια φορολογούμενοι στο στόχαστρο

Ανεβαίνει επικίνδυνα το θερμόμετρο στα χρέη προς την Εφορία, με το συνολικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο να σπάει πλέον κάθε ρεκόρ και να αγγίζει τα 110,8 δισ. ευρώ

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron