Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Διεθνή

Καλά ξεκπουμπίδια στο "παλιό" στυλ Ηγεσίας

Στην νέα εποχή θα διαπρέπουν μόνον τα ανώτερα και ανώτατα στελέχη που θα μπορούν να διαχειρίζονται έναν ωκεανό πληροφοριών και να προσαρμόζονται στο στιγμιαίο της καθημερινής ζωής

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 2 Ιουλίου 2025

Στο παρελθόν, η αναζήτηση υποσχόμενων υπαλλήλων σήμαινε πως έπρεπε να αναζητήσουμε αυτούς που θα μπορούσαν να ανέβουν στο επόμενο διοικητικό σκαλί. Αυτό παραμένει σημαντικό. Ωστόσο, εξίσου πιεστικός είναι και ο εντοπισμός υπαλλήλων οι οποίοι μπορούν να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν την πληροφορία στους υπόλοιπους. Η προώθηση τέτοιων ανθρώπων συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας δεκτικής σε νέες Ιδέες —η ισχυρότερη ενέργεια που μπορεί να έχει μία επιχείρηση.
Στο παρελθόν, η αναζήτηση υποσχόμενων υπαλλήλων σήμαινε πως έπρεπε να αναζητήσουμε αυτούς που θα μπορούσαν να ανέβουν στο επόμενο διοικητικό σκαλί. Αυτό παραμένει σημαντικό. Ωστόσο, εξίσου πιεστικός είναι και ο εντοπισμός υπαλλήλων οι οποίοι μπορούν να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν την πληροφορία στους υπόλοιπους. Η προώθηση τέτοιων ανθρώπων συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας δεκτικής σε νέες Ιδέες —η ισχυρότερη ενέργεια που μπορεί να έχει μία επιχείρηση.

του Αθαν.Χ.Παπανδρόπουλου

Από κάθε άποψη, ο κόσμος μας ξαναχτίζεται. οι συνθήκες αλλάζουν. οι ισορροπίες μετακινούνται. Ο διεθνής καταμερισμός της εργασίας επαναπροσδιορίζεται. Η πληροφόρηση ρέει άφθονη και οι καταναλωτές είναι πιο δικτυωμένοι, πιο ενήμεροι και άρα γίνονται περισσότερο απαιτητικοί.

Μπροστά στις ανατροπές αυτές, οι ηγέτες καλούνται να ανιχνεύσουν νέους δρόμους και να ξανοιχτούν σε καινούργια ρεύματα. Στο πλαίσιο αυτό, τεχνητή νοημοσύνη και αλγόριθμοι έχουν γίνει πραγματικός πονοκέφαλος γι αυτούς.

“Από τότε που εμφανίστηκε το Διαδίκτυο και άρχισε να επεκτείνεται, όλοι εμείς που βρισκόμαστε στον επιχειρηματικό χώρο κατακλυζόμαστε από χειμάρρους νέων εξελίξεων—και αυτό σε κάθε βήμα της καθημερινής μας ζωής.

Έχουμε ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, βλέπουμε φωτογραφίες λίγα δευτερόλεπτα αφού τραβηχτούν, ακούμε ειδήσεις και οδηγίες πλοήγησης ενώ οδηγούμε και μάς κόβεται η ανάσα από τα στιγμιαία γεγονότα όπως οι πυρκαγιές, η εισβολή στην Ουκρανία και οι θάνατοι από κορονοϊό. ”τονίζει η Καρόλ Μπάρτζ, πρώην επικεφαλής της Yahoo

«Ωστόσο, για τους ηγέτες του επιχειρηματικού χώρου αυτό το κύμα υπερπληροφόρησης πυροδότησε ακούσιες επιπτώσεις, ειδικά για τους παλαιότερους.. Σήμερα, οι νέοι εργαζόμενοι παρουσιάζονται την πρώτη τους ημέρα στην δουλειά με τον αέρα του «τα ξέρω όλα». Έχουν ήδη διαβάσει για εσάς, τις κριτικές των σχεδίων σας, τις στρατηγικές σας και το διαχειριστικό σας στυλ. Οι bloggers και οι twitters αναλύουν, εκτιμούν και διακωμωδούν κάθε επιχειρηματική στιγμή- Σε ορισμένες εταιρείες, η εσωτερική πληροφόρηση υφίσταται πλέον μόνον οριακά.», υπογραμμίζει ο Κλώντ Λεγκράνζ ,σύμβουλος επιχειρήσεων με εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία

Σε αυτό το περιβάλλον, το παραδοσιακό μάνατζμεντ είναι αδύνατον ή, τουλάχιστον, δεν συνιστάται. Οι ιεραρχικές, επιχειρησιακές δομές, όπου η πληροφόρηση φιλτραριζόταν και διοχετευόταν στους κατάλληλους αποδέκτες, έχουν πλέον αποσαρθρωθεί. Η online εποχή έχει καταστήσει την διοίκηση διαταγής-και-ελέγχου τόσο νεκρή όσο και το dial-up internet.

«Ως άτομο που ανήλθε στην κλίμακα του συχνά υπερσυντηρητικού και μονολιθικού επιχειρηματικού κόσμου, χαίρομαι που λέω «καλά ξεκουμπίδια» σε μεγάλο τμήμα της παλιάς κουλτούρας. Όμως, πρώην διευθύνουσα σύμβουλος μιας δυναμικής επιχείρησης πληροφόρησης διακρίνω επίσης πόσο αποδιοργανωτική μπορεί να είναι η ροή ειδήσεων και αντιδράσεων σε έναν οργανισμό, όταν δεν την χειριζόμαστε σωστά» προσθέτει η Καρόλ Μπάρτζ

Γι’ αυτό τον λόγο, η μεγαλύτερη προσταγή για την ηγεσία είναι η δυνατότητα διήθησης των πληροφοριών και η λήψη ξεκάθαρων αποφάσεων χωρίς απολογίες. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι εργαζόμενοι χρειάζονται και θέλουν ρητή καθοδήγηση. Αν και η λήψη αποφάσεων αποτελούσε ανέκαθεν έργο του ηγέτη, έχει καταστεί ακόμα δυσκολότερη.

Ο online κόσμος εγγυάται πως οποιοδήποτε σχόλιο για την επιχείρησή σας και κάθε αλλαγή που εφαρμόζεται θα πυροδοτεί μία φρενίτιδα από εικοτολογίες. Όπως και στην πολιτική, οι ανταγωνιστές σας θα διαδίδουν την δική τους εκδοχή της «έρευνας του αντιπάλου», τροφοδοτώντας τα blogs με επικρίσεις εις βάρος της ηγεσίας σας.

Μάθετε να ζείτε με όλα αυτά. οι ηγέτες πρέπει όχι μόνον να γίνουν πιο «χοντρόπετσοι», αλλά και να κατανοήσουν πόσο σημαντικοί μπορούν να είναι για την ομάδα τους, ερμηνεύοντας τόσο τις ειδήσεις όσο και την παραπληροφόρηση. Οι υπάλληλοι, οι επενδυτές, οι πελάτες και οι εταίροι εμπνέονται από τα στελέχη που μπορούν να κοσκινίσουν την χιονοστιβάδα απόψεων και να εστιάσουν στο τί πραγματικά έχει σημασία για την εταιρεία.

Φυσικά, η επικοινωνία δεν μπορεί να αποτελεί μονόδρομο- Ο κεντρικός ρόλος της πληροφόρησης στην επιχειρηματική ζωή έχει καταστήσει επιτακτικά δύο ακόμη καθήκοντα της ηγεσίας, τα οποία μέχρι τώρα ήταν στο περιθώριο.

*Μάθετε να ακούτε: Το πρώτο καθήκον του ηγέτη είναι να μάθει να ακούει. Πραγματικά, και όχι για το θεαθήναι ή για λόγους εντυπωσιασμού. Ως γνωστόν, αποτελεί κλισέ των σχολών διοίκησης επιχειρήσεων ότι ένας καλός προϊστάμενος ξέρει να ακούει. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να αποτελεί απλώς μία άσκηση συμπάθειας.

Το να ακούτε τους υπαλλήλους οποιασδήποτε βαθμίδας είναι ένα από τα καλύτερα μονοπάτια προς μία νέα οπτική. Ακριβώς επειδή το Διαδίκτυο προσφέρει πληθωρική πληροφόρηση, είναι πιθανόν η ομάδα σας να έχει πολλές αξιοποιήσιμες Ιδέες. Ένας ηγέτης που αποτραβιέται στο γραφείο του χάνει τις εποικοδομητικές συζητήσεις που εξελίσσονται λίγους ορόφους πιο κάτω-

*οι ηγέτες σκέψης: Το δεύτερο καθήκον που δημιουργεί η πληροφόρηση στα διευθυντικά στελέχη είναι ο εντοπισμός και η καθοδήγηση των ηγετών σκέψης. Στο παρελθόν, η αναζήτηση υποσχόμενων υπαλλήλων σήμαινε πως έπρεπε να αναζητήσουμε αυτούς που θα μπορούσαν να ανέβουν στο επόμενο διοικητικό σκαλί. Αυτό παραμένει σημαντικό. Ωστόσο, εξίσου πιεστικός είναι και ο εντοπισμός υπαλλήλων οι οποίοι μπορούν να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν την πληροφορία στους υπόλοιπους. Η προώθηση τέτοιων ανθρώπων συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας δεκτικής σε νέες Ιδέες —η ισχυρότερη ενέργεια που μπορεί να έχει μία επιχείρηση.

Επομένως, καλωσορίσατε στην πλημμυρίδα μίας νέας εποχής.. Αυτοί που θα μάθουν να επιπλέουν θα εξελιχθούν στους πιο αποτελεσματικούς ηγέτες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Οι δημοκρατίες ξέρουν ακόμα να πολεμούν

Από: EBR

Η Ουκρανία και το Ισραήλ είναι η ζωντανή απόδειξη ότι οι δημοκρατίες έχουν ακόμα κάποια αποθέματα αντίστασης στον ολοκληρωτισμό και τη βία του

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Πώς η Ευρώπη μπορεί να καλύψει το κενό των ΗΠΑ

Πώς η Ευρώπη μπορεί να καλύψει το κενό των ΗΠΑ

Η υποχώρηση της Αμερικής θα πρέπει να είναι ο καταλύτης για μια βαθύτερη ενοποίηση και μαζί με αυτήν μια ισχυρότερη ΕΕ, γράφει ο Enrico Letta στους Financial Times. Ο ρόλος του ευρώ και της ενιαίας αγοράς

Οικονομία

Ήταν αναγκαία η προσφυγή στο πρώτο Μνημόνιο

Ήταν αναγκαία η προσφυγή στο πρώτο Μνημόνιο

Μέχρι σήμερα γνώριζα μόνον μία δημοσιευμένη πρωτογενή μαρτυρία για την ευχερή δυνατότητα της Ελλάδας να καλύψει από τις αγορές τις δανειακές της υποχρεώσεις για το 2010, χωρίς να χρειάζεται να υπαχθεί σε Μνημόνιο

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron