Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Η Ελλάδα από τις πιο οικονομικές χώρες για μίσθωση και χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Δυναμική στον χώρο της ηλεκτροκίνησης αρχίζει να αποκτά σταδιακά η Ελλάδα

Από: EBR - Δημοσίευση: Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2025

Η εικόνα γίνεται ακόμη πιο σαφής, όταν εξετάζει κανείς τις επιμέρους κατηγορίες οχημάτων. Στα sub-compact BEV (κατηγορία B1 και SUV B1), το μηνιαίο κόστος φτάνει τα €688, έναντι €584 για τα βενζινοκίνητα. Παρ’ ότι τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβότερα σε αυτήν την κατηγορία, η εξοικονόμηση σε καύσιμα και συντήρηση λειτουργεί εξισορροπητικά, κυρίως για εταιρικούς στόλους με περιβαλλοντικούς στόχους.
Η εικόνα γίνεται ακόμη πιο σαφής, όταν εξετάζει κανείς τις επιμέρους κατηγορίες οχημάτων. Στα sub-compact BEV (κατηγορία B1 και SUV B1), το μηνιαίο κόστος φτάνει τα €688, έναντι €584 για τα βενζινοκίνητα. Παρ’ ότι τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβότερα σε αυτήν την κατηγορία, η εξοικονόμηση σε καύσιμα και συντήρηση λειτουργεί εξισορροπητικά, κυρίως για εταιρικούς στόλους με περιβαλλοντικούς στόχους.

Δυναμική στον χώρο της ηλεκτροκίνησης αρχίζει να αποκτά σταδιακά η Ελλάδα. Ο Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου 2025 (Car Cost Index) της Ayvens κατατάσσει τη χώρα μας ανάμεσα στις πιο οικονομικές επιλογές στην Ευρώπη για τη μίσθωση και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), επιβεβαιώνοντας τη δυναμική στροφή της ελληνικής αγοράς προς τη βιώσιμη μετακίνηση.

Βάσει των στοιχείων του Index, το μέσο συνολικό μηνιαίο κόστος χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα διαμορφώνεται στα €751, αρκετά χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των €1.090.

Μαζί με χώρες, όπως η Φινλανδία, η Ουγγαρία και η Πολωνία, η Ελλάδα διαμορφώνει ένα νέο, πιο οικονομικό τοπίο για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Ayvens.

Σε ευρωπαϊκή κλίμακα, το κόστος χρήσης παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις. Ενδεικτικά, το μηνιαίο κόστος κυμαίνεται από €684 στην Πολωνία έως €1.242 στην Ελβετία, επιβεβαιώνοντας τις διαφοροποιήσεις ανά χώρα, τόσο στο φορολογικό καθεστώς όσο και στις συνθήκες της αγοράς.

Η διαφορά αυτή προκύπτει, κυρίως, από την ευθυγράμμιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών (CAFE), καθώς και από τις ευνοϊκές φορολογικές πολιτικές, που έχουν υιοθετηθεί για την ενίσχυση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το γεγονός ότι το συνολικό κόστος περιλαμβάνει παράγοντες, όπως καύσιμα, συντήρηση, φόρους, απόσβεση και ασφάλιση, καθιστά την ανάλυση ιδιαίτερα αξιόπιστη και αποκαλυπτική.

Περί κόστους

“Η σταδιακή εξισορρόπηση του κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων δείχνει ότι στην Ελλάδα, η ηλεκτροκίνηση έχει περάσει από το στάδιο της εναλλακτικής λύσης και καθιερώνεται ως μία ρεαλιστική και οικονομικά βιώσιμη επιλογή για εταιρικούς στόλους κάθε μεγέθους”, αναφέρει η μελέτη.

Η εικόνα γίνεται ακόμη πιο σαφής, όταν εξετάζει κανείς τις επιμέρους κατηγορίες οχημάτων. Στα sub-compact BEV (κατηγορία B1 και SUV B1), το μηνιαίο κόστος φτάνει τα €688, έναντι €584 για τα βενζινοκίνητα.

Παρ’ ότι τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβότερα σε αυτήν την κατηγορία, η εξοικονόμηση σε καύσιμα και συντήρηση λειτουργεί εξισορροπητικά, κυρίως για εταιρικούς στόλους με περιβαλλοντικούς στόχους.

Ακόμη πιο ανταγωνιστικά εμφανίζονται τα BEV στην κατηγορία compact (C1 και SUV C1), με κόστος χρήσης στα €731, σχεδόν ισότιμο με τα €717 των βενζινοκίνητων και τα €753 των plug-in υβριδικών (PHEV).

Η σύγκλιση αυτή δείχνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα στην αγορά, προσφέροντας χαμηλότερο κόστος χρήσης σε βάθος χρόνου.

Η εικόνα είναι ακόμα πιο ευνοϊκή στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D1 και SUV D1), όπου το συνολικό κόστος χρήσης για ηλεκτρικά οχήματα διαμορφώνεται στα €789, χαμηλότερα από τα €803 των βενζινοκίνητων, καθιστώντας τα BEV την οικονομικότερη επιλογή στην κατηγορία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Ευελπιστώ σε λύση για την ενέργεια σε 2-3 εβδομάδες

Από: EBR

Χάνουμε δουλειές στο εξωτερικό γιατί έχουμε βρεθεί με ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε ό,τι αφορά το ενεργειακό κόστος. Είναι ίσως το πιο σοβαρό πρόβλημα της ελληνικής βιομηχανίας, επεσήμανε.

Ευρώπη

Η Ευρώπη δρομολογεί την πρωτοβουλία COMPASS - AI για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγεία

Η Ευρώπη δρομολογεί την πρωτοβουλία COMPASS - AI για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγεία

Ένα νέο κεφάλαιο στην ψηφιακή καινοτομία και τη μεταρρύθμιση των υπηρεσιών υγείας ανοίγει η Ευρώπη, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εγκαινιάζει την COMPASS-AI

Οικονομία

Ζητούνται $2 τρισ. ετησίως για την ανάπτυξη της ΑΙ έως το 2030

Ζητούνται $2 τρισ. ετησίως για την ανάπτυξη της ΑΙ έως το 2030

Έκθεση της Bain & Company αποκαλύπτει χρηματοδοτικό έλλειμμα $800 δισ. για την κάλυψη της υπολογιστικής ζήτησης που δημιουργεί η ΑΙ.

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron