Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Η οικονομία των συνδρομών θα φτάσει στα $1,2 τρισ. έως το 2030

Η παγκόσμια αγορά των συνδρομών συνεχίζει να καλπάζει, παρά τα πρώτα σημάδια «κούρασης» από πλευράς καταναλωτών

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2025

Η έρευνα καταγράφει ότι η πολυπλοκότητα στη διαχείριση πολλαπλών συνδρομών έχει οδηγήσει τράπεζες και fintech εφαρμογές να αναπτύσσουν λειτουργίες παρακολούθησης και ελέγχου. Αυτό δημιουργεί μια πρόκληση για τις ίδιες τις συνδρομητικές υπηρεσίες, οι οποίες κινδυνεύουν να χάσουν τον έλεγχο της σχέσης με τον πελάτη.
Η έρευνα καταγράφει ότι η πολυπλοκότητα στη διαχείριση πολλαπλών συνδρομών έχει οδηγήσει τράπεζες και fintech εφαρμογές να αναπτύσσουν λειτουργίες παρακολούθησης και ελέγχου. Αυτό δημιουργεί μια πρόκληση για τις ίδιες τις συνδρομητικές υπηρεσίες, οι οποίες κινδυνεύουν να χάσουν τον έλεγχο της σχέσης με τον πελάτη.

Σύμφωνα με νέα μελέτη της Juniper Research, η λεγόμενη subscription economy θα φτάσει τα $1,2 τρισ. έως το 2030, σημειώνοντας αύξηση 67% σε πέντε χρόνια από τα $722 δισ. του 2025. 

 του Αθαν.Χ.Παπανδρόπουλου

Η έρευνα, που συγκεντρώνει στοιχεία από 61 χώρες και περιλαμβάνει πάνω από 71.500 δεδομένα, καταγράφει τις δυναμικές, που αναμένεται να καθορίσουν τον κλάδο. Στην κορυφή βρίσκονται οι υπηρεσίες ψηφιακού βίντεο, οι οποίες θα απορροφήσουν πάνω από το 33% της παγκόσμιας δαπάνης σε συνδρομές το 2030.

Ακολουθεί ο ταχύτατα αναδυόμενος τομέας του Mobility-as-a-Service, δηλαδή οι συνδρομές για πρόσβαση σε πολυτροπικές μεταφορές (συνδυασμός δημόσιων και ιδιωτικών μέσων), που προβλέπεται να εκτοξευθεί με ρυθμό άνω του 540% την επόμενη πενταετία.

Η εντυπωσιακή ανάπτυξη δεν σημαίνει, πάντως, ότι οι πάροχοι μπορούν να επαναπαυθούν, όπως προειδοποιεί η εταιρεία ερευνών. Ο Nick Maynard, VP της Juniper Research, προειδοποιεί: «Καθώς οι καταναλωτές κουράζονται από τις ατελείωτες συνδρομές, οι πάροχοι πρέπει να προσφέρουν διακριτή αξία. Η στρατηγική αύξησης τιμών σε συνδυασμό με υβριδικά μοντέλα διαφημίσεων δεν αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση και εγκυμονεί κινδύνους αποξένωσης».

Η κούραση των καταναλωτών

Το φαινόμενο της «subscription fatigue», δηλαδή η κόπωση από τον υπερβολικό αριθμό υπηρεσιών, οδηγεί όλο και περισσότερους καταναλωτές σε ακυρώσεις. Η Juniper Research αναδεικνύει ως κρίσιμους παράγοντες για τη διατήρηση της ανάπτυξης τις δέσμες υπηρεσιών (bundling) και την ευέλικτη διαχείριση συνδρομών.

Η δυνατότητα συγκέντρωσης διαφορετικών συνδρομών σε μία πλατφόρμα και η παροχή ευελιξίας στους χρήστες όχι μόνο μειώνει τη διαρροή, αλλά και αυξάνει την ικανοποίηση.

Η έρευνα καταγράφει ότι η πολυπλοκότητα στη διαχείριση πολλαπλών συνδρομών έχει οδηγήσει τράπεζες και fintech εφαρμογές να αναπτύσσουν λειτουργίες παρακολούθησης και ελέγχου. Αυτό δημιουργεί μια πρόκληση για τις ίδιες τις συνδρομητικές υπηρεσίες, οι οποίες κινδυνεύουν να χάσουν τον έλεγχο της σχέσης με τον πελάτη.

«Οι πάροχοι πρέπει να επενδύσουν σε δικές τους λύσεις διαχείρισης, αλλιώς θα αφήσουν το πεδίο σε τρίτους», σημειώνει ο Maynard.

Η δυναμική του κλάδου

Σε κάθε περίπτωση και παρά την κόπωση, η subscription economy αναδεικνύεται ως μία από τις πιο ανθεκτικές τάσεις της ψηφιακής οικονομίας, καλύπτοντας από την ψυχαγωγία και την τεχνολογία, έως τις μεταφορές και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Το μεγάλο ερώτημα παραμένει αν η αγορά θα μπορέσει να ισορροπήσει ανάμεσα στην ανάπτυξη και την κόπωση των χρηστών.

Η παροχή προστιθέμενης αξίας, η διαφάνεια στη χρέωση και η διευκόλυνση στη διαχείριση θα είναι τα κλειδιά για τη συγκράτηση των πελατών. Αν οι πάροχοι δεν ανταποκριθούν, η ταχεία ανάπτυξη της συνδρομητικής οικονομίας μπορεί να επιβραδυνθεί απότομα.

Η έρευνα που μνημονεύσαμε ,αναφέρεται στον ιστότοπο του Συνδέσμου Εταιριών Πληροφορικής Ελλάδας (ΣΕΠΕ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Ηγεσία και λειτουργία ομάδων σε οργανισμούς και κόμματα

Από: EBR

Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις στις οποίες ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα μπορεί να επέλθει από τις προσπάθειες ενός μόνον ανθρώπου, π.χ. ένας υπέροχος ζωγραφικός πίνακας

Ευρώπη

Η Ευρώπη κάνει “reset” στους ψηφιακούς κανόνες

Η Ευρώπη κάνει “reset” στους ψηφιακούς κανόνες

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να προχωρήσει στη μεγαλύτερη αναθεώρηση του ψηφιακού πλαισίου της Ένωσης εδώ και δεκαετίες

Οικονομία

Ρεκόρ στο e-commerce: Επτά στους δέκα Έλληνες αγοράζουν online

Ρεκόρ στο e-commerce: Επτά στους δέκα Έλληνες αγοράζουν online

Εξαιρετικά ώριμο είναι πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron