Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Γνώμη

Η αγορά ψηφιακής ταυτότητας εκτοξεύεται: Πάνω από $80 δισ. έως το 2030

Σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της ψηφιακής οικονομίας εξελίσσεται η ψηφιακή ταυτότητα

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2025

Η έκθεση της Juniper επιβεβαιώνει ότι η ψηφιακή ταυτότητα δεν αποτελεί πλέον μελλοντική καινοτομία, αλλά θεμέλιο της επόμενης ψηφιακής δεκαετίας. Η ανάπτυξή της, υποκινούμενη από κανονισμούς και τεχνολογική ωριμότητα, αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο πολίτες και επιχειρήσεις αλληλοεπιδρούν με το κράτος και την αγορά.
Η έκθεση της Juniper επιβεβαιώνει ότι η ψηφιακή ταυτότητα δεν αποτελεί πλέον μελλοντική καινοτομία, αλλά θεμέλιο της επόμενης ψηφιακής δεκαετίας. Η ανάπτυξή της, υποκινούμενη από κανονισμούς και τεχνολογική ωριμότητα, αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο πολίτες και επιχειρήσεις αλληλοεπιδρούν με το κράτος και την αγορά.

της Νατάσας Φραγκούλη

Νέα έρευνα της Juniper Research δείχνει ότι η παγκόσμια αγορά ψηφιακής ταυτότητας θα αυξηθεί από $51 δισ. το 2025 σε πάνω από $80 δισ. το 2030, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης 56% μέσα σε πέντε χρόνια.

Η έκρηξη αυτή οφείλεται σε δύο καθοριστικούς παράγοντες: στην ενίσχυση των κανονιστικών απαιτήσεων για ασφαλή ψηφιακή ταυτοποίηση και στην τεχνολογική ωρίμανση λύσεων, όπως οι ψηφιακές άδειες οδήγησης και τα ψηφιακά ταξιδιωτικά έγγραφα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων με την υλοποίηση του EU Digital Identity Wallet (EUDI), ενός ενιαίου ψηφιακού πορτοφολιού ταυτότητας, που όλα τα κράτη-μέλη αναμένεται να έχουν θέσει σε λειτουργία έως το τέλος του 2026. Το EUDI θεωρείται καταλύτης για τη διαμόρφωση ενός κοινού ευρωπαϊκού προτύπου ταυτοποίησης, με υψηλό βαθμό διαλειτουργικότητας μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών υπηρεσιών.

Όπως εξηγεί η Juniper Research, «το EUDI θα έχει μεταμορφωτικό αντίκτυπο στην Ευρώπη, όπου η ψηφιακή ταυτότητα είναι ήδη κοινωνικά αποδεκτή. Αντίθετα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η επιτυχία του νέου μοντέλου θα εξαρτηθεί από την ικανότητά του να προσφέρει σαφή οφέλη στους πολίτες και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη μέσω αρχών αυτοκυριαρχίας των δεδομένων».

Υβριδοποίηση των διαπιστευτηρίων

Η έρευνα της Juniper Research επισημαίνει ότι η υβριδοποίηση των διαπιστευτηρίων, δηλαδή η ταυτόχρονη ύπαρξη ψηφιακής και φυσικής μορφής,  λειτουργεί ως βασικός μοχλός υιοθέτησης. Επειδή για πολλούς πολίτες η ψηφιακή ταυτότητα αποτελεί νέο και άγνωστο πεδίο, η δυνατότητα επιλογής και σταδιακής εξοικείωσης αυξάνει την αποδοχή.

Όπως σημειώνει η εταιρεία, «η επιτυχία δεν εξαρτάται μόνο από την τεχνολογία, αλλά από την προσβασιμότητα και τη σαφή ενημέρωση για το πώς λειτουργούν τα συστήματα». Σύμφωνα με τη Juniper Research, η τυποποίηση της ψηφιακής υποδομής, που φέρνει το EUDI, θα βελτιώσει δραστικά τον βαθμό συμβατότητας και αξιοπιστίας των ψηφιακών ταυτοτήτων. Παράλληλα, η παγκόσμια τάση για mobile identity solutions - όπως οι ψηφιακές άδειες οδήγησης που ήδη δοκιμάζονται σε ΗΠΑ, Καναδά και Σκανδιναβία - ενισχύει τη δυναμική του κλάδου.

Η έκθεση της Juniper επιβεβαιώνει ότι η ψηφιακή ταυτότητα δεν αποτελεί πλέον μελλοντική καινοτομία, αλλά θεμέλιο της επόμενης ψηφιακής δεκαετίας. Η ανάπτυξή της, υποκινούμενη από κανονισμούς και τεχνολογική ωριμότητα, αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο πολίτες και επιχειρήσεις αλληλοεπιδρούν με το κράτος και την αγορά.

Η μελέτη

Η πλήρης μελέτη, Digital Identity Market: 2025-2030, βασίζεται σε 30.000 σημεία δεδομένων από 61 χώρες, παρέχοντας τις πιο εκτενείς προβλέψεις ως σήμερα. Περιλαμβάνει επίσης “Competitor Leaderboard”, που αποτυπώνει τις στρατηγικές των κορυφαίων παικτών και τα μελλοντικά πεδία ανάπτυξης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Η αγορά ψηφιακής ταυτότητας εκτοξεύεται: Πάνω από $80 δισ. έως το 2030

Από: EBR

Σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της ψηφιακής οικονομίας εξελίσσεται η ψηφιακή ταυτότητα

Ευρώπη

Η Ευρώπη θεσμοθετεί ψηφιακό διαβατήριο για κάθε παιδικό παιχνίδι

Η Ευρώπη θεσμοθετεί ψηφιακό διαβατήριο για κάθε παιδικό παιχνίδι

Η ασφάλεια των παιδιών αποτελεί από τις πλέον ευαίσθητες πολιτικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οικονομία

Ρεκόρ στο e-commerce: Επτά στους δέκα Έλληνες αγοράζουν online

Ρεκόρ στο e-commerce: Επτά στους δέκα Έλληνες αγοράζουν online

Εξαιρετικά ώριμο είναι πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron