Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Έχει λόγο η βράβευση εργαζομένων;

Διίστανται οι απόψεις για το αν μια επιχείρηση πρέπει να ενθαρρύνει ή όχι με βραβεία τις επιδόσεις των εργαζομένων στους κόλπους της

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 21 Μαΐου 2019

Τα στελέχη συχνά αντιμετωπίζουν αυτά τα βραβεία ως ανέξοδους τρόπους να βελτιωθεί η απόδοση των εργαζομένων. Επίσης, πολλοί υποστηρίζουν ότι, όταν οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τον έπαινο στο εταιρικό περιβάλλον, ενδέχεται ακόμη και να αισθανθούν παρακινημένοι για σκληρότερη εργασία μακροπρόθεσμα. Ωστόσο από τις πρόσφατες έρευνες προκύπτει ότι ορισμένα βραβεία μπορεί στην πραγματικότητα να έχουν αντίθετη επίδραση.
Τα στελέχη συχνά αντιμετωπίζουν αυτά τα βραβεία ως ανέξοδους τρόπους να βελτιωθεί η απόδοση των εργαζομένων. Επίσης, πολλοί υποστηρίζουν ότι, όταν οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τον έπαινο στο εταιρικό περιβάλλον, ενδέχεται ακόμη και να αισθανθούν παρακινημένοι για σκληρότερη εργασία μακροπρόθεσμα. Ωστόσο από τις πρόσφατες έρευνες προκύπτει ότι ορισμένα βραβεία μπορεί στην πραγματικότητα να έχουν αντίθετη επίδραση.

Της Dina Gerdeman*

Θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι, όταν οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν τους εργαζομένους τους με βραβεία, είναι πιθανό να διαπιστώσουν μια ώθηση στο ηθικό και ίσως μάλιστα να τους εμπνεύσουν για να εργαστούν σκληρότερα.

Προκύπτει όμως ότι μερικές φορές η ανταμοιβή των υπαλλήλων για καλή συμπεριφορά μπορεί πραγματικά να αποτύχει, οδηγώντας σε μείωση του κινήτρου και της παραγωγικότητας. Οι επιχειρήσεις σε ποσοστό άνω του 80% μοιράζουν με το σταγονόμετρο βραβεία που σχετίζονται με την εργασία, όπως «υπάλληλος του μήνα» ή «καλύτερος πωλητής».

Τα στελέχη συχνά αντιμετωπίζουν αυτά τα βραβεία ως ανέξοδους τρόπους να βελτιωθεί η απόδοση των εργαζομένων. Επίσης, πολλοί υποστηρίζουν ότι, όταν οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τον έπαινο στο εταιρικό περιβάλλον, ενδέχεται ακόμη και να αισθανθούν παρακινημένοι για σκληρότερη εργασία μακροπρόθεσμα. Ωστόσο από τις πρόσφατες έρευνες προκύπτει ότι ορισμένα βραβεία μπορεί στην πραγματικότητα να έχουν αντίθετη επίδραση.

Αυτό υποστηρίζει και μια πρόσφατη μελέτη με τίτλο “The Dirty Laundry of Employee Award Programs: Evidence from the Field”, την οποία συνέταξαν από κοινού ο Ian Larkin, αναπληρωτής καθηγητής στο Harvard Business School, και ο καθηγητής Lamar Pierce με τον υποψήφιο διδάκτορα Timothy Gubler από το Olin School of Business στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο Σεν Λούις.

Οι ερευνητές αυτοί μελέτησαν ένα πρόγραμμα επιβράβευσης συμμετοχής, το οποίο εφαρμόστηκε αρχικά από τους διευθυντές ενός από τα πέντε εμπορικά-βιομηχανικά πλυντήρια που ανήκαν στην ίδια επιχείρηση των μεσοδυτικών πολιτειών των ΗΠΑ. Ως άψογη παρουσία ορίστηκε η έλλειψη αδικαιολόγητων απουσιών ή αργοπορημένων αφίξεων κατά τη διάρκεια του μήνα.

Οι διευθυντές εγκαταστάσεων είχαν τις σωστές προθέσεις κατά την εφαρμογή του προγράμματος βραβείων. Υπολογίζεται ότι η απουσία από την εργασία και η αργοπορία κατά την προσέλευση κοστίζουν στις αμερικανικές εταιρίες τουλάχιστον $3 δισεκατομμύρια ετησίως. Και στην περίπτωση των εγκαταστάσεων πλυντηρίων, μια αργοπορία ή απουσία εργαζόμενου μπορεί να έχει επιπτώσεις στην παραγωγικότητα του άλλου. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που μια ομάδα εργαζόμενων καθυστερεί στην εργασία, άλλοι εργαζόμενοι στη γραμμή παραγωγής αναγκάζονται να περιμένουν απαθείς.

Οι άριστοι υπάλληλοι που είχαν προηγουμένως άψογη παρουσία και ήταν ιδιαίτερα παραγωγικοί κατέληξαν να παρουσιάζουν 6 έως 8 τοις εκατό μείωση παραγωγικότητας. Το πρόγραμμα των εγκαταστάσεων για επιβράβευση της άριστης παρουσίας ξεκίνησε το Μάρτιο του 2011 και συνεχίστηκε για εννέα μήνες.

Εργαζόμενοι με άψογη συμμετοχή για ένα μήνα, δηλαδή όσοι δε σημείωσαν απουσίες ή αργοπορημένες αφίξεις, συμμετείχαν σε μια κλήρωση για να κερδίσουν μια δωροεπιταγή $75 σε τοπικό εστιατόριο ή κατάστημα. Το όνομα του νικητή ανακοινώθηκε σε μια συνάντηση προσωπικού, στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εργαζόμενοι. Στο τέλος του έκτου μήνα εφαρμογής, ο διευθυντής εγκαταστάσεων διοργάνωσε μια ακόμα κλήρωση για δωροεπιταγή $100 για όλους τους εργαζόμενους, που επέδειξαν άψογη παρουσία κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι μηνών.

Κατά κοινή διατύπωση, το πρόγραμμα επέφερε ένα όφελος που αποζητούσαν οι διευθυντές εγκαταστάσεων: μείωσε το μέσο όρο αργοπορίας και οδήγησε σε συνεπέστερες αφίξεις για τους εργαζόμενους που συμμετείχαν.

Παρ ’όλα αυτά υπήρξαν και αντιρρήσεις ως προς την σκοπιμότητα και αποτελεσματικότητα παρόμοιων προγραμμάτων, τα οποία ενδέχεται να δημιουργούν και αρνητική βαθμολογία.

 

*Συγγραφέας και σύμβουλος σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Μια ιστορία επιστημονικής φαντασίωσης -57 νεκροί από πτώση ζαρντινιέρας

Από: EBR

Σε μια εξωτική χώρα πολύ μακριά από δω, το υπουργείο Κήπων και Ανθοστολισμού αποφάσισε να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα της ακαλαισθησίας ενός κεντρικού κρατικού κτηρίου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Η αδυναμία των δημοκρατιών μας να αντισταθούν στην επιρροή των ισχυρών εταιρειών και των ηγετών τους είναι ανησυχητική

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron