Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Λιανεμπόριο και καταναλωτές στον κόσμο που αλλάζει

Με μεγάλη επιτυχία και εντυπωσιακή συμμετοχή περισσότερων από 600 στελεχών από τον τομέα του λιανικού εμπορίου και των FMCG, ολοκληρώθηκε το 13ο συνέδριο του ECR Hellas με τίτλο «Ανοίγοντας νέες προοπτικές», το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Ιουνίου, στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

Από: Athanase Papandropoulos - Δημοσίευση: Τρίτη, 18 Ιουνίου 2019

Η ψηφιακή μετάβαση, οι ιλιγγιώδεις εξελίξεις στην τεχνολογία, η ραγδαία αλλαγή στις καταναλωτικές συμπεριφορές, η εξέλιξη της πολιτικής των προσφορών, σε συνδυασμό με την επιστροφή στην αναζήτηση της αξίας και της καινοτομίας στο προϊόν, οι σχέσεις λιανεμπόρων - προμηθευτών, οι συνέργειες, αλλά και μια σειρά επιστημονικών ανακαλύψεων και εργαλείων που βοηθούν στην κατανόηση των καταναλωτικών συμπεριφορών, ήταν τα βασικά θέματα που παρουσιάστηκαν. Σημαντική ήταν η συνεισφορά των ομάδων εργασίας του ECR Hellas, που παρουσίασαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες έρευνες.
Η ψηφιακή μετάβαση, οι ιλιγγιώδεις εξελίξεις στην τεχνολογία, η ραγδαία αλλαγή στις καταναλωτικές συμπεριφορές, η εξέλιξη της πολιτικής των προσφορών, σε συνδυασμό με την επιστροφή στην αναζήτηση της αξίας και της καινοτομίας στο προϊόν, οι σχέσεις λιανεμπόρων - προμηθευτών, οι συνέργειες, αλλά και μια σειρά επιστημονικών ανακαλύψεων και εργαλείων που βοηθούν στην κατανόηση των καταναλωτικών συμπεριφορών, ήταν τα βασικά θέματα που παρουσιάστηκαν. Σημαντική ήταν η συνεισφορά των ομάδων εργασίας του ECR Hellas, που παρουσίασαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες έρευνες.

Του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Είτε αυτό αρέσει σε κάποιους είτε όχι ο κόσμος αλλάζει και στο πλαίσιο αυτό πάνε μπροστά όσοι το καταλαβαίνουν. Οι άλλοι, απλώς περιθωριοποιούνται, ξορκίζουν τις αλλαγές και όταν έρχονται τα σκούρα παρακαλούν κάποιους πολιτικούς να τους μετατρέψουν σε δημόσιους υπαλλήλους. Σε βάρος βέβαια του συνόλου της κοινωνίας, την οποίαν ως παράσιτα που είναι απομυζούν.

Το τι όμως ακριβώς συμβαίνει στην εποχή μας και πως, θα μπορούσε να το βιώσει κάποιος παρακολουθώντας το τελευταίο Συνέδριο του ECR. Ήταν πραγματική αποκάλυψη και πηγή γνώσης. Από κάθε πλευρά και σε πολλαπλά επίπεδα.

Στο συνέδριο αναδείχθηκαν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών, οι ευκαιρίες, αλλά και οι προοπτικές που ξετυλίγονται για τις επιχειρήσεις του κλάδου στη «μετά την κρίση» εποχή.

Η ψηφιακή μετάβαση, οι ιλιγγιώδεις εξελίξεις στην τεχνολογία, η ραγδαία αλλαγή στις καταναλωτικές συμπεριφορές, η εξέλιξη της πολιτικής των προσφορών, σε συνδυασμό με την επιστροφή στην αναζήτηση της αξίας και της καινοτομίας στο προϊόν, οι σχέσεις λιανεμπόρων - προμηθευτών, οι συνέργειες, αλλά και μια σειρά επιστημονικών ανακαλύψεων και εργαλείων που βοηθούν στην κατανόηση των καταναλωτικών συμπεριφορών, ήταν τα βασικά θέματα που παρουσιάστηκαν. Σημαντική ήταν η συνεισφορά των ομάδων εργασίας του ECR Hellas, που παρουσίασαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες έρευνες.

Κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου, ο Πρόεδρος του ECR Hellas από την πλευρά του λιανεμπορίου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, ανέφερε ότι η ανάκαμψη έχει πλέον ξεκινήσει, έστω και με αργούς ρυθμούς, και αυτό μας επιτρέπει να κοιτάμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον. Όπως υπογράμμισε, ο καταναλωτής αρχίζει να συζητά πάλι για αξία και όχι για τιμή και στόχος είναι να στραφεί ξανά στην καινοτομία.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι νέα επιχειρηματικά μοντέλα βρίσκονται καθ’ οδόν, τα οποία δεν θα πρέπει να βλέπουμε ως απειλές, αλλά ως ευκαιρίες, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «η μαγική λέξη είναι η προσαρμογή». Πρόκειται δε για μια λέξη, που τα χρόνια που έρχονται θα βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο καίμε έμφαση.

Η επιτυχία του εμπορίου σε έναν ψηφιακό κόσμο

Πρώτος ομιλητής στην εκδήλωση, ήταν ο Μιχάλης Ιακωβίδης, Τακτικός Καθηγητής Στρατηγικής και Καινοτομίας στο London Business School, ο οποίος ανέφερε ότι το λιανεμπόριο βιώνει μεγάλες αλλαγές. Μίλησε για την εκτόξευση των τεχνολογικών εταιρειών και το πώς η άνοδός τους επηρεάζει τον τρόπο που καταναλώνουμε, ενώ τόνισε ότι η οικονομία γίνεται πιο αποτελεσματική όταν αίρονται οι πάσης φύσεως προστατευτισμοί.

Κάνοντας μια σύντομη αναφορά στο τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην ελληνική αγορά, ανέφερε ότι οι online πωλήσεις βρίσκονται κάτω από το 1%, ποσοστό που δείχνει ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, με τα data να παίζουν σημαντικό.

Ο Γιώργος Τσαπρούνης, Ανώτερος Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της Wind Hellas, ήταν ο επόμενος ομιλητής, ο οποίος τόνισε ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών είναι απαραίτητο στοιχείο για την παραγωγική ανάπτυξη της χώρας. Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της ψηφιακής επανάστασης, αναφέροντας ότι η αύξηση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας συντελεί στην άνοδο του.

Ο Στέφανος Κομνηνός, Partner της Exceed Consulting, παρουσίασε τα ευρήματα έρευνας που αφορούσε τη συνεργατικότητα μεταξύ λιανεμπόρων και προμηθευτών. Στην έρευνα αναλύθηκε μια σειρά στοιχείων σχετικά με τη συνεργατικότητα των δύο κλάδων στην Ελλάδα, τους τρόπους που οι δύο πλευρές την αντιλαμβάνονται, αλλά και τις απαιτήσεις τους, αναδεικνύοντας την κουλτούρα της συνεργασίας ως το βασικό ζητούμενο. Ένα ζητούμενο που σε εποχές ανακατατάξεων θα απασχολεί μονίμως την επικαιρότητα. αλλά και το επιχειρηματικό γίγνεσθαι.

Με τι θα μοιάζει η Ελλάδα το 2023

Ακολούθησε η ομιλία του δημοσιογράφου και νυν υποψηφίου βουλευτή της ΝΔ Μπάμπη Παπαδημητρίου, στην οποία τόνισε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να αλλάξει κουλτούρα, υπογραμμίζοντας ότι οι επιχειρήσεις που έκαναν ρηξικέλευθες κινήσεις κατάφεραν να σταθούν στα πόδια τους στα χρόνια της κρίσης.

Ο ίδιος σημείωσε ότι θα πρέπει να γίνει μια «σοκαριστική μείωση της φορολογίας», για να μπορέσει να πάρει εμπρός η οικονομία της χώρας και να ξαναβρούμε την εμπιστοσύνη στον εαυτό μας. Αποφεύγοντας έτσι και την έμμεση κρατικοποίηση των νοικοκυριών λόγω χρεών προς την Εφορία..

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε η πρώτη ομάδα εργασίας του ECR Hellas, που εκπροσωπήθηκε από τον Αλέξανδρο Δοδόπουλο, Business Intelligence Loyalty & Analytics Director στην ΑΒ Βασιλόπουλος, την Αναστασία Γρίβα, υποψήφια διδάκτορα Eltrun στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και co-founder ShopMind, τον Λουκά Γαργαλάκο, Solutions & Innovation Leader IRI Hellas, και τη Μάρθα Ζωντανού, Consumer Relations Manager Νestle Hellas. Στην παρουσίαση παρατέθηκαν στοιχεία από την ανάλυση των data από προγράμματα πιστότητας αλλά και από τους προμηθευτές, υπογραμμίζοντας τη συμβολή των big data analytics στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για την ανάπτυξη των κατηγοριών.

Η δεύτερη ομάδα εργασίας του ECR Hellas εκπροσωπήθηκε από τον Πέτρο Χανή, Head of Shopper & Customer Marketing Beiersdorf Hellas, τον Λέοντα Γαβαλά, υποψήφιο διδάκτορα Eltrun Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Managing Director Bespot, και τη Γιολάντα Ευφροσυνίδου, Διευθύντρια Marketing Omnichannel Metro. Η ομάδα παρουσίασε την έρευνα, υπογραμμίζοντας ότι ο σύγχρονος καταναλωτής είναι συνεχώς συνδεδεμένος και έχει λόγο και μετά την πώληση του προϊόντος.

Ειδική αναφορά έγινε στις γενιές των millennials και zillenials, που επηρεάζονται από τα social media και επιζητούν εξατομικευμένες προσφορές.

Ο δρόμος προς τον e- καταναλωτή

Η τρίτη ομάδα εργασίας του ECR Hellas εκπροσωπήθηκε από τη Δρ. Ελένη Ζάμπου, Επιστημονική Συνεργάτιδα του εργαστηρίου Eltrun, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τον Αντώνη Πρέκα, Διευθυντή Αποθηκών και Τμήματος Εξυπηρέτησης Metro, τον Δημήτρη Μποσνίδη, GR/CΥ Customer Logistics & Logistics Excellence Manager Coca-Cola 3E, και τον Γιάννη Μπαλκάμο, Logistics Support and Controlling Supervisor ΑΒ Βασιλόπουλος.

Παρουσιάστηκαν παραδείγματα συνεργατικής διανομής προϊόντων, ενώ τονίστηκε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί συνεργασία, αλλά και τη στελέχωση με εργατικό δυναμικό που θα πρέπει να διαθέτει πολλαπλές δεξιότητες.

Ο Fabien Desiage, Digital &e-Commerce Director Nestle Purina, μίλησε για το pet care και το ψηφιακό του μέλλον, υπογραμμίζοντας ότι περνάμε πλέον από το προϊόν στην υπηρεσία, σε μια αγορά που γνωρίζει συνεχή ανάπτυξη, καθώς παγκοσμίως αυξάνονται οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων. Έφερε το παράδειγμα των διαδικτυακών συνεργειών στις οποίες προχώρησε η Purina, παρουσιάζοντας ένα πλήρες οικοσύστημα υπηρεσιών που συνδέεται με εταιρείες και start-ups.

Νέες πλατφόρμες, εξελιγμένες υπηρεσίες

Η επανάσταση της βιολειτουργικής διατροφής

Ο Δρ. Δημήτρης Κουρέτας, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας και ιδρυτής της start-up Foodoxys, μίλησε για τη βιολειτουργική διατροφή και παρουσίασε την παγκόσμια πατέντα που ανέπτυξε η ομάδα του για την αποτύπωση του μεταβολικού προφίλ μας. Ο κ. Κουρέτας αναφέρθηκε στην καινοτόμο συσκευή που μετράει το επίπεδο των αντιοξειδωτικών στον οργανισμό και βάσει των ευρημάτων της δημιουργείται ένα πρόγραμμα εξατομικευμένης διατροφής.

Τέλος, κλείνοντας τις ομιλίες-εισηγήσεις, ο Δρ. Νικόλαος Δημητριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος στην Trizma Neuro, μίλησε για τους τρόπους που η νευροεπιστήμη αποκαλύπτει τα κρυμμένα μυστικά του shopping στα σούπερ μάρκετ, αποκωδικοποιώντας τον εγκέφαλο των καταναλωτών. Ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι πρέπει πλέον να ερευνάμε το «γιατί» - κάτι που είναι απαραίτητο για την κατανόηση των καταναλωτικών συμπεριφορών και το οποίο επιτυγχάνεται μέσω των «εγκεφαλογράφων». Πρόσθεσε δε ότι η μεγάλη πρόκληση της εποχής μας είναι να καταλάβουμε τον ανθρώπινο εγκέφαλο, βλέποντας την πραγματικότητα μέσα από αυτόν.

Οι CEOs συζητούν

Το συνέδριο έκλεισε με δύο sessions, όπου καταξιωμένοι Έλληνες CEOs συνομίλησαν με συντονίστρια τη δημοσιογράφο της Καθημερινής, Δήμητρα Μανιφάβα. Στο πρώτο session, που είχε θέμα «Η μελλοντική σχέση συνεργασίας λιανεμπορίου - προμηθευτών με γνώμονα την ανάπτυξη του κλάδου», συμμετείχαν η Ερμιόνη Γεωργουλάκη, Country leader Procter & Gamble, και ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Metro.

Στη διάρκεια της συζήτησης, έγινε μνεία στις προσφορές και κατά πόσο στα χρόνια της κρίσης έφεραν στην αγορά τα προσδοκώμενα. Και οι δύο πλευρές παραδέχτηκαν ότι μεγάλος ευνοημένος ήταν ο καταναλωτής και ότι η πολιτική των προσφορών συγκράτησε τους καταναλωτές στα επώνυμα προϊόντα. Όπως τονίστηκε, θα πρέπει πλέον και οι δύο πλευρές να εστιάσουν στην αξία και στην καινοτομία, ενώ κοινός τόπος είναι η δημιουργία πιο στοχευμένων προσφορών, με μικρότερο κόστος.

Στο δεύτερο debate, με θέμα «Νέος καταναλωτής - Νέο retail περιβάλλον - Νέες τεχνολογίες. Πώς αυτές οι έννοιες διαμορφώνουν τη μελλοντική στρατηγική των επιχειρήσεων;», συμμετείχαν ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, και ο Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Βελτίωση εκ των έσω- Η σημασία της ατομικής ευθύνης

Από: EBR

"Αυτό που μου δίνει κουράγιο πάνω απ’ όλα είναι η αναντίρρητη ικανότητα του ανθρώπου να ανυψώνει με συνειδητή προσπάθεια τη ζωή του"

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Η αδυναμία των δημοκρατιών μας να αντισταθούν στην επιρροή των ισχυρών εταιρειών και των ηγετών τους είναι ανησυχητική

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron