Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Υπεραξία στο ‘’Made in Greece’

Η επώνυμη ζήτηση ελληνικών προϊόντων είναι ανάγκη να ενισχυθεί και να αποκτήσει χαρακτήρα

Από: EBR - Δημοσίευση: Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2019

Το ελληνο- Ιταλικό επιμελητήριο της Αθήνας δραστηριοποιείται από το 1952 ως βασικός συνδετικός κρίκος της Ελλάδας και της Ιταλίας για την ανάπτυξη και την προώθηση των διμερών οικονομικών και εμπορικών συνεργασιών καθώς και για την δημιουργία αμοιβαίων επενδύσεων, στηρίζοντας τις δράσεις διεθνοποίησης των επιχειρήσεων των δυο χωρών.
Το ελληνο- Ιταλικό επιμελητήριο της Αθήνας δραστηριοποιείται από το 1952 ως βασικός συνδετικός κρίκος της Ελλάδας και της Ιταλίας για την ανάπτυξη και την προώθηση των διμερών οικονομικών και εμπορικών συνεργασιών καθώς και για την δημιουργία αμοιβαίων επενδύσεων, στηρίζοντας τις δράσεις διεθνοποίησης των επιχειρήσεων των δυο χωρών.

του Γιάννη Τσαμίχα*

Το Ελληνο- ιταλικό επιμελητήριο της Αθήνας για 98 χρόνια αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής εξωστρέφειας- μην ξεχνάμε ότι πρώτη πύλη εξόδου προς την Ευρώπη είναι η Ιταλία. Το Ελληνο- ιταλικό επιμελητήριο της Αθήνας, μέλος της Κεντρικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητήριων της Ιταλίας (Unioncamere), καθώς και στην Κεντρική Ένωση Διμερών Ιταλικών Επιμελητήριων (Assocamerestero), με παρουσία 50 χώρες ,76 Επιμελητήρια, μας επιτρέπει να έχουμε πρόσβαση σε ένα network εξειδικευμένων συνεργατών στη διεθνοποίηση επιχειρήσεων όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και στις περισσότερες χώρες του κόσμου, χάρη του προγράμματος <<ΕΞΑΓΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ 50 ΧΩΡΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ 76 ΙΤΑΛΙΚΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ>>.

Οι ελληνικές εξαγωγές προς την Ιταλία το 2018 άγγιξαν τα 4,08 δις. ευρώ, αύξηση από το 2017 (3,44 δις. ευρώ) της τάξεως του 17,5%.

Για το πρώτο πεντάμηνο (Ιανουάριος- Μάιος 2019) και σύμφωνα με ανάλυση του πανελλήνιου συνδέσμου εξαγωγών και του κέντρου εξαγωγικών ερευνών και μελετών (ΚΕΕΜ) ,επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, οι εξαγωγές, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, αυξήθηκαν κατά 84,9 εκατ. ευρώ ή κατά 1,1% και ανήλθαν σε 7,86 δις. ευρώ από 7,78 δις. ευρώ, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή αυξήθηκαν στα 5,46 δις. ευρώ από 5,29 δις ευρώ, δηλαδή κατά 159,1 εκατ. ευρώ ή κατά 3%.

Η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2019 να αποτελεί τον σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών με 1,4 δις. ευρώ (αύξηση από την αντίστοιχη περίοδο του 2018 κατά 8,6%) , ενώ στη δεύτερη θέση έχει ανέλθει η Γερμανία, η οποία βρισκόταν στην 3η θέση στο αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο. Ακολουθεί η Κύπρος με άνοδο μιας θέσης στη σχετική κατάταξη και η Τουρκία, προς την όποια η σημαντική μείωση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων (κατά -28,2%), οδήγησε στην απώλεια δυο θέσεων στη λίστα των κυριότερων προορισμών.

Αυτά τα οικονομικά δεδομένα, πρέπει να μας κινητοποιήσουν πρωτίστως για τη μεταστροφή του αρνητικού <<ψυχολογικού κλίματος>>, καθοριστικού για την επιχειρηματική δραστηριότητα και της εικόνας της πατρίδας μας στο εξωτερικό. Άμεση, λοιπόν, προτεραιότητα η ανάληψη πρωτοβουλιών που θα μας επιτρέψουν την αλλαγή αυτού του οικονομικού κλίματος.

Το ελληνο- Ιταλικό επιμελητήριο της Αθήνας δραστηριοποιείται από το 1952 ως βασικός συνδετικός κρίκος της Ελλάδας και της Ιταλίας για την ανάπτυξη και την προώθηση των διμερών οικονομικών και εμπορικών συνεργασιών καθώς και για την δημιουργία αμοιβαίων επενδύσεων, στηρίζοντας τις δράσεις διεθνοποίησης των επιχειρήσεων των δυο χωρών. Καθημερνή ενασχόληση μας είναι η παρουσίαση ιταλικών εταιριών που προσδοκούν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα αλλά και η υποστήριξη ελληνικών επιχειρήσεων στην προσπάθεια τους να προσεγγίσουν την ιταλική αγορά. Μέσα από στοχευμένες έρευνες αγοράς και αναζήτησης εμπορικών συνεργατών, οργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων

στην Ιταλία, εμπορικών και επιχειρηματικών αποστολών, συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις που διοργανώνονται στη γειτονική χώρα προβάλλουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα.

Εκείνο που δεν είναι γνωστό είναι ότι μεγαλύτερες επενδύσεις των τελευταίων χρόνων στην πατρίδα μας είναι ιταλικές, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, 1.500.000.000 ευρώ, η EDISON, η εταιρεία παραγωγής ενέργειας με μονάδες στη ΘΙΣΒΗ και στη Θεσσαλονίκη , με επένδυση πνέον των 300.000.000 ευρώ, η Generali Ελλάς, με παρουσία 150 χρόνων στην Ελλάδα, η ΤΡΕΝΟΣΕ, η ΜΑΡΕΙ ΕΛΛΑΣ, η ΚΕΡΑΚΟΛ κλπ. Οι εταιρείες αυτές παράγουν στην Ελλάδα, προφέρουν εργασία και δημιουργούν υπεραξία στο MADE IN GREECE.

*πρόεδρος ελληνο- ιταλικού επιμελητήριου της Αθήνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

New Balance: Μια κορυφαία αθλητική μάρκα με ελληνική υπογραφή – Ποιος είναι ο Τζιμ Ντέιβις

Από: EBR

Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Από εκείνη την ημέρα του 19ου αιώνα που καθιερώθηκε η καθολική ψηφοφορία, καθιερώθηκε και η δημαγωγία για την προσέλκυση της ψήφου του «λαού»

Οικονομία

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

Αύξηση των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ποσοστό έως και 10% εντός του 2024 σχεδιάζουν 7 στις 10 τράπεζες, παγκοσμίως

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron