Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Γνώμη

Κάρλος Γκοσν: Τα τεχνάσματα της Ιαπωνικής Δικαιοσύνης

Δύο ώρες και πενήντα λεπτά κράτησε η συνέντευξη τύπου του έκπτωτου προέδρου, διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Nissan – Renault, ο οποίος μπροστά σε 160 δημοσιογράφους δήλωσε ότι είναι αποφασισμένος να «αποκαταστήσει την τιμή του»

Από: Athanase Papandropoulos - Δημοσίευση: Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2020

«…Δεν διέφυγα από την δικαιοσύνη. Απαλλάχθηκα από την αδικία και την καταδίωξη».
«…Δεν διέφυγα από την δικαιοσύνη. Απαλλάχθηκα από την αδικία και την καταδίωξη».

του Αθανάσιου Χ. Παπανδρόπουλου

Την παρακολούθησα ολόκληρη και με τεράστιο ενδιαφέρον, γιατί ο Κάρλος Γκοσν δεν είναι όποιος και όποιος και κυρίως δεν μασάει τα λόγια του. Σε ηλικία 65 ετών, ο πρώην πρόεδρος του ομίλου Νισσάν –Ρενώ κάθεται πάνω σε μια περιουσία 2 δισ. δολαρίων περίπου και αφού πριν μια εικοσαετία έσωσε δυο αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώχευση, δηλώνει υπερήφανος που έδωσε δουλειά σε σχεδόν μισό εκατομμύριο οικογένειες.

«…Δεν διέφυγα από την δικαιοσύνη. Απαλλάχθηκα από την αδικία και την καταδίωξη» δήλωσε στα αγγλικά απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου των Financial Times. «…Στην Ιαπωνία ήμουν όμηρος», συνέχισε στα αραβικά. «…Η Nissan και ο Γιαπωνέζος εισαγγελέας μόνταραν μια ολόκληρη ιστορία για να συλληφθώ την ώρα που οργάνωνα την συγχώνευση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών…». Η όλη ιστορία ήταν στημένη και υπάκουε σε ευτελείς πολιτικούς λόγους…«…Σπεύδω να υπογραμμίσω όμως», τόνισε στη συνέχεια στα γαλλικά, «…ότι ο Ιάπων πρωθυπουργός Shinzo Abe δεν είχε καμμιά απολύτως ανάμειξη σε όλη αυτή τη σκευωρία. Το θέμα δεν ήταν κυβερνητικό, αλλά ενδοεταιρικό και στην ουσία αποτελεί όνειδος για τη δικαιοσύνη της Ιαπωνίας….». Απαντώντας σε ερώτηση Βραζιλιάνα δημοσιογράφου για το αν κατάλαβε πως και ποιοι του την είχαν στημένη, ο διάσημος CEO, στα πορτογαλικά είπε: «…Εσείς είδατε να έρχεται η τραγωδία του Περλ Χαρμπορ;».

Στη συνέχεια, με απειλητικό ύφος ο Κάρλος Γκοσν, απαντώντας στα γαλλικά σε Γάλλους, Ελβετούς και Βέλγους οικονομικούς ρεπόρτερ και ανταποκριτές, είπε τα εξής απειλητικά και αποκαλυπτικά: «…Σήμερα η συμμαχία Nissan–Renault είναι μια μασκαράτα. Από τη σύλληψή μου και μετά, η αξία της Nissan έχει πέσει 10 δις δολλάρια. Τους τελευταίους μήνες της περιπέτειάς μου, χάνουν 40 εκατ. δολλάρια την ημέρα. Από την πλευρά της η Renault απώλεσε 5 δις. ευρώ αξία, που μεταφράζεται σε 20 εκατ. ευρώ την ημέρα… Από το Νοέμβριο του 2018 η μετοχή της Renault έχασε 34% της αξίας της και αυτή της Nissan 38%. Απέναντί του Ομίλου, έχω δικαιώματα και θα τα ασκήσω. Θα διεκδικήσω αυτά που πρέπει….». Χωρίς να προχωρήσει σε λεπτομέρειες, ο πολυεθνικός CEO, τόνισε ότι ο εσωτερικός έλεγχος στη Nissanείναι «μια πραγματική παραχάραξη της αλήθειας».

Ανέφερε επίσης ότι πριν λίγες ημέρες, οι Γιαπωνέζοι εισαγγελείς προσπάθησαν να ερευνήσουν τα γραφεία των Γιαπωνέζων δικηγόρων του και να κατάσχουν τους υπολογιστές τους. Πλην όμως δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν γιατί οι δικηγόροι επικαλούμενοι το “απόρρητο μεταξύ δικηγόρου και πελάτου” απέτρεψαν την περαιτέρω διαδικασία. Στη συνέχεια, ο Κάρλ Γκοσν, που είναι ταυτοχρόνως Γάλλος, Βραζιλιάνος και Λιβανέζος, απαντώντας σε συνάδελφό από το Λιβανό είπε ότι «…είναι πρόθυμος αν του ζητηθεί να … βοήθησε την κυβέρνηση της χώρας που τον φιλοξενεί να ξεπεράσει τις δυσκολίες της και να μπορέσει να ξαναβρεί την παλιά της αίγλη…».

Υπογραμμίζουμε επίσης ότι ο πρώην CEO χαρακτήρισε απάνθρωπες τις συνθήκες κράτησης του στην Ιαπωνία, όπου ακόμα και όταν αποφυλακίστηκε, μετά από 130 ημέρες προφυλάκισης, απαγορευόταν να βλέπει τη γυναίκα του, να έχει τηλέφωνα και Ίντερνετ και να διατηρεί οποιαδήποτε αλληλογραφία. «…Ήταν ολοφάνερη η προσπάθειά τους να με καταβάλλουν από κάθε άποψη και να με κάνουν να χάσω την ανθρωπιά μου…», είπε ο Κάρλος Γκοσν και με τα λόγια του αυτά θέτει ένα τεράστιο θέμα.

Ένα θέμα που είμαστε πολύ περίεργοι να δούμε αν θα απασχολήσει τη Διεθνή Αμνηστία, αλλά και άλλες οργανώσεις προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων, λαλίστατες συνήθως.
Κατά τα λοιπά, η περίπτωση Κ. Γκοσν, φέρνει στο προσκήνιο πτυχές της ιαπωνικής ζωής για τις οποίες ουδείς λόγος γίνεται, παράλληλα όμως δείχνει ότι το συνεταιρίζεσθαι και συνεργάζεσθαι με επιχειρήσεις της χώρας του Ανατέλλοντος Ήλιου, ενέχει κινδύνους μη ανιχνεύσιμους πάντοτε δια γυμνού οφθαλμού.

Για την ιστορία σημειώνουμε ότι ο Κάρλος Γκοσν κατηγορείται και διώκεται από την ιαπωνική δικαιοσύνη για κατάχρηση εξουσίας, φοροδιαφυγή, λαθραία εξαγωγή κεφαλαίων και παραπλάνηση των χρηματιστηριακών αρχών.

Όπως έγινε γνωστό όμως, ύστερα από εσωτερικό έλεγχο στην Nissan, το ανώτερο στέλεχος που φέρεται να μεθόδευσε την «επιχείρηση κατά του Γκοσν, κατηγορείται για πλαστογραφήσεις υπογραφών», γεγονός που δίνει νέες διαστάσεις στο όλο θέμα.. Και τούτο διότι η εξέλιξή του θα επηρεάσει την πορεία ενός ζωτικού κλάδου για τη διεθνή οικονομία, φέρνοντας ταυτόχρονα στο προσκήνιο και εξόχως ενδιαφέρουσες πτυχές του πολυεθνικού επιχειρείν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Η Κίνα εγκλωβίζει την Αφρική σε μια «παγίδα χρέους»

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Τα κρατικά κινεζικά Ταμεία κατέχουν πάνω από το 60% του χρέους σε 17 χώρες της ηπείρου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οικονομία

Ανάπτυξη ίσον μεταρρυθμίσεις

Ανάπτυξη ίσον μεταρρυθμίσεις

Η ελληνική οικονομία κατέκτησε σημαντικούς στόχους τα τελευταία χρόνια

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron