Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Άνθρωποι και Μάνατζμεντ

Το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλάζει

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2020

Για την Αττική Πίττας οι διαδικασίες που περιλαμβάνουν έννοιες όπως ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς, συνεπή προσφορά ανώτερου ποιοτικού προϊόντος, αναγνώριση της σημαντικότητας του ανθρώπινου παράγοντα, έμφαση στην καινοτομία, ήταν και παραμένουν αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής κουλτούρας, αλλά και καθημερινός τρόπος λειτουργίας, στο πλαίσιο ενός δομημένου συστήματος λειτουργιών, προγραμματισμού, στοχοθεσίας και αξιολόγησης.
Για την Αττική Πίττας οι διαδικασίες που περιλαμβάνουν έννοιες όπως ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς, συνεπή προσφορά ανώτερου ποιοτικού προϊόντος, αναγνώριση της σημαντικότητας του ανθρώπινου παράγοντα, έμφαση στην καινοτομία, ήταν και παραμένουν αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής κουλτούρας, αλλά και καθημερινός τρόπος λειτουργίας, στο πλαίσιο ενός δομημένου συστήματος λειτουργιών, προγραμματισμού, στοχοθεσίας και αξιολόγησης.

της Αλεξάνδρας Πίττα- Χαζάπη 

Το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλάζει. Και τα νέα στοιχεία που το οριοθετούν είναι η εμφάνιση και η ταχύτατη διάδοση του Διαδικτύου, η παγκοσμιοποίηση, η μετατόπιση μεγάλων πληθυσμιακών ομάδων και η ανάμιξη των κοινωνικών χαρακτηριστικών τους, με όσα αυτό συνεπάγεται, η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και της επιστήμης σε ζητήματα ασφαλείας, υγιεινής και διατροφικής αξίας, η ισχυροποίηση του καταναλωτή, ο ρόλος του κοινωνικού εταίρου, η ανάγκη σε πολλές περιπτώσεις, να προσαρμοστεί αμέσως η λειτουργία μιας επιχείρησης σε διεθνή συστήματα που εισάγονται ως αποτελέσματα (κανόνες, δίκαιο ή συμφωνίες) επιστημονικών συμπερασμάτων. Οι επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν πρέπει να στοχεύουν μακροπρόθεσμα και να επιχειρούν πολυσύνθετα. Αυτό προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, η Διοίκηση να πηγάζει από την ψυχή σου, να είναι κομμάτι της προσωπικότητάς σου. Έχει ξεπεραστεί το πρότυπο του επαγγελματία που απλώς εφαρμόζει γνώσεις ή στερεότυπους και μονοδιάστατους προγραμματισμούς. Συχνά δημιουργούνται απρόβλεπτα ζητήματα που μπορεί να εκπορεύονται, ταυτόχρονα, από διαφορετικούς μεταξύ τους τομείς και τα οποία πιθανότατα απαιτούν ταχύτατη αντίδραση και δράση. Ο ρόλος λοιπόν του μάνατζερ σήμερα, επιβάλλει να έχει όσο γίνεται ευρύτερη ενημέρωση και καθολικότερη αντίληψη για να μπορεί να προλαμβάνει ή να λύνει προβλήματα. Διότι το εμπόριο και η βιομηχανία πλέον έχουν ταυτιστεί με κυρίαρχες έννοιες ποιοτικής ζωής, όπως οι σχέσεις και συνθήκες εργασίας, το ίδιο προϊόν που παράγει ή διακινεί μια εταιρεία, η συμπεριφορά της προς το κοινωνικό σύνολο και το περιβάλλον, έχει συνδεθεί περισσότερο από ποτέ πριν με την κοινωνία. Αυτό είναι το πρώτο σημείο που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε για να ξαναδούμε από εκεί εντελώς διαφορετικά την επιχείρησή μας. Ουσιαστικά λοιπόν καλούμαστε να είμαστε περισσότερο από κάθε άλλη χρονική περίοδο διορατικοί, πρωτοπόροι και ανοικτοί στα μηνύματα των αγορών μας.

Για την Αττική Πίττας οι διαδικασίες που περιλαμβάνουν έννοιες όπως ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς, συνεπή προσφορά ανώτερου ποιοτικού προϊόντος, αναγνώριση της σημαντικότητας του ανθρώπινου παράγοντα, έμφαση στην καινοτομία, ήταν και παραμένουν αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής κουλτούρας, αλλά και καθημερινός τρόπος λειτουργίας, στο πλαίσιο ενός δομημένου συστήματος λειτουργιών, προγραμματισμού, στοχοθεσίας και αξιολόγησης. Είμαστε τυχεροί επειδή αυτή η εταιρία πριν από περίπου 86 χρόνια λειτούργησε- όσο και αυτό να εκπλήσσει- σε παρόμοιες βάσεις, απόδειξη ότι όταν αγαπάς αυτό που κάνεις, τότε η δράση σου θα έχει περιεχόμενο, θα είναι ουσιαστική, αποτελεσματική και- επιτρέψτε μου να το πω- μπροστά από την εποχή της. Το καταθέτω χωρίς δισταγμό, από την εμπειρία μου, με την ευθύνη διοίκησης μιας οικογενειακής επιχείρησης που ανανεώνει, συμπληρώνει, προσαρμόζει τις επιταγές του σύγχρονου Μάνατζμεντ, ώστε να αναγνωρίζεται- έχουμε βραβευθεί γι΄ αυτό από ευρωπαϊκό κρατικό οργανισμό ως πρότυπο οικογενειακής επιχείρησης. Αν υπάρχει διάθεση προσφοράς και αρχές, όλα τα άλλα έρχονται φυσιολογικά. Τα στελέχη της επιχείρησης ενθαρρύνονται να παίρνουν πρωτοβουλίες. Χτίζοντας με τους συνεργάτες σχέσεις ειλικρίνειας, εμπιστοσύνης, δημιουργικότητας, ο ανταγωνισμός δεν ευτελίζεται σε μικροσκοπημότητα, αναγνωρίζεται το έργο του καθενός και δίνονται κίνητρα δράσης.

Παράλληλα, αναδεικνύονται η ευρηματικότητα, η φαντασία, η καινοτομία, ξέρει καθένας τι και γιατί το κάνει, δεν σπαταλούνται ενέργειες και χρόνος.

Προσωπικά παραδείγματα:

1.Η καινοτομία, μας κληροδοτήθηκε από την προηγούμενη γενιά, η οποία το 1928 διακίνησε με συσκευασία το μέχρι τότε χύμα ποιοτικό ελληνικό μέλι, ανοίγοντας τις αγορές όλου του κόσμου. Εμείς συνεχίσαμε με το full easy- open καπάκι στην Ελλάδα, τη συσκευασία των μερίδων για τα ξενοδοχεία, το smart- pack που πήρε παγκόσμιο βραβείο καινοτόμας συσκευασίας, το pet με ελεγχόμενη ροή για να μη χρειάζεται ο καταναλωτής μαχαίρι ή κουτάλι κτλ. Για μας η καινοτομία εκτιμάται ως βασικός παράγοντας μαζί με την εξαιρετική ποιότητα του μελιού που διακινούμε και τις σχέσεις με τους συνεργάτες μας που μας κρατάνε στην κορυφή δεκαετίες τώρα. Πολλοί από αυτούς είναι δεύτερη και τρίτη γενιά μαζί μας.

2.Χωρίς μέλισσα, φύση και μέλι δεν υπάρχουν. Κινηθήκαμε λοιπόν σε παράπλευρους δρόμους φαινομενικά άσχετους με το θέμα αλλά πολύ συνδεδεμένους μαζί του. Συνεργαστήκαμε με πανεπιστήμια, φορείς, ιδρύματα με στόχο την ανάπτυξη της μελισσοκομικής έρευνας, την ανάδειξη των χαρακτηριστικών ταυτότητας του ελληνικού μελιού, την απόδειξη των θεραπευτικών ιδιοτήτων του με ιατρικές έρευνες, την προστασία του περιβάλλοντος και της ελληνικότητας της φύσης (για να συνεχίσουμε να έχουμε μοναδικό μέλι). Παράλληλα, ενισχύσαμε τη γνώση και μεθοδολογία των μελισσοκόμων και προβάλαμε το μέλι μας σε όλο τον κόσμο. Θέλω να υπογραμμίσω λοιπόν ότι το Μάνατζμεντ δεν είναι μονοδιάστατο.

3. Η αγάπη των καταναλωτών για το ελληνικό μέλι είναι μεγάλη. Το θεωρούν σαν ένα κομμάτι της ελληνικής παράδοσης και εθνικό προϊόν, με δική του παράδοση και ιστορία χιλιάδων χρόνων. Το ελληνικό μέλι της εταιρείας μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο και έχουμε διαπιστώσει ότι αποτελεί και στοιχείο σύνδεσης του απόδημου ελληνισμού με την Ελλάδα.

Και μια απάντηση σε επίκαιρη απορία για την μακροπρόθεσμη επίδραση της οικονομικής κρίσης στη διαδικασία Μάνατζμεντ. Είναι γεγονός ότι η οικονομική κρίση έχει επιφέρει μια ακόμη πιο ορθολογική προσέγγιση στη λήψη αποφάσεων. Οι δράσεις και οι ενέργειες αξιολογούνται αυστηρότερα με βάση την προσδοκώμενη ωφέλεια. Αναγκαστικά επαναξιολογούνται οι δομές και τα σχήματα με βάση την ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία τους. Όλα τα παραπάνω είναι αναγκαιότητα και θα γίνουν ανάλογα με τη μορφή και μέγεθος της επιχείρησης. Όμως αυτή η ορθολογιστική κατανομή και αξιοποίηση των πόρων σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να αποβεί σε βάρος των αρχών (ποιότητα- συνέπεια- ευθύνη) που οφείλει να διατηρεί ως αδιαπραγμάτευτο όρο λειτουργίας της η κάθε επιχείρηση. Για την εταιρία μας, η διάφανη σχέση που θεμελιώσαμε εδώ και δεκαετίες με τους εργαζόμενους και τους καταναλωτές, σχέση εμπιστοσύνης με ισχυρούς θεσμούς , είναι το σημαντικότερο στοιχείο από πολλά άλλα που θα βοηθήσει την εταιρεία να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα οποιαδήποτε προβλήματα προκύψουν.

*Διευθύνουσα Σύμβουλος, Μελισσοκομική Εταιρία Αττική Πίττας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Κράτος: Κλειδί η σχέση αποτελεσματικότητας και μεγέθους

Από: EBR

Η νέα διπλή κρίση (στην δημόσια υγεία και συνεπακόλουθα δυστυχώς και στην οικονομία) έχει επαναφέρει στο προσκήνιο το θέμα του ρόλου και ειδικά του μεγέθους του κράτους

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 01/2020 2020

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

01/2020 2020

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Στεκόμαστε ενωμένοι μπροστά στη δυσκολία: η Ευρώπη ως επίκεντρο αλληλεγγύης

Στεκόμαστε ενωμένοι μπροστά στη δυσκολία: η Ευρώπη ως επίκεντρο αλληλεγγύης

«Δεν είμαι Αθηναίος ούτε Έλληνας, αλλά πολίτης του κόσμου», είχε πει ο Σωκράτης

Οικονομία

Ζητούμενο η ταχεία ανάκαμψη μετά τη δεδομένη ύφεση

Ζητούμενο η ταχεία ανάκαμψη μετά τη δεδομένη ύφεση

H πανδημία και τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τον περιορισμό της εξάπλωσης θα επηρεάσουν με ασυνήθιστο τρόπο την προσφορά και τη ζήτηση σε διάφορους τομείς της οικονομίας

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2020. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron