Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Aegean: Από το Rent a Car κατακτητής των αιθέρων

Επένδυση-μαμούθ 3 δισ. δολαρίων από την Aegean για 46 νέα αεροπλάνα

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2020

Με τη νέα επένδυση που υλοποιεί τώρα ο γιος του, διάδοχος, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, ο στόλος της εταιρείας ως τον Ιούλιο του 2020 θα φτάσει τα 65 αεροσκάφη.
Με τη νέα επένδυση που υλοποιεί τώρα ο γιος του, διάδοχος, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, ο στόλος της εταιρείας ως τον Ιούλιο του 2020 θα φτάσει τα 65 αεροσκάφη.

της Όλγας Κλώντζα*

Με τα φτερά των πρώτων έξι από τα έως 58 νέα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, η Aegean κάνει το επόμενο βήμα της σε μια επιχειρηματική πορεία – success story – που ξεκίνησε πριν από 21 χρόνια.

Η εταιρεία που οραματίστηκε ο Θεόδωρος Βασιλάκης ξεκίνησε με δύο ιδιόκτητα αεροπλάνα το 1999 δίπλα στην κραταιά, δημόσια Ολυμπιακή. Eκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο το άνοιγμα της εσωτερικής αεροπορικής αγοράς, παρά το γεγονός ότι αυτή η απελευθέρωση ήταν κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της Ολυμπιακής.

Τα εμπόδια ήταν πολλά, αλλά ο δαιμόνιος Κρητικός είχε εντοπίσει το μεγάλο έλλειμμα – ποσοτικό και ποιοτικό – που χαρακτήριζε το εγχώριο αεροπορικό έργο και κατάφερε να μεγαλουργήσει. Η Aegean στην πορεία ξεπέρασε σε μέγεθος την ΟΑ και το 2012 την εξαγόρασε!

Με τη νέα επένδυση που υλοποιεί τώρα ο γιος του, διάδοχος, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, ο στόλος της εταιρείας ως τον Ιούλιο του 2020 θα φτάσει τα 65 αεροσκάφη.

Ουρανός και θάλασσα

Το πρώτο νέο αεροσκάφος παρουσιάστηκε σε μια εντυπωσιακή τελετή στην καρδιά της τεχνικής βάσης στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μαζί με τη νέα εταιρική εικόνα της Aegean. Μια εικόνα που υπογραμμίζει την ελληνικότητα, εμπνευσμένη από τον ελληνικό ουρανό και τη θάλασσα, την κλασική και σύγχρονη αρχιτεκτονική και την κληρονομιά της χώρας μας.

Η επένδυση στα νέα αεροσκάφη, ύψους 3 δισ. δολαρίων σε τιμές αγοράς, που αντιστοιχεί σε 6,5 δισ. δολάρια σε τιμές καταλόγου, χτίζει τις βάσεις για τη δυναμική ανάπτυξη του ελληνικού αερομεταφορέα που έκλεισε δύο δεκαετίες παρουσίας. Η επέκταση της αρχικής παραγγελίας των 30 αεροπλάνων με ακόμη 16, δηλαδή αύξηση κατά 50%, χάρη στην υποστήριξη χρηματοπιστωτικών οργανισμών, δεν επιβεβαιώνει μόνο την ηγετική θέση της εταιρείας στην ελληνική αγορά, αλλά την ισχυροποιεί και στην ευρωπαϊκή και διεθνή σκηνή.

Εκσυγχρονισμός

Σε αυτό στάθηκε κατά την ομιλία του και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για «τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση που έγινε ποτέ στον τομέα των αερομεταφορών και σε μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα. Μια παραγγελία ανάλογη σε μέγεθος με εκείνες των διεθνών κολοσσών του κλάδου». Παρέπεμψε μάλιστα και στη χρυσή εποχή για την ελληνική αεροπλοΐα, όταν ο Αριστοτέλης Ωνάσης δημιουργούσε και έστελνε στις πέντε ηπείρους την Ολυμπιακή. Μόνο που η Aegean έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα μεγέθη τής άλλοτε κραταιάς αεροπορικής εταιρείας.

Από εφέτος και σε βάθος εξαετίας η Aegean θα επενδύει 500 εκατ. δολάρια ετησίως σε επέκταση και εκσυγχρονισμό του στόλου της. Με την προσθήκη ως τον Ιούλιο συνολικά 6 νέων αεροσκαφών, εκ των οποίων τα 3 έχουν ήδη παραληφθεί και από την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020 εντάχθηκαν σταδιακά σε δρομολόγια, οι διαθέσιμες θέσεις θα ανέλθουν σε 19 εκατ., υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του δικτύου της σε συνολικά 155 προορισμούς και 44 χώρες για το τρέχον έτος.

Στην ευρωπαϊκή ελίτ

Σε μια χρονιά που συνεχίζεται η επιβράδυνση των διεθνών αερομεταφορών, με αποτέλεσμα ακόμα και οι αεροπορικοί κολοσσοί να δίνουν έμφαση στη διαχείριση της χωρητικότητας για να βελτιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητά τους, η Aegean παίρνει το ρίσκο να αυξήσει κατά 1,5 εκατ. τις προσφερόμενες θέσεις. Για την επόμενη διετία, η εταιρεία ακολουθεί μια πιο επιθετική στρατηγική προκειμένου να ανοίξει τις πύλες της ευρωπαϊκής ελίτ.

«Οι επόμενοι 24 μήνες θα είναι μήνες εξαιρετικά δημιουργικοί σε ανάπτυξη υπηρεσιών και προγραμμάτων. Για εμάς στην Aegean τα νέα αεροσκάφη είναι πρωτίστως μια πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους μας με δημιουργικότητα και συστηματική δουλειά να δημιουργήσουν για τους επιβάτες μας μια ακόμη καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, κ. Δημήτρης Γερογιάννης.

Έχει διακινήσει 141 εκατ. επιβάτες σε 20 χρόνια

Στα 20 χρόνια παρουσίας της στους αιθέρες, η Aegean έχει διακινήσει 141 εκατ. επιβάτες και επενδύει για τρίτη φορά σε νέα αεροπλάνα, περνώντας και το crash test των capital controls με παραλαβή αεροσκαφών το καλοκαίρι του 2015. Για το 2019, η εταιρεία σημείωσε νέο ιστορικό ρεκόρ με 1 εκατ. περισσότερους επιβάτες, φθάνοντας τα 14,991 εκατ., εκ των οποίων 7,8 εκατ. επιβάτες εξωτερικού. Η εταιρεία απασχολεί 3.100 εργαζομένους, ενώ 2.000 απασχολούνται στην επίγεια εξυπηρέτηση.

Μεγαλύτερη εμβέλεια πτήσεων

Τα 46 νέα αεροσκάφη, με option για επιπλέον 12 εφόσον κριθεί αναγκαίο για την ανάπτυξη της εταιρείας, θα αποτελέσουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, προσφέροντας μεγαλύτερη εμβέλεια πτήσεων που ξεπερνά κατά 600-1.500 χλμ. τα σημερινά αεροσκάφη της Aegean, δηλαδή μία έως δύο επιπλέον ώρες πτήσης. Θα δώσουν τη δυνατότητα στην εταιρεία, διαγράφοντας έναν μεγαλύτερο κύκλο, να προσεγγίσει απομακρυσμένες περιοχές της Ρωσίας, προορισμούς στην Ασία, στο μέσο ή στη δυτική άκρη της Αφρικής.

Με τη νέα γενιά κινητήρων GTFTM της Pratt & Whitney μειώνεται η κατανάλωση καυσίμων κατά 16%, οι εκπομπές NOx κατά 50% σε σχέση με το ρυθμιστικό πρότυπο και το αποτύπωμα θορύβου κατά 75%.

Σημαντικά θα είναι τα αποτελέσματα της επένδυσης για την εθνική οικονομία, καθώς από κάθε επιπλέον αεροσκάφος προστίθενται 100.000 νεοεισερχόμενοι επισκέπτες από το εξωτερικό, δημιουργούνται 70 νέες θέσεις εργασίας και τα άμεσα τουριστικά έσοδα για το κράτος αυξάνονται κατά 80 εκατ. ευρώ.

Από την Κρήτη σε όλον τον… κόσμο

«Η ιστορία συναντά το μέλλον» είπε συγκινημένος ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης. «Μεγαλώσαμε, ωριμάσαμε, βιώσαμε τοπικές και διεθνείς κρίσεις, κάναμε λάθη, αλλά με επιμονή πετύχαμε πολλά, ίσως περισσότερα από όσα περίμενε ο ιδρυτής της εταιρείας» σημείωσε, αναφερόμενος στον Θεόδωρο Βασιλάκη, ο οποίος οραματίστηκε και τόλμησε τη δημιουργία της εταιρείας που στα μάτια των περισσοτέρων σήμερα έχει τη θέση του εθνικού αερομεταφορέα.

Χάρη στο επιχειρηματικό του δαιμόνιο, αλλά και στην τάση να αναλαμβάνει ρίσκο, διείδε νωρίς τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού. Ξεκινώντας από την οικογενειακή επιχείρηση διανομής καυσίμων στην Κρήτη, δραστηριοποιήθηκε στην ενοικίαση αυτοκινήτων με επιτυχία που τον οδήγησε στα μέσα της δεκαετίας του ’70 να αναλάβει την πανελλαδική αντιπροσώπευση της αμερικανικής Hertz International, μέσω της Autohellas, η οποία εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Η εισηγμένη εταιρεία αποτελεί το μεγαλύτερο εθνικό franchisee της Hertz παγκοσμίως, έχοντας επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην εισαγωγή και εμπορία αυτοκινήτων. Το βήμα όμως που καθιέρωσε τον πολυσχιδή επιχειρηματία ήταν αναμφισβήτητα η δημιουργία της Aegean, με την οποία ανέτρεψε χάρη στη διορατικότητά του τις διεθνείς τάσεις στη συνήθως ζημιογόνο αεροπορική βιομηχανία. Εχοντας αποκτήσει το 1994 τη μικρή εταιρεία αεροταξί Aegean Aviation, πρώτη ιδιωτική εταιρεία με άδεια αερομεταφορών, επένδυσε σε ιδιόκτητα Learjet για VIP πτήσεις προς όλον τον κόσμο.

Σε μια περίοδο με πιέσεις της Κομισιόν απέναντι στην Ελλάδα για τη συνεχή αιμοδότηση της Ολυμπιακής, ιδρύθηκε το 1999 η Aegean.

Ενσωματώνοντας σταδιακά τους ανταγωνιστές της (Air Greece και Cronus Airlines), έμεινε το μόνο αντίπαλον δέος της Ολυμπιακής, η προσπάθεια εξυγίανσης της οποίας καρκινοβατούσε.

Οταν πια το «λουκέτο» ήταν αναπόφευκτο, προκειμένου να επιστραφούν παράνομες κρατικές ενισχύσεις, ο Ομιλος Βασιλάκη κονταροχτυπήθηκε στο παρά πέντε με την MIG προσφέροντας μάλιστα μεγαλύτερο τίμημα. Η Olympic Air κατέληξε τον Μάρτιο του 2009 στα χέρια της MIG, όμως ήταν τελικά μοιραίο να βρεθούν στην αγκαλιά της Aegean τον Οκτώβριο του w2012 μέσω εξαγοράς ύψους 72 εκατ. ευρώ.

*πρώτη δημοσίευση: tovima.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Μια ιστορία επιστημονικής φαντασίωσης -57 νεκροί από πτώση ζαρντινιέρας

Από: EBR

Σε μια εξωτική χώρα πολύ μακριά από δω, το υπουργείο Κήπων και Ανθοστολισμού αποφάσισε να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα της ακαλαισθησίας ενός κεντρικού κρατικού κτηρίου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Η αδυναμία των δημοκρατιών μας να αντισταθούν στην επιρροή των ισχυρών εταιρειών και των ηγετών τους είναι ανησυχητική

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron