Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Κάποιες πρωτιές είναι «αντιπαραγωγικές»

Η καινοτομία προκύπτει μέσα από συγκεκριμένα οικοσυστήματα και όχι από σκόρπιες εμπειρίες

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2020

«Διαχρονικά οι χώρες με πολλά μετάλλια και τις παγκόσμιες διακρίσεις έχουν πρωτίστως χτίσει μια πλατειά εθνική αθλητική βάση. Τα παιδιά που γίνονται αθλητές δεν περιμένουν να γίνουν επώνυμοι και μάλιστα από τη μια μέρα στην άλλη.»
«Διαχρονικά οι χώρες με πολλά μετάλλια και τις παγκόσμιες διακρίσεις έχουν πρωτίστως χτίσει μια πλατειά εθνική αθλητική βάση. Τα παιδιά που γίνονται αθλητές δεν περιμένουν να γίνουν επώνυμοι και μάλιστα από τη μια μέρα στην άλλη.»

της Βενετίας Κουσία* 

Με αφορμή την φετινή δημοσίευση των αποτελεσμάτων Καινοτομίας του Bloomberg μπορούμε να συγχαρούμε τη χώρα μας γιατί κέρδισε 5 βαθμίδες και βρέθηκε στην 30η θέση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ανάμεσα σε 200 οικονομίες.

9η στον κόσμο αξιολογείται η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την ίδια στιγμή βρισκόμαστε στην 50η θέση γιατί δεν μπορούμε να μετατρέψουμε την γνώση σε προστιθέμενη αξία και να παράξουμε προϊόντα υψηλότερα στην αλυσίδα αξίας παραγωγής.

Γιατί δεν καταφέρνουμε να έχουμε υψηλότερη θέση ως προς τις πατέντες (βρισκόμαστε στην 40η θέση) παρόλο που μετριέται ο τόπος καταγωγής των ερευνητών στην αξιολόγηση αυτή;

Τι απογίνονται άραγε οι επιστήμονες υψηλών προσόντων που συναντάμε με τόσο μεγάλη πυκνότητα στην Ελλλάδα τόση που μας τοποθετεί στην 27η θέση; Τι γίνεται με την συγκέντρωση των ερευνητών στην χώρα μας, που μας κατατάσσουν στην 28η θέση; Δεν μπορούν να βοηθήσουν να αυξηθεί η παραγωγικότητά μας, που βρίσκεται στην 43η θέση;

Μήπως αντί να δουλεύουμε ομαδικά μέσα σε ένα οικοσύστημα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας απλώς φτιάχνουμε νησίδες από άτομα υψηλού βελινεκούς τα οποία δεν καταφέρνουν να συνεργαστούν και να ξεπεράσουν το αποτέλεσμα του εαυτού τους;

Πόσο σίγουροι είμαστε ότι αυτός δεν είναι και ο λόγος για τον οποίο οι νέοι, που έχουν όνειρα πέρα από έναν καλό μισθό, δεν μας εγκαταλείπουν για να ζήσουν σε πιο οργανωμένες κοινωνίες που σέβονται και την κοινωνία των πολιτών γύρω τους;

Πόσο σίγουροι είμαστε ότι έχουμε καταλάβει σωστά το πρόβλημα όταν συνεχίζουμε να είμαστε εστιασμένοι στα υλικά και να ξεχνάμε τις αξίες; Doing Well by Doing Good είναι εδώ και χρόνια το κυρίαρχο μότο στην υπεύθυνη επιχειρηματική δραστηριότητα.

Η καινοτομία προκύπτει από ένα οικοσύστημα. Αλλιώς μαζεύουμε σκόρπιες καλές εμπειρίες κι ίσως αυτό να είναι και χειρότερο, γιατί έχουμε και άλλοθι την επιτυχία των λίγων. Μπορούμε και θέλουμε να γίνουμε μια Silicon Valley;

Διαχρονικά οι χώρες με πολλά μετάλλια και τις παγκόσμιες διακρίσεις έχουν πρωτίστως χτίσει μια πλατειά εθνική αθλητική βάση. Τα παιδιά που γίνονται αθλητές δεν περιμένουν να γίνουν επώνυμοι και μάλιστα από τη μια μέρα στην άλλη.

Το ίδιο και οι χώρες που πρωτεύουν στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα μαθαίνουν από τα λάθη και επιβραβεύουν την αποτυχία. Πιστεύουν στην ιδέα τους και την κυνηγούν γιατί την επέλεξαν.

Πότε θα πάρουμε στα σοβαρά τις προτεραιότητες που βάζουμε;

Πότε θα αξιολογούμε το αποτέλεσμα με βάση όσα θυσιάσαμε για να το επιτύχουμε;

Πότε θα πάψουμε να δημιουργούμε την πρώτη ύλη για το brain drain και στη συνέχεια να προσπαθούμε το αναστρέψουμε;

Πότε θα ξεχωρίσουμε τα σημαντικά από τα επείγοντα;

*ΓΔ Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Στη μνήμη του Θαλή Κουτούπη

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Ένα από τα βιβλία του Θαλή που είχα προλογίσει, το 1987, ήταν αυτό που είχε τίτλο «Η Διαφήμιση και τα μυστικά της»

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Ας ξεκινήσουμε με μια θετική αισιόδοξη θεώρηση για το θεσμικό όργανο της Ένωσης, το μόνο που εκλέγεται από το 1979 με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες

Οικονομία

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Μια ευρύχωρη δεξαμενή εσόδων για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους παραμένουν οι υπηρεσίες περιαγωγής (roaming)

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron