Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Επιχειρηματική ιδέα: Από τη σύλληψη στην υλοποίηση

Όλοι οι νέοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η εύρεση μίας καινοτόμας επιχειρηματικής ιδέας

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2020

«Η απόσταση από τη σύλληψη μέχρι την εφαρμογή της επιχειρηματικής ιδέας, είναι τεράστια.»
«Η απόσταση από τη σύλληψη μέχρι την εφαρμογή της επιχειρηματικής ιδέας, είναι τεράστια.»

Όλοι οι νέοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η εύρεση μίας καινοτόμας επιχειρηματικής ιδέας. Στην πραγματικότητα, όμως, οι δυσκολίες ξεκινούν από εκείνη τη στιγμή και μετά. Η υλοποίηση μίας νέας ιδέας είναι συνήθως δυσκολότερη από τη σύλληψή της. Το χάσμα μεταξύ σκέψης και πράξης είναι μεγάλο, και η γεφύρωσή του δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Μία γενική ιδέα, από μόνη της, δεν μπορεί να μετατραπεί σε επιχείρηση. Η πρόκληση για κάθε επίδοξο επιχειρηματία είναι να εστιάσει σε μία συγκεκριμένη αγορά, με συγκεκριμένο design, κόστος και τιμή. Μετά, θα πρέπει να κατοχυρώσει την ιδέα και να αναπτύξει ένα πλάνο που θα αναλύει την προοπτική της, τον ανταγωνισμό και τις οικονομικές προβλέψεις.

Επιπλέον, η ίδρυση μίας επιχείρησης απαιτεί σωστή ηγεσία και επικοινωνία με άλλους ανθρώπους, όπως συνεργάτες, επενδυτές και πελάτες. Και, φυσικά, δεν τελειώνει εδώ. Η υλοποίηση μίας επιχειρηματικής ιδέας προϋποθέτει την επένδυση πραγματικού χρήματος και άλλων πόρων.

Η απόσταση, λοιπόν, από τη σύλληψη μέχρι την εφαρμογή της επιχειρηματικής ιδέας σας, είναι τεράστια. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα βήματα που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε ένα προς ένα τα εμπόδια για να ιδρύσετε μία επιχείρηση που θα έχει την προοπτική να πετύχει.

Επιλέξτε έναν συνεργάτη με εμπειρία.

Ειδικά αν είναι το πρώτο σας εγχείρημα, είναι σημαντικό να βρείτε έναν συνεργάτη με τις επιχειρηματικές δεξιότητες που εσείς δεν διαθέτετε ακόμα. Χρειάζεστε κάποιον που να μπορείτε να εμπιστευτείτε και από τον οποίον μπορείτε να μαθαίνετε κάτι καινούριο κάθε μέρα. Επιβάλλεται αυτός ο “κάποιος”, όμως, να έχει επενδύσει για την εφαρμογή της ιδέας – χρηματικά ή μη.

Αναπτύξτε ένα γραπτό πλάνο, με συγκεκριμένους στόχους και μετρήσεις.

Η διαδικασία έγγραφης αποτύπωσης της ιδέας σας με ένα πλάνο εφαρμογής της, θα σας αναγκάσει να μάθετε και να αναγνωρίσετε τις πραγματικές απαιτήσεις για την υλοποίησή της. Οι μετρήσεις στόχων θα σας δώσουν τη δυνατότητα να αξιολογείτε την πρόοδο της επιχείρησής σας.

Τα καλύτερα επιχειρηματικά πλάνα ξεκινούν με μία μονοσέλιδη παρουσίαση που περιέχει εν συντομία τους επιχειρηματικούς στόχους σας, τα πιθανά προβλήματα με τις λύσεις τους, τις προοπτικές, τον ανταγωνισμό και το επιχειρηματικό μοντέλο. Ένα πλήρες πλάνο δεν πρέπει να ξεπερνά τις 20 σελίδες.

Μη βιαστείτε να κάνετε την ιδέα, επιχείρηση.

Όπως οι περισσότεροι επίδοξοι επιχειρηματίες, μπορεί να νιώθετε την ανυπομονησία να ιδρύσετε την επιχείρησή σας. Ίσως να φαντάζεστε ότι η ολοκλήρωση της ιδέας σας είναι το δυσκολότερο κομμάτι, και ότι αν ιδρύσετε την επιχείρησή σας, θα έρθουν και οι πελάτες. Η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι η ανάπτυξη μίας επιχείρησης χρειάζεται περισσότερο χρόνο απ’ όσο νομίζετε, γι’ αυτό θα σας συμβούλευα να μην παραιτηθείτε από τη δουλειά σας μέχρι να αρχίσει η επιχείρησή σας να παράγει έσοδα.

Σήμερα και παρά τη συμβολή του ίντερνετ και των social media, χρειάζεται χρόνος και χρήμα για να έχουν αποτέλεσμα οι προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ και στην επικοινωνία με τον πελάτη. Αρχίστε να δημιουργείτε το προσωπικό σας brand μέσω του blogging και του networking.

Αναπτύξτε γύρω σας μία δυνατή ομάδα και μάθετε από αυτήν.

Μην κάνετε το λάθος να βασιστείτε σε ασκούμενους και μέλη της οικογένειάς σας για τη λειτουργία της επιχείρησής σας. Προσλάβετε έμπιστα άτομα με όλα τα απαραίτητα προσόντα, και να ακούτε πάντα με προσοχή το feedback τους. Η ιδέα μπορεί να είναι δική σας, αλλά μία καλή επιχείρηση χρειάζεται μία καλή ομάδα.

Μία άλλη πηγή γνώσης για εσάς, είναι οι πελάτες σας. Όσο περισσότερα μαθαίνετε, τόσο πιο εύκολα θα προσαρμόζεστε στις απαιτήσεις τους ή στις αλλαγές της αγοράς. Όσο καλή κι αν είναι η επιχειρηματική ιδέα σας, αναπόφευκτα θα χρειαστεί αλλαγές όταν θα βρεθεί αντιμέτωπη με τις προκλήσεις του πραγματικού κόσμου. Να είστε προετοιμασμένοι γι’ αυτό.

Διευρύνετε τις γνώσεις σας βοηθώντας άλλους.

Όταν θα έχετε πλέον σημειώσει έστω και κάποια επιτυχία στο επιχειρηματικό έργο σας, μπορείτε να διευρύνετε τη θετική επίδρασή σας προσφέροντας χρήσιμες συμβουλές σε άλλους επίδοξους επιχειρηματίες, στηρίζοντας φιλανθρωπικά έργα, γράφοντας σε blogs, κλπ.

Η ίδρυση και λειτουργία μίας επιχείρησης δεν είναι πυρηνική επιστήμη, αλλά σίγουρα χρειάζεται αυτοπεποίθηση και ηγετικές ικανότητες για τη λήψη αποφάσεων και τη συνεργασία με άλλους ανθρώπους, σε συνδυασμό με ταπεινοφροσύνη για να αναγνωρίζετε ότι η συνεχής μάθηση και αλλαγή είναι απαραίτητη.

*πρώτη δημοσίευση: globalist.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Εξαγωγές: Μύθοι και πραγματικότητα

Από: EBR

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι γύρω από την εξωστρέφεια και τις εξαγωγές έχει χυθεί άφθονο δημοσιογραφικό μελάνι τα τελευταία χρόνια»

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 01/2020 2020

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

01/2020 2020

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

24 νέα «ευρωπαϊκά πανεπιστήμια» ενισχύουν τον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης

24 νέα «ευρωπαϊκά πανεπιστήμια» ενισχύουν τον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης

Τα «ευρωπαϊκά πανεπιστήμια» αποτελούν διακρατικές συμμαχίες ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την ΕΕ που ενώνουν τις δυνάμεις τους προς όφελος των σπουδαστών, των εκπαιδευτικών και των κοινωνιών

Οικονομία

Εθνικός στόχος η αύξηση των εξαγωγών

Εθνικός στόχος η αύξηση των εξαγωγών

«Αναλαμβάνοντας τη διοίκηση του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, στις πρώτες συναντήσεις που είχα με τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων και δη των εξαγωγικών, είχα χαρακτηρίσει την αύξηση των εξαγωγών "εθνικό στόχο"»

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2020. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron