Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Επιχειρηματική ιδέα: Από τη σύλληψη στην υλοποίηση

Όλοι οι νέοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η εύρεση μίας καινοτόμας επιχειρηματικής ιδέας

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2020

«Η απόσταση από τη σύλληψη μέχρι την εφαρμογή της επιχειρηματικής ιδέας, είναι τεράστια.»
«Η απόσταση από τη σύλληψη μέχρι την εφαρμογή της επιχειρηματικής ιδέας, είναι τεράστια.»

Όλοι οι νέοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η εύρεση μίας καινοτόμας επιχειρηματικής ιδέας. Στην πραγματικότητα, όμως, οι δυσκολίες ξεκινούν από εκείνη τη στιγμή και μετά. Η υλοποίηση μίας νέας ιδέας είναι συνήθως δυσκολότερη από τη σύλληψή της. Το χάσμα μεταξύ σκέψης και πράξης είναι μεγάλο, και η γεφύρωσή του δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Μία γενική ιδέα, από μόνη της, δεν μπορεί να μετατραπεί σε επιχείρηση. Η πρόκληση για κάθε επίδοξο επιχειρηματία είναι να εστιάσει σε μία συγκεκριμένη αγορά, με συγκεκριμένο design, κόστος και τιμή. Μετά, θα πρέπει να κατοχυρώσει την ιδέα και να αναπτύξει ένα πλάνο που θα αναλύει την προοπτική της, τον ανταγωνισμό και τις οικονομικές προβλέψεις.

Επιπλέον, η ίδρυση μίας επιχείρησης απαιτεί σωστή ηγεσία και επικοινωνία με άλλους ανθρώπους, όπως συνεργάτες, επενδυτές και πελάτες. Και, φυσικά, δεν τελειώνει εδώ. Η υλοποίηση μίας επιχειρηματικής ιδέας προϋποθέτει την επένδυση πραγματικού χρήματος και άλλων πόρων.

Η απόσταση, λοιπόν, από τη σύλληψη μέχρι την εφαρμογή της επιχειρηματικής ιδέας σας, είναι τεράστια. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα βήματα που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε ένα προς ένα τα εμπόδια για να ιδρύσετε μία επιχείρηση που θα έχει την προοπτική να πετύχει.

Επιλέξτε έναν συνεργάτη με εμπειρία.

Ειδικά αν είναι το πρώτο σας εγχείρημα, είναι σημαντικό να βρείτε έναν συνεργάτη με τις επιχειρηματικές δεξιότητες που εσείς δεν διαθέτετε ακόμα. Χρειάζεστε κάποιον που να μπορείτε να εμπιστευτείτε και από τον οποίον μπορείτε να μαθαίνετε κάτι καινούριο κάθε μέρα. Επιβάλλεται αυτός ο “κάποιος”, όμως, να έχει επενδύσει για την εφαρμογή της ιδέας – χρηματικά ή μη.

Αναπτύξτε ένα γραπτό πλάνο, με συγκεκριμένους στόχους και μετρήσεις.

Η διαδικασία έγγραφης αποτύπωσης της ιδέας σας με ένα πλάνο εφαρμογής της, θα σας αναγκάσει να μάθετε και να αναγνωρίσετε τις πραγματικές απαιτήσεις για την υλοποίησή της. Οι μετρήσεις στόχων θα σας δώσουν τη δυνατότητα να αξιολογείτε την πρόοδο της επιχείρησής σας.

Τα καλύτερα επιχειρηματικά πλάνα ξεκινούν με μία μονοσέλιδη παρουσίαση που περιέχει εν συντομία τους επιχειρηματικούς στόχους σας, τα πιθανά προβλήματα με τις λύσεις τους, τις προοπτικές, τον ανταγωνισμό και το επιχειρηματικό μοντέλο. Ένα πλήρες πλάνο δεν πρέπει να ξεπερνά τις 20 σελίδες.

Μη βιαστείτε να κάνετε την ιδέα, επιχείρηση.

Όπως οι περισσότεροι επίδοξοι επιχειρηματίες, μπορεί να νιώθετε την ανυπομονησία να ιδρύσετε την επιχείρησή σας. Ίσως να φαντάζεστε ότι η ολοκλήρωση της ιδέας σας είναι το δυσκολότερο κομμάτι, και ότι αν ιδρύσετε την επιχείρησή σας, θα έρθουν και οι πελάτες. Η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι η ανάπτυξη μίας επιχείρησης χρειάζεται περισσότερο χρόνο απ’ όσο νομίζετε, γι’ αυτό θα σας συμβούλευα να μην παραιτηθείτε από τη δουλειά σας μέχρι να αρχίσει η επιχείρησή σας να παράγει έσοδα.

Σήμερα και παρά τη συμβολή του ίντερνετ και των social media, χρειάζεται χρόνος και χρήμα για να έχουν αποτέλεσμα οι προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ και στην επικοινωνία με τον πελάτη. Αρχίστε να δημιουργείτε το προσωπικό σας brand μέσω του blogging και του networking.

Αναπτύξτε γύρω σας μία δυνατή ομάδα και μάθετε από αυτήν.

Μην κάνετε το λάθος να βασιστείτε σε ασκούμενους και μέλη της οικογένειάς σας για τη λειτουργία της επιχείρησής σας. Προσλάβετε έμπιστα άτομα με όλα τα απαραίτητα προσόντα, και να ακούτε πάντα με προσοχή το feedback τους. Η ιδέα μπορεί να είναι δική σας, αλλά μία καλή επιχείρηση χρειάζεται μία καλή ομάδα.

Μία άλλη πηγή γνώσης για εσάς, είναι οι πελάτες σας. Όσο περισσότερα μαθαίνετε, τόσο πιο εύκολα θα προσαρμόζεστε στις απαιτήσεις τους ή στις αλλαγές της αγοράς. Όσο καλή κι αν είναι η επιχειρηματική ιδέα σας, αναπόφευκτα θα χρειαστεί αλλαγές όταν θα βρεθεί αντιμέτωπη με τις προκλήσεις του πραγματικού κόσμου. Να είστε προετοιμασμένοι γι’ αυτό.

Διευρύνετε τις γνώσεις σας βοηθώντας άλλους.

Όταν θα έχετε πλέον σημειώσει έστω και κάποια επιτυχία στο επιχειρηματικό έργο σας, μπορείτε να διευρύνετε τη θετική επίδρασή σας προσφέροντας χρήσιμες συμβουλές σε άλλους επίδοξους επιχειρηματίες, στηρίζοντας φιλανθρωπικά έργα, γράφοντας σε blogs, κλπ.

Η ίδρυση και λειτουργία μίας επιχείρησης δεν είναι πυρηνική επιστήμη, αλλά σίγουρα χρειάζεται αυτοπεποίθηση και ηγετικές ικανότητες για τη λήψη αποφάσεων και τη συνεργασία με άλλους ανθρώπους, σε συνδυασμό με ταπεινοφροσύνη για να αναγνωρίζετε ότι η συνεχής μάθηση και αλλαγή είναι απαραίτητη.

*πρώτη δημοσίευση: globalist.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Χάος και μετριότητα

Από: EBR

Δύο ειδησεογραφικά σημειώματα με συγκλόνισαν την περασμένη εβδομάδα

Ευρώπη

Πώς χάνει η Ευρώπη το «τρένο» της ανταγωνιστικότητας

Πώς χάνει η Ευρώπη το «τρένο» της ανταγωνιστικότητας

Οι παθογένειες του ευρωπαϊκού συστήματος τις οποίες έχει υποδείξει η έκθεση Ντράγκι. Πώς επιδρούν στην Ελλάδα. Γράφει ο Κωνσταντίνος Γιαζιτζόγλου.

Οικονομία

Ομιλία Χρήστου Σταϊκούρα για το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2026

Ομιλία Χρήστου Σταϊκούρα για το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2026

Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, τοποθετήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Προσχεδίου του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2026

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron