Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Η πανδημία εκτόξευσε το e-commerce: 6 στους 10 Έλληνες ψωνίζουν online

Ως καταλύτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί η πανδημία -και- στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και διεθνώς

Από: EBR - Δημοσίευση: Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2021

«Όχι μόνο αυξήθηκαν οι καταναλωτές που αγοράζουν online, αλλά ξοδεύουν και περισσότερα για τις ηλεκτρονικές αγορές.»
«Όχι μόνο αυξήθηκαν οι καταναλωτές που αγοράζουν online, αλλά ξοδεύουν και περισσότερα για τις ηλεκτρονικές αγορές.»

της Νατάσας Φραγκούλη

Ως καταλύτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί η πανδημία -και- στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και διεθνώς. Από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, όχι μόνο εκτοξεύθηκε το ποσοστό όσων ψωνίζουν online, αλλά αυξήθηκαν και οι δαπάνες για τις ηλεκτρονικές αγορές.

Οι 6 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου (58%), πλέον, αξιοποιούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αγοράζοντας προϊόντα και υπηρεσίες. Πριν από την πανδημία του COVID-19 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 40%. Ήτοι, από την έναρξη της κρίσης μέχρι και σήμερα (Δεκέμβριος 2020), το ποσοστό των online αγοραστών έχει αυξηθεί κατά μιάμιση φορά (+18%).

Μάλιστα, όπως προκύπτει από έρευνα της Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητήριου Αθηνών, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (εκτός της «60 και άνω») και σε όλους τους εργαζόμενους, το ποσοστό όσων αγοράζουν online είναι πλέον πλειοψηφικό.

Στο μεταξύ, την ίδια στιγμή που πλειοψηφία των Ελλήνων ξοδεύει πλέον λιγότερα από ό,τι πριν από την πανδημία, μια από τις λίγες καταναλωτικές συνήθειες, όπου καταγράφεται σημαντική αύξηση, είναι οι online αγορές. Συγκεκριμένα, το 56% (όλων όσοι παραγγέλνουν / αγοράζουν από e-shops), δήλωσε ότι αύξησε κάπως ή πολύ τις online παραγγελίες.

Ηλεκτρικές-ηλεκτρονικές συσκευές

Από τις τέσσερις βασικές κατηγορίες, που μετρήθηκαν στην έρευνα, τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών μέσα από e-shops είναι οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές. Χαμηλότερα ποσοστά αύξησης παρατηρούνται στις αγορές ρούχων και υποδημάτων (απόρροια και της μεγαλύτερης δυσκολίας στην παραγγελία ρούχων από απόσταση).

Επίσης, μικρότερα είναι τα ποσοστά αύξησης των online αγορών σε τρόφιμα και ποτά (καθώς τα αντίστοιχα τα φυσικά καταστήματα παραμένουν ανοιχτά). Επίσης μικρότερα είναι τα ποσοστά αύξησης στην κατηγορία «έτοιμο φαγητό και καφέ» (όπου υπήρχαν και πριν από την πανδημία σημαντικές online παραγγελίες μέσα από τις ειδικευμένες εφαρμογές.

Περί ικανοποίησης

Από τα πιο ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έρευνας, καταγράφονται στους δείκτες ικανοποίησης και αξιολόγησης της «ποικιλίας – ποιότητας» και της «ποιότητας εξυπηρέτησης» από τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Αν και το πλήθος το πελατών, όπως και οι παραγγελίες, αυξήθηκαν εντυπωσιακά την περίοδο της πανδημίας, η ικανοποίηση και η αξιολόγησή τους επιδεινώθηκαν σημαντικά.

Η «κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών από την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών» διατηρεί θετικό ισοζύγιο αξιολόγησης: 46% υψηλή ικανοποίηση έναντι 14% χαμηλής. Η «ικανοποίηση από την ποιότητα εξυπηρέτησης» όμως (ίσως κυρίως λόγω των προβλημάτων μεταφοράς και παράδοσης) καταγράφει σχεδόν ισοπαλία υψηλής και χαμηλής αξιολόγησης: 28% - 25%.

Χρήση Διαδικτύου

Όπως προκύπτει από την έρευνα, πλέον σχεδόν όλοι οι Έλληνες (89%) χρησιμοποιούν τακτικά το Ίντερνετ (από «κάποιες φορές την εβδομάδα» έως «κάθε μέρα» - η συντριπτική πλειονότητα: 77%). Ενδιαφέρουσα είναι η διαπίστωση ότι οι μισοί συνταξιούχοι (και οι μισοί της ηλικιακής ομάδας «60 ετών και άνω») μπαίνουν στο Ίντερνετ κάθε μέρα (και πάνω από 7 στους 10, μπαίνουν τακτικά).

Όσον αφορά το πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες την περίοδο της πανδημίας, -και στις τρεις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν: αγορές-ψώνια, αποταμίευση, ασφάλειες- οι περισσότεροι μείωσαν τα χρήματα που ξοδεύουν σε σύγκριση με πριν από την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού. Μόνο το 11% αύξησε τα χρήματα που ξοδεύει για «αγορές και ψώνια» - ενώ το 31% τα κράτησε σταθερά.

Επίσης, μόνο το 21% αύξησε την «αποταμίευσή» του - ενώ το 31% την διατήρησε στα ίδια επίπεδα. Εξάλλου, μόλις το 6% αύξησε τα χρήματα που διαθέτει για «ασφάλειες και ασφαλιστικά προγράμματα» - ενώ το 34% τα κράτησε σταθερά.

*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Στη μνήμη του Θαλή Κουτούπη

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Ένα από τα βιβλία του Θαλή που είχα προλογίσει, το 1987, ήταν αυτό που είχε τίτλο «Η Διαφήμιση και τα μυστικά της»

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Ας ξεκινήσουμε με μια θετική αισιόδοξη θεώρηση για το θεσμικό όργανο της Ένωσης, το μόνο που εκλέγεται από το 1979 με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες

Οικονομία

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Μια ευρύχωρη δεξαμενή εσόδων για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους παραμένουν οι υπηρεσίες περιαγωγής (roaming)

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron