Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

H χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην αυτόνομη οδήγηση ενέχει κινδύνους κυβερνοασφάλειας

Σε έκθεση που δημοσιεύουν σήμερα το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Επιτροπής και ο Οργανισμός της ΕΕ για την Κυβερνοασφάλεια (ENISA), εξετάζονται οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας που συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) στα αυτόνομα οχήματα και διατυπώνονται συστάσεις για τον μετριασμό τους

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2021

«Όταν ένα αυτόνομο όχημα σε επισφαλή κατάσταση διασχίζει τα σύνορα κράτους μέλους της ΕΕ, το ίδιο ισχύει και για τα τρωτά σημεία του. Η κυβερνοασφάλεια δεν πρέπει να θεωρείται ως θετική συνέπεια, αλλά μάλλον ως προϋπόθεση για την αξιόπιστη κυκλοφορία των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους».
«Όταν ένα αυτόνομο όχημα σε επισφαλή κατάσταση διασχίζει τα σύνορα κράτους μέλους της ΕΕ, το ίδιο ισχύει και για τα τρωτά σημεία του. Η κυβερνοασφάλεια δεν πρέπει να θεωρείται ως θετική συνέπεια, αλλά μάλλον ως προϋπόθεση για την αξιόπιστη κυκλοφορία των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους».

Σε έκθεση που δημοσιεύουν σήμερα το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Επιτροπής και ο Οργανισμός της ΕΕ για την Κυβερνοασφάλεια (ENISA), εξετάζονται οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας που συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) στα αυτόνομα οχήματα και διατυπώνονται συστάσεις για τον μετριασμό τους.

Η έκθεση συστήνει να ακολουθείται μια προσέγγιση ασφάλειας, ήδη από τον σχεδιασμό, κατά την ανάπτυξη των λειτουργικών δυνατοτήτων ΤΝ στα αυτόνομα οχήματα, όπου η κυβερνοασφάλεια καθίσταται κεντρικό στοιχείο σχεδιασμού των οχημάτων.

Η κ. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας δήλωσε σχετικά: «Τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων μόνο εάν είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν τους κινδύνους κυβερνοασφάλειας. Χαιρετίζω την έκθεση αυτή και παροτρύνω τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους ερευνητές να συνεργαστούν στενά, για να δοθεί συνέχεια στις πρακτικές συστάσεις της έκθεσης για τη διασφάλιση της ασφάλειας των μελλοντικών αυτόνομων οχημάτων».

Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς κ. Τιερί Μπρετόν δήλωσε: «Η αυτόνομη οδήγηση, τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά οχήματα και η συλλογική κινητικότητα θα αποτελέσουν τους βασικούς μοχλούς της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα χρόνια. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι καινοτομίες αυτές είναι ασφαλείς και αξιόπιστες ήδη από τον σχεδιασμό. Από κοινού με τα κράτη μέλη, θέτουμε σε εφαρμογή ένα ισχυρό πλαίσιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των κυβερνοαπειλών —μεταξύ άλλων, με τη νέα στρατηγική της ΕΕ για την κυβερνοασφάλεια, μια πρόταση για την αναθεώρηση της οδηγίας για την ασφάλεια δικτύων και πληροφοριών, την εργαλειοθήκη της ΕΕ για την ασφάλεια του 5G και το πλαίσιο της ΕΕ για την κυβερνοασφάλεια».

Ο Juhan Lepassaar, Εκτελεστικός Διευθυντής του Οργανισμού της ΕΕ για την Κυβερνοασφάλεια, δήλωσε: «Όταν ένα αυτόνομο όχημα σε επισφαλή κατάσταση διασχίζει τα σύνορα κράτους μέλους της ΕΕ, το ίδιο ισχύει και για τα τρωτά σημεία του. Η κυβερνοασφάλεια δεν πρέπει να θεωρείται ως θετική συνέπεια, αλλά μάλλον ως προϋπόθεση για την αξιόπιστη κυκλοφορία των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους».

Η έκθεση συνιστά τη συστηματική αξιολόγηση της ασφάλειας και της επικινδυνότητας των στοιχείων ΤΝ πριν και καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξής τους. Ζητεί επίσης να υιοθετηθούν πολιτικές ασφάλειας στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και μια νοοτροπία ασφάλειας, όπου όλοι οι φορείς που συμμετέχουν στην ανάπτυξη αυτών των προϊόντων είναι επαρκώς καταρτισμένοι στον τομέα της κυβερνοασφάλειας και συνεργάζονται με κοινό στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς προϊόντος.

*πρώτη δημοσίευση: www.euractiv.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Ανούσιες φιλελεύθερες αντιπαραθέσεις

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Σοβαρές ιδεολογικές και πολιτικές διαστάσεις προσλαμβάνει πλέον η αντιπαράθεση μεταξύ φιλελευθέρων σοσιαλιστών και ελευθεριαζόντων ακτιβιστών, που σήμερα παίζουν το παιχνίδι Πούτιν και λοιπών αυταρχικών ηγετών.

Ευρώπη

Η Ευρώπη «θωρακίζει» τα υποθαλάσσια καλώδια: Νέα χρηματοδότηση €20 εκατ.

Η Ευρώπη «θωρακίζει» τα υποθαλάσσια καλώδια: Νέα χρηματοδότηση €20 εκατ.

Ένα νέο πακέτο χρηματοδότησης ύψους 20 εκατ.ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των υποθαλάσσιων καλωδίων, των κρίσιμων «ψηφιακών αρτηριών» που μεταφέρουν το 95% των παγκόσμιων δεδομένων, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οικονομία

Ζητούνται $2 τρισ. ετησίως για την ανάπτυξη της ΑΙ έως το 2030

Ζητούνται $2 τρισ. ετησίως για την ανάπτυξη της ΑΙ έως το 2030

Έκθεση της Bain & Company αποκαλύπτει χρηματοδοτικό έλλειμμα $800 δισ. για την κάλυψη της υπολογιστικής ζήτησης που δημιουργεί η ΑΙ.

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron