Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Η πανδημία αφορμή για μεταστροφή της ασφαλιστικής αγοράς σε πιο σύγχρονα μοντέλα

Στην κινητικότητα στον τομέα των συνεργιών στον ασφαλιστικό κλάδο και τα στοιχεία που συνθέτουν τη μετάβαση σε μία νέα εποχή για τις ασφαλίσεις αναφέρεται σε συνέντευξή του ο Φίλιππος Μυτιληναίος, Managing Director της Consensus

Από: EBR - Δημοσίευση: Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2021

«Η ανάγκη για συμπράξεις (consolidation), ξεκινάει από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ήδη, παρατηρούμε μια ιδιαίτερη κινητικότητα στον τομέα αυτό με κάποιες τολμηρές κινήσεις να γίνονται πραγματικότητα και στην Ελλάδα.»
«Η ανάγκη για συμπράξεις (consolidation), ξεκινάει από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ήδη, παρατηρούμε μια ιδιαίτερη κινητικότητα στον τομέα αυτό με κάποιες τολμηρές κινήσεις να γίνονται πραγματικότητα και στην Ελλάδα.»

Στην κινητικότητα στον τομέα των συνεργιών στον ασφαλιστικό κλάδο και τα στοιχεία που συνθέτουν τη μετάβαση σε μία νέα εποχή για τις ασφαλίσεις αναφέρεται σε συνέντευξή του ο Φίλιππος Μυτιληναίος, Managing Director της Consensus. Όπως εξηγεί η τάση στις συμπράξεις διαμορφώνεται από τις ασφαλιστικές και οι διαμεσολαβητικές εταιρείες θα ακολουθήσουν, όταν περάσει και η μεταβατική φάση ζυμώσεων.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις της πανδημίας στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά; Θεωρείτε ότι ακόμα και όταν υπάρξει η επιστροφή στην κανονικότητα θα υπάρξουν για την αγορά αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν;

Η πανδημία σίγουρα έχει επιφέρει καταρχήν ένα σοκ στην παγκόσμια ασφαλιστική αγορά και κατ’ επέκταση στην ελληνική. Το αρχικό σοκ χτύπησε συγκεκριμένους κλάδους, περισσότερο από άλλους. Για παράδειγμα οι κλάδοι ταξιδιωτικής ασφάλισης, μεταφορών, καθώς και συγκεκριμένα κομμάτια της ασφάλισης περιουσίας, είναι κάποιοι από τους κλάδους ασφάλισης, που δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα.

Η πανδημία, σε συνδυασμό με την έξοδο της Μεγάλης Βρετανίας από την ΕΕ, έχουν αναδείξει απότομα κάποιες τάσεις που προϋπήρχαν πρωτογενώς και απλά ήρθαν στην επιφάνεια. Αυτές αφορούν περισσότερο την ανάγκη για μεταστροφή και εκσυγχρονισμό της αγοράς μας σε πιο σύγχρονα και κερδοφόρα μοντέλα.

Ως εκ τούτου η άμεση ανάγκη για ψηφιακό εκσυγχρονισμό όλου του Κλάδου, συμπεριλαμβανομένων και όλων των καναλιών διανομής έγινε έκδηλη από τις πρώτες εβδομάδες της κρίσης. Η Αγορά φαίνεται ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό της ανταποκρίνεται.

Επίσης, έχουν αναδειχθεί ιδιαίτερα τομείς που προσφέρουν αντικείμενο ανάπτυξης στον Κλάδο – όπως οι κυβερνοασφαλίσεις, η διεύρυνση των αστικών/επαγγελματικών ευθυνών γενικότερα, η ασφάλιση υγείας. Στο πλαίσιο αυτό η Αγορά καλείται να βρει και τα σύγχρονα εργαλεία αποτελεσματικής και ορθής προώθησης στον καταναλωτή – όπως η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη – πάντα σε συνδυασμό με την απαραίτητη ανθρώπινη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ διαμεσολαβητή και πελάτη.

Θεωρώ, ότι μέσα στο 2021, θα έχουμε όλοι μια πλήρη εικόνα του αντίκτυπου που θα έχει η πανδημία και ο σχεδιασμός της επομένης ημέρας θα είναι πιο στοχευμένος για όλους μας. Ο Κλάδος μας έχει ήδη επιδείξει ιδιαίτερα αντανακλαστικά και αντοχές και σίγουρα η ανάγκη παροχής ασφάλειας προς τον συνάνθρωπο, καθώς και στην οικονομία, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ!

Θα υπάρξει «κύμα» συμπράξεων στον τομέα της διαμεσολάβησης;

Η ανάγκη για συμπράξεις (consolidation), ξεκινάει από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ήδη, παρατηρούμε μια ιδιαίτερη κινητικότητα στον τομέα αυτό με κάποιες τολμηρές κινήσεις να γίνονται πραγματικότητα και στην Ελλάδα.

Μεγάλοι όμιλοι προχωρούν σε νέους στρατηγικούς σχεδιασμούς επιλέγοντας μοντέλα, που θα επικεντρώνονται καταρχήν στη μεγιστοποίηση του βραχυπρόθεσμου κέρδους και κατ’ επέκταση στον άμεσο εξορθολογισμό κόστους, καθώς και στη διοχέτευση επενδυτικών κονδυλίων για ανάπτυξη σε σύγχρονες πλέον κατευθύνσεις.

Ο τομέας διαμεσολάβησης είναι δεδομένο ότι πρέπει να ακολουθήσει. Το μεταβαλλόμενο περιβάλλον του οικοσυστήματος της ασφάλισης, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από εναλλακτικά δίκτυα διανομής, οι απαιτήσεις για κανονιστική συμμόρφωση, καθώς και οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις του καταναλωτή, επιβάλλουν πλέον συμπράξεις.

Εάν εξαιρέσουμε τους πολυεθνικούς παίκτες της αγοράς, δεν υπάρχει εμπειρία σε τέτοιου είδους κινήσεις στον τομέα της διαμεσολάβησης. Όσοι επιχειρούμε στη διαμεσολάβηση, πάντα γνωρίζαμε καλά τη σημασία της παραγωγής, καθώς και της χρηστής διαχείρισης των εταιρειών μας. Όχι όμως, τέτοιου είδους κινήσεις.

Συνεπώς, όλο το προηγούμενο διάστημα 2-3 ετών, ήμασταν μάρτυρες πολλών συζητήσεων, δοκιμών της αγοράς στο συγκεκριμένο τομέα, με κάποιες από αυτές να ευδοκιμούν σε συνέργιες, είτε πετυχημένα είτε όχι.

Προφανώς, όλη η προηγούμενη διαδικασία αποτέλεσε ένα πεδίο ασκήσεων, ώστε να προετοιμαστούμε για το σήμερα. Πλέον, νομίζω πως η αγορά μας ωριμάζει και σε αυτό τον τομέα και σύντομα θα φανούν τα πρώτα αποτελέσματα.

Τα νέα σχήματα προφανώς πρέπει να έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά που θα τους επιτρέψουν να είναι σωστά τοποθετημένα και βιώσιμα την επόμενη ημέρα. Ένα ξεκάθαρο οικονομικό, διαχειριστικό και αναπτυξιακό πλάνο, καινοτομία ασφαλιστικών προτάσεων, εξωστρέφεια και ανοιχτό μυαλό για συνεχή εξέλιξη, ξεκάθαροι ρόλοι, είναι κάποια από αυτά.

Η πανδημική κρίση θα λειτουργήσει υπέρ της ιδιωτικής ασφάλισης;

Αισθάνομαι ότι ο Κλάδος μας σε γενικές γραμμές άντεξε και αντέχει. Ταυτόχρονα με το ευτυχές γεγονός του να είμαστε πρακτικά στους ενισχυόμενους από το κράτος ΚΑΔ, θεωρώ ότι μάλλον τα χειρότερα πέρασαν και πρέπει πλέον η ιδιωτική ασφάλιση, να βγει από όλο αυτό, ενισχυμένη.

Η Πανδημία σαφώς τόνισε στην κοινωνία, την ανάγκη για θωράκιση των οικογενειακών προγραμματισμών και κεκτημένων, αλλά και των περισσότερων κλάδων της οικονομίας, έναντι ασύμμετρων απειλών, όπως ο Covid-19, η κλιματική αλλαγή κ.λπ.

Η αλλαγή των προτεραιοτήτων της κοινωνίας, επιτάσσει τα άμεσα αντανακλαστικά της ιδιωτικής ασφάλισης, ώστε να βγει μπροστά και να προτείνει λύσεις που θα ευνοήσουν τις συνθήκες ζωής των συμπολιτών μας, θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού και θα στηρίξουν την οικονομία.

Ποιοι είναι στόχοι σας για την Consensus μέσα στην επόμενη πενταετία;

Από την ίδρυσή της το 2004 η CONSENSUS έχει κινηθεί σε ένα ξεκάθαρο πλάνο ανάπτυξης, καταφέρνοντας να μην έχει καμία αρνητική σε αποτελέσματα χρονιά. Μπορέσαμε μια αμιγώς οικογενειακή επιχείρηση με ποιοτικό προσωπικό χαρτοφυλάκιο, που υπάρχει και διατηρείται μέχρι σήμερα, να την εξελίξουμε σε μια μεσιτική εταιρεία με ιδιαίτερο προσανατολισμό στις διεθνείς ασφαλίσεις υγείας. Ένας χώρος που μας ανέδειξε όχι μόνο στο ολοένα και αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο πελατών μας, αλλά και ως βασικό παίκτη στην εξυπηρέτηση συναδέλφων μας, που επιδιώκουν διεύρυνση και περαιτέρω αξιοποίηση του πελατολογίου τους και σε αυτό τον ιδιαίτερο τομέα.

Η CONSENSUS εξειδικεύεται στον κλάδο Υγείας με συμμετοχή του εν λόγω κλάδου επί του συνολικού χαρτοφυλακίου μας στο 68%. Η ασφάλιση Αυτοκινήτου δεν ξεπερνάει το 8% και το υπόλοιπο ποσοστό απαρτίζεται από ποιοτικού χαρακτήρα γενικές ασφαλίσεις φυσικών αλλά και νομικών προσώπων.

Πλέον, περνάμε σε μια νέα εποχή, σχεδιάζοντας την περαιτέρω ενδυνάμωσή μας, μέσα από την κεφαλαιοποίηση των χρόνιων σχέσεων που χτίζουμε στην Ελλάδα, αλλά ιδιαίτερα στο εξωτερικό, καθώς και από τη μόνιμη αναζήτησή μας για διαφοροποίηση και καινοτομία στις υπηρεσίες που παρέχουμε και που πραγματικά έχει ανάγκη ο πελάτης και ο συνεργάτης μας.

Στόχος μας για την επόμενη πενταετία είναι η εδραίωσή μας ως ο πιο αποτελεσματικός πάροχος διεθνών ασφαλίσεων Υγείας στην Ελλάδα, η διεύρυνση των μεσιτικών εργασιών μας και σε γειτονικές αγορές του εξωτερικού, καθώς και μια οργανική αύξηση χαρτοφυλακίου που να ξεπερνάει το 100%.

*πρώτη δημοσίευση: «Ασφαλιστικό Marketing»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Στη μνήμη του Θαλή Κουτούπη

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Ένα από τα βιβλία του Θαλή που είχα προλογίσει, το 1987, ήταν αυτό που είχε τίτλο «Η Διαφήμιση και τα μυστικά της»

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Ας ξεκινήσουμε με μια θετική αισιόδοξη θεώρηση για το θεσμικό όργανο της Ένωσης, το μόνο που εκλέγεται από το 1979 με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες

Οικονομία

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Μια ευρύχωρη δεξαμενή εσόδων για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους παραμένουν οι υπηρεσίες περιαγωγής (roaming)

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron