Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Μάνατζμεντ Συμβουλές

Οι συμβουλές που ακολουθούν είναι αυτές που προσφέρει το Χάρβαρντ

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 12 Απριλίου 2021

«Όταν οι άνθρωποι επιζητούν να κάνουν μια αλλαγή, να αναδιοργανώσουν μια μονάδα ή να αναπτύξουν ένα νέο σύστημα, αναζητούν συχνά λύσεις που θα διαρκέσουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Επιθυμούν να είναι βιώσιμες. Όμως τίποτε δε διαρκεί για πάντα.»
«Όταν οι άνθρωποι επιζητούν να κάνουν μια αλλαγή, να αναδιοργανώσουν μια μονάδα ή να αναπτύξουν ένα νέο σύστημα, αναζητούν συχνά λύσεις που θα διαρκέσουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Επιθυμούν να είναι βιώσιμες. Όμως τίποτε δε διαρκεί για πάντα.»

Απόφυγε συγκεκριμένους τύπους αποτυχίας

Οι ειδικοί στην καινοτομία έχουν από καιρό υποστηρίξει ότι οι εταιρείες πρέπει να δείχνουν περισσότερη ανοχή στην αποτυχία. Δεν έχουν όμως ίση βαρύτητα όλες οι αποτυχίες. Αυτοί είναι τρεις τύποι αποτυχίας που σπανίως συμβάλλουν στη μάθηση και θα πρέπει να αποφεύγονται όποτε είναι δυνατόν:

• Το να διαπράττεις συνειδητά λάθος. Όταν ένα πρότζεκτ καταρρέει επειδή κάποιος απέκρυψε πληροφορίες ή παραπλάνησε τους άλλους, τότε ό,τι έχεις μάθει τίθεται υπό αμφισβήτηση. Η αποτυχία είναι αποδεκτή μόνο όταν το πρότζεκτ υλοποιήθηκε με καλές προθέσεις.
• Το να μη συγκεντρώνεις τα σωστά δεδομένα. Πολλές φορές μπορείς να αποφύγεις την αποτυχία διεξάγοντας μια απλή έρενα: ζήτα να μάθεις τη γνώμη των πελατών-στόχων ή δοκίμασε
μια ιδέα πριν τη λανσάρεις.
• Το να δίνεις προτεραιότητα στην έρευνα έναντι της εμπειρίας.

Ορισμένα πράγματα δεν μπορείς να τα μάθεις αν δεν τα βιώσεις στον πραγματικό κόσμο. Μη σπαταλάς πόρους διερευνώντας μια θεωρία όταν μπορείς να δημιουργήσεις ένα πρωτότυπο ή να εκτελέσεις ένα πείραμα που θα σου δώσει μια πιο ρεαλιστική απάντηση.

Μην αποσπάσαι

Στις επιχειρήσεις, είναι σημαντικό να θέτεις στόχους -να πετύχεις έναν συγκεκριμένο στόχο στις πωλήσεις, να επεκτείνεις την εταιρεία- και να παρουσιάζεις τις στρατηγικές που πιστεύεις ότι θα σε φτάσουν ως εκεί. Μια ξεκάθαρη στρατηγική που υπαγορεύει τη διαδικασία για την επίτευξη των στόχων μπορεί να διευκολύνει, αλλά πρόσεξε μην αποσπάσει την προσοχή σου. Μην επικεντρώνεσαι τόσο στη διαδικασία ώστε να φτάσεις στο σημείο να παραβλέπεις την ευρύτερη εικόνα. Από καιρό σε καιρό κάνε μια παύση και θύμισε στον εαυτό σου τι προσπαθείς να πετύχεις. Οι αγορές αλλάζουν, οι πελάτες αλλάζουν, ακόμη και η εταιρεία σου αλλάζει: Αν κάνεις ένα διάλειμμα αραιά και πού, διασφαλίζεις ότι δε θα χάσεις νέες και σημαντικές ευκαιρίες.

Μάθε να επιβιώνεις ύστερα από νέα εγχειρήματα

Κάθε νέο εγχείρημα είναι εύθραυστο. Ακόμη και αν τα έσοδα αυξάνονται (και θα πρέπει να αυξάνονται), το πιθανότερο είναι ότι η εταιρεία σου δε θα έχει ακόμη ισοσκελίσει την απόδοσή της. Για να τα καταφέρεις σε αυτή την ασταθή περίοδο, βεβαιώσου ότι γνωρίζεις καλά αυτά τα τρία πράγματα:

• Πόσο χρονικό περιθώριο έχεις για το εγχείρημά σου; Οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν γιατί ξεμένουν από ρευστό. Αν γνωρίζεις επακριβώς πόσους μήνες ή μέρες έχεις για το εγχείρημα, θα διαχειριστείς καλύτερα τα κόστη και τη χρηματοδοτική στρατηγική.
• Γιατί το κάνεις; Η επιτυχία απαιτεί σκληρή δουλειά και διαρκή επαγρύπνηση. Εάν εσύ δε γνωρίζεις ακριβώς γιατί αξίζει αυτή η προσπάθεια, το ίδιο θα συμβεί και με τους χρηματοδότες σου.
• Ποια είναι τα δύο πιο κρίσιμα θέματα; Προσδιόρισε με ακρίβεια ποια είναι τα δύο θέματα στα οποία πρέπει να δώσεις βαρύτητα. Μπορεί να μην είναι τα πιο επείγοντα, αλλά είναι εκεί να από τα οποία θα εξαρτηθεί η επιτυχία του εγχειρήματός σου.

Να αποτυγχάνεις με χαμηλό κόστος

Οι αποτυχίες στη διαδικασία της καινοτομίας μπορεί να αποδειχθούν δαπανηρές και χρονοβόρες. Άρα, γιατί να μη μειώσεις όσο το δυνατόν περισσότερο τον ρυθμό διάπραξης λαθών; Είναι ένας υψηλός στόχος, τον οποίο ελάχιστες καινοτόμες εταιρείες έχουν επιτύχει. Επιπλέον, η αποτυχία είναι σημαντική για κάθε καινοτομία – πώς αλλιώς θα μάθαινε κανείς; Αντί να εξαλείψεις τις αποτυχίες, εστίασε στη μείωση του κόστους της αποτυχίας, κάνοντας τα τρία ακόλουθα πράγματα:

• Κάνε τα πειράματά σου φθηνότερα. Δε χρειάζεται να είναι δαπανηρά. Δε χρειάζεται να αναδημιουργήσεις επακριβώς μια ιδέα για να τη δοκιμάσεις. Βρες τρόπους χαμηλού κόστους για να δοκιμάσεις τις υποθέσεις σου.
• Άλλαξε τη σειρά των πειραμάτων. Έλεγξε τις στρατηγικές υποθέσεις πριν τις επιμελητειακές. Επιβεβαιώσου για τις ανάγκες της αγοράς πριν τελειοποιήσεις ένα προϊόν.
• Λάβε αποφάσεις ταχύτερα. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις συνήθως κωλυσιεργούν με τις κακές ιδέες. Επιτάχυνε τη λήψη αποφάσεων σε ό,τι αφορά την καινοτομία και απαλλάξου από ελαττωματικά πρότζεκτ πριν σου στοιχίσουν σε χρόνο και χρήμα.

Μην αποφεύγεις το ρίσκο

Τμήματα διαχείρισης κινδύνων εμφανίζονται διαρκώς σε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις. Κατηγοριοποιούν και αναλύουν τους κινδύνους για την εταιρεία πριν εμφανιστούν, και στις περισσότερες περιπτώσεις δημιουργούν συστήματα και διαδικασίες αποφυγής τους. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούν να προβλεφθούν ή να αποφευχθούν όλοι οι κίνδυνοι. Αντί απλά να αποσοβείς το ρίσκο, εστίασε στο χτίσιμο αντοχής, έτσι ώστε όταν συμβεί το αδιανόητο, να είσαι καλύτερα προετοιμασμένος να το αντιμετωπίσεις. Εξέτασε όλους τους κινδύνους που αντιμετωπίζεις και πρόβαρε τι θα έκανες εάν κάποιος από αυτούς πραγματοποιούνταν. Η ύπαρξη συστημάτων αντίδρασης θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου, χρήματος και πόρων.

Κάνε εξυπνότερες περικοπές

Σχεδόν όλες οι εταιρείες έχουν κάνει, ή θα χρειαστεί να κάνουν, περικοπές για να επιβιώσουν στο σημερινό περιβάλλον. Δυστυχώς, δεν περικόπτουν όλοι με έξυπνο τρόπο. Σκέψου αυτές τις τρεις συμβουλές πριν αρχίσεις τις περικοπές:

• Δώσε προτεραιότητα στη στρατηγική. Περικοπές σε όλους ανεξαιρέτως σπανίως οδηγούν, εάν οδηγούν, σε θετικά αποτελέσματα. Αν πρώτα διατυπώσεις μια στρατηγική, αποφασίζεις καλύτερα τι πρέπει να κόψεις και παράλληλα βοηθάς τους υπαλλήλους να αποδεχτούν τις περικοπές ως ένα βήμα προς
έναν στόχο.
• Εστίασε στους καλούς πελάτες. Αντί να κόβεις υπηρεσίες αξίας σε πολύτιμους πελάτες, «απόλυσε» απαιτητικούς πελάτες που περιπλέκουν τα πράγματα χωρίς λόγο. Εστίασε στην εξυπηρέτηση των πιο οικονομικών πελατών, που απολαμβάνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου έτσι όπως είναι.
• Κράτα τα πράγματα απλά στην επιχείρησή σου. Σε μια υγιή οικονομία, εύκολα παραβλέπεις διαδικασίες και δραστηριότητες οι οποίες είναι περιττές ή υπερβολικά περίπλοκες. Αν τις απλοποιήσεις, μπορεί να εξοικονομήσεις χρήματα και επιπλέον να αυξήσεις την ικανοποίηση τόσο του πελάτη όσο και του υπαλλήλου.

Αξιοποίησε αποτελεσματικότερα τα χρήματα που δαπανάς στο μάρκετινγκ

Όταν οι εταιρείες περικόπτουν προϋπολογισμούς, πρέπει να επιδείξουν δημιουργικότητα και εφευρετικότητα για να αξιοποιήσουν καλύτερα τα διαθέσιμα χρήματα. Ευτυχώς, το να κάνεις περισσότερα με λιγότερα δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα φτάσεις σε λιγότερους πελάτες. Αντί να μειώσεις τη συχνότητα του μηνύματος, εξέτασε τη μετάβαση από την τηλεόραση στη λιγότερο δαπανηρή ραδιοφωνική διαφήμιση. Δημιούργησε διαφορετικές εκδοχές μιας διαφήμισης οι οποίες θα προορίζονται για διαφορετικές αγορές ή τομείς, αντί να έχεις διαφορετικό διαφημιστικό για κάθε αγορά. Σκέψου τη διαδικτυακή διαφήμιση, εάν δεν το έχεις κάνει μέχρι τώρα. Επειδή το συγκεκριμένο μέσο παρέχει άμεση ανάδραση σχετικά με το τι δουλεύει και τι όχι, ίσως τώρα να είναι η κατάλληλη στιγμή να πειραματιστείς με τη διαδικτυακή αναζήτηση και τις διαφημίσεις στις κορυφές των ιστοσελίδων (τα γνωστά μπάνερς).

Μην αποφεύγεις μια προσωρινή λύση

Όταν οι άνθρωποι επιζητούν να κάνουν μια αλλαγή, να αναδιοργανώσουν μια μονάδα ή να αναπτύξουν ένα νέο σύστημα, αναζητούν συχνά λύσεις που θα διαρκέσουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Επιθυμούν να είναι βιώσιμες. Όμως τίποτε δε διαρκεί για πάντα. Η εύρεση μιας μόνιμης λύσης μπορεί να είναι ανέφικτη, ακόμη και απερίσκεπτη. Την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να κάνεις μια μεγάλη αλλαγή, επινόησε μια προσωρινή λύση – όχι μια οριστική λύση. Οι περισσότερες προσεγγίσεις είναι χρήσιμες για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Όταν αυτό διέλθει, χρειάζεσαι έναν νέο τρόπο να αντιμετωπίσεις το νέο πρόβλημα που πιθανότατα θα δημιουργηθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Λυδία λίθος της παγκόσμιας νομιμότητος η Κύπρος

Από: EBR

Η υπερεκτίμηση θετικών χαρακτηριστικών και η υπερβολή στην υποτίμηση δοκιμασιών ή έξωθεν προερχομένων αντιξοοτήτων, αποτελούν συνήθεις αντιδράσεις μεμονωμένων ατόμων, κοινωνικών ομάδων ή και κρατών

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 01-02/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

01-02/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Ευρώπη ανοίγει ξανά το κεφάλαιο “ψηφιακός φόρος”

Η Ευρώπη ανοίγει ξανά το κεφάλαιο “ψηφιακός φόρος”

Το κεφάλαιο “ψηφιακός φόρος”, το οποίο έχει ανοίξει πολλές φορές στο παρελθόν χωρίς επιτυχή κατάληξη, επιχειρεί να ανοίξει εκ νέου η Ευρωπαϊκή Ένωση

Οικονομία

Κατά 30% αυξήθηκαν οι online αγορές στην Ελλάδα το 1ο τρίμηνο του 2021

Κατά 30% αυξήθηκαν οι online αγορές στην Ελλάδα το 1ο τρίμηνο του 2021

Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, εν μέσω πανδημικής κρίσης

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2021. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron