Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Το 80% των εμπορικών εταιρειών στην Ελλάδα δεν δέχεται online παραγγελίες

Σε πραγματικό αγώνα δρόμου, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι - ελέω πανδημίας - έχουν στραφεί στις online αγορές, κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 12 Απριλίου 2021

«Το πρώτο κύμα της πανδημίας την Άνοιξη του 2020, βρήκε μόλις 1 στις 5 εταιρείες έτοιμες να εξυπηρετήσουν online παραγγελίες.»
«Το πρώτο κύμα της πανδημίας την Άνοιξη του 2020, βρήκε μόλις 1 στις 5 εταιρείες έτοιμες να εξυπηρετήσουν online παραγγελίες.»

της Νατάσας Φραγκούλη

Σε πραγματικό αγώνα δρόμου, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι - ελέω πανδημίας - έχουν στραφεί στις online αγορές, κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας. Η πανδημία της COVID-19 βρήκε πρακτικά τον εγχώριο εμπορικό κόσμο απροετοίμαστο για τη ραγδαία ψηφιοποίηση της αγοραστικής διαδικασίας.

Για την ακρίβεια, τουλάχιστον μέχρι το πρώτο κύμα της πανδημίας, τον Μάρτιο του 2020, το 80% των επιχειρήσεων του κλάδου δεν είχε δυνατότητα υποδοχής ηλεκτρονικών παραγγελιών. Η πανδημία, κατά το πρώτο κύμα, την Άνοιξη του 2020, βρήκε μόλις 1 στις 5 εμπορικές επιχειρήσεις έτοιμες να εξυπηρετήσουν ηλεκτρονικές παραγγελίες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Εμπορίου (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ), το 18% των επιχειρήσεων διέθετε τη δυνατότητα αυτήν πριν από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης. Στο μεταξύ, μόλις το 2% ξεκίνησε να παρέχει τη σχετική δυνατότητα μετά από το ξέσπασμα της πανδημίας, “με αφορμή τις στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν λόγω των περιοριστικών μέτρων στην κυκλοφορία των πολιτών και στη λειτουργία των επιχειρήσεων”.

Η περίπτωση των φαρμακείων

“Οι λίγοι έμποροι, που είχαν προλάβει να συνδυάσουν το φυσικό κατάστημα με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, άντεξαν και αντέχουν περισσότερο στα πλήγματα, που δημιουργούν τα συνεχόμενα lockdowns. Το αποτέλεσμα είναι πως σήμερα χιλιάδες πολύ μικρές, ατομικές και οικογενειακές εμπορικές επιχειρήσεις προσπαθούν να γίνουν ψηφιακά ανταγωνιστικές, χωρίς όμως να διαθέτουν επαρκή εργαλεία και τεχνογνωσία”, αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.

Δεν είναι τυχαίο ότι - όπως επιβεβαιώνεται και από τα ευρήματα της έκθεσης - οι κλάδοι του λιανεμπορίου, που διαθέτουν εντονότερο ψηφιακό αποτύπωμα (π.χ. “πωλήσεις εκτός καταστημάτων”) παρουσίασαν σημαντική βελτίωση της εικόνας των πωλήσεων τους ακόμη και εν μέσω πανδημίας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλάδος του φαρμάκου. Τα φαρμακευτικά - καλλυντικά, ενώ γνώρισαν σημαντική πίεση το 2019, η εικόνα αυτή αντιστράφηκε κατά το 2020. Η κατηγορία διευρύνθηκε κατά 18,6% την περίοδο της πανδημικής κρίσης, όντας η πρωταθλήτρια (μαζί με τις πωλήσεις εκτός καταστημάτων) κατηγορία του λιανικού εμπορίου.

“Η προσφορά προϊόντων πλήρως ανελαστικής ζήτησης, όπως προστατευτικές μάσκες και τα αντισηπτικά, επιφέρει σημαντική αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης ωθώντας την κατηγορία προς τη θετική τροχιά. Επιπλέον, ο εξαιρετικά υψηλός βαθμός ψηφιοποίησης της συγκεκριμένης κατηγορίας αποτέλεσε έναν κρίσιμο παράγοντα για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας. Μάλιστα, η ένταση της ψηφιοποίησης φαίνεται πως ενισχύεται, με αποτέλεσμα το “ψηφιακό φαρμακείο” να κερδίζει σημαντικό έδαφος σε σχέση με το φυσικό”, αναφέρει η έκθεση.

Το μέλλον

Αυτό που διδάσκει η πανδημία, όσον αφορά τις εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας, είναι η πιεστική ανάγκη να ενισχυθεί η εμπειρία και η τεχνογνωσία των επιχειρηματιών και των εργαζομένων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως και η γνώση σε θέματα διαχείρισης αποθεμάτων προϊόντων (logistics) και αποστολών τους στον πελάτη.

Άλλο σημαντικό στοιχείο, που επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης, είναι η ανάγκη να ενισχυθεί η εξοικείωση των εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ, “η δυνατότητα δηλαδή ουσιαστικής ενσωμάτωσης της νέας τεχνολογίας στη στρατηγική, αλλά και στην καθημερινή λειτουργία μιας μικρομεσαίας επιχείρησης”.

*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Μια ιστορία επιστημονικής φαντασίωσης -57 νεκροί από πτώση ζαρντινιέρας

Από: EBR

Σε μια εξωτική χώρα πολύ μακριά από δω, το υπουργείο Κήπων και Ανθοστολισμού αποφάσισε να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα της ακαλαισθησίας ενός κεντρικού κρατικού κτηρίου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Η αδυναμία των δημοκρατιών μας να αντισταθούν στην επιρροή των ισχυρών εταιρειών και των ηγετών τους είναι ανησυχητική

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron