Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

1 στους 2 Έλληνες σκέφτεται να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, αν και με βραδύτερους ρυθμούς από άλλα κράτη της Ευρώπης, όπως η πρωτοπόρος Νορβηγία, φαίνεται ότι κάνει η Ελλάδα προς την ηλεκτροκίνηση

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 20 Απριλίου 2021

«Σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.»
«Σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.»

Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, αν και με βραδύτερους ρυθμούς από άλλα κράτη της Ευρώπης, όπως η πρωτοπόρος Νορβηγία, φαίνεται ότι κάνει η Ελλάδα προς την ηλεκτροκίνηση. Πλέον, σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες (47%) δηλώνει ότι σκέφτεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επόμενη αγορά του. Πάντως, η αγορά ενός υβριδικού αυτοκινήτου προηγείται στη shortlist του Έλληνα σήμερα με 63%, ενώ στις προτιμήσεις ακολουθούν τα αυτοκίνητα με κινητήρα diesel (52%) και βενζίνη (51%).

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari | YouGov, σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Την ίδια στιγμή, μόνο ο ένας στους τέσσερις γνωρίζει αρκετά σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα, που δίνει το Κράτος για την αγορά και συντήρησή τους.

Οι Έλληνες θεωρούν βασικό πλεονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την προστασία του περιβάλλοντος και την οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα. Ειδικότερα, μετά από την προστασία του περιβάλλοντος ακολουθεί στη λίστα των πλεονεκτημάτων η δυνατότητα επιδότησης και οι φοροαπαλλαγές, τα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη, η εξασφάλιση για το μέλλον και ο λιγότερος θόρυβος.

Ως πλεονεκτήματα θεωρούνται, επίσης, ο συνδυασμός parking και φόρτισης, η καλύτερη αναλογία κόστους - αξίας, η καλύτερη απόδοση, όπως και η καλή αξία μεταπώλησης.

 

 

 

Μειονεκτήματα

Τα σημαντικότερα αντι-κίνητρα ή/και εμπόδια για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι αμφιβολίες ως προς τις δυνατότητες ανεφοδιασμού, ως προς το κόστος και ως προς τη διαθεσιμότητα. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες προτάσσουν το υψηλό κόστος αγοράς, τα λίγα σημεία φόρτισης, την ανησυχία για τη διάρκεια της μπαταρίας, το υψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι και τη μη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων στα βασικά μειονεκτήματα.

Η περιορισμένη γκάμα μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά, τα άγνωστα οικονομικά οφέλη και η συγκριτικά χαμηλότερη απόδοση θεωρούνται, επίσης, σημαντικά μειονεκτήματα για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Παρόμοια έρευνα, που έγινε σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες από το διεθνές δίκτυο YouGov, του οποίου η Focus Bari είναι Affiliate Partner στην Ελλάδα, φωτογραφίζει αντίστοιχες στάσεις και απόψεις τόσο ως προς τα πλεονεκτήματα, όσο και αναφορικά με τα μειονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

 

 

Επιδότηση αγοράς

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο, που αναδεικνύει η έρευνα της Focus Bari, είναι η ελλιπής ενημέρωση των Ελλήνων σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα, που δίνονται για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Μόλις ένας στους τέσσερις Έλληνες (25%) δηλώνει ότι γνωρίζει αρκετά σχετικά με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σχεδόν οι μισοί (49%) απαντούν ότι το “έχουν ακουστά”, ενώ υπάρχει και ένα 26% που δηλώνει ότι δεν το γνωρίζει καθόλου.

 

 

*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Χάος και μετριότητα

Από: EBR

Δύο ειδησεογραφικά σημειώματα με συγκλόνισαν την περασμένη εβδομάδα

Ευρώπη

Πώς χάνει η Ευρώπη το «τρένο» της ανταγωνιστικότητας

Πώς χάνει η Ευρώπη το «τρένο» της ανταγωνιστικότητας

Οι παθογένειες του ευρωπαϊκού συστήματος τις οποίες έχει υποδείξει η έκθεση Ντράγκι. Πώς επιδρούν στην Ελλάδα. Γράφει ο Κωνσταντίνος Γιαζιτζόγλου.

Οικονομία

Ομιλία Χρήστου Σταϊκούρα για το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2026

Ομιλία Χρήστου Σταϊκούρα για το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2026

Ο Βουλευτής Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, τοποθετήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Προσχεδίου του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2026

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron