Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΛΟΥΣΗΣ: ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΤΙ-ΚΡΙΣΗΣ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, αν και ανησυχεί για τις οικονομικές εξελίξεις, εν τούτοις πιστεύει ότι με ισχυρές δόσεις εξωστρέφειας και καινοτομίας η ελληνική οικονομία μπορεί να συνέλθει από το σοκ της κρίσης

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 26 Μαρτίου 2013

"Παρά την αρνητική εσωτερική συγκυρία και τις δύσκολες εξωτερικές συνθήκες, η βιομηχανία τροφίμων αποδεικνύει προς κάθε κατεύθυνση με τις επιδόσεις της ότι και στις προκλήσεις μπορεί να ανταποκριθεί, και μέλλον έχει. Ωστόσο, υπάρχουν στον δρόμο της, αφ’ ενός, γραφειοκρατικά εμπόδια στο εσωτερικό της χώρας και, αφ’ ετέρου, αρκετή καχυποψία στο εξωτερικό. Οι ελληνικές επιχειρήσεις γενικά αντιμετωπίζουν προβλήματα αξιοπιστίας και εικόνας στις ξένες αγορές, τα οποία φυσικόν είναι να δυσκολεύουν τις εξαγωγές κα να αποδυναμώνουν στρατηγικές μάρκετινγκ που οι επιχειρήσεις θα ήθελαν να εφαρμόσουν. "
"Παρά την αρνητική εσωτερική συγκυρία και τις δύσκολες εξωτερικές συνθήκες, η βιομηχανία τροφίμων αποδεικνύει προς κάθε κατεύθυνση με τις επιδόσεις της ότι και στις προκλήσεις μπορεί να ανταποκριθεί, και μέλλον έχει. Ωστόσο, υπάρχουν στον δρόμο της, αφ’ ενός, γραφειοκρατικά εμπόδια στο εσωτερικό της χώρας και, αφ’ ετέρου, αρκετή καχυποψία στο εξωτερικό. Οι ελληνικές επιχειρήσεις γενικά αντιμετωπίζουν προβλήματα αξιοπιστίας και εικόνας στις ξένες αγορές, τα οποία φυσικόν είναι να δυσκολεύουν τις εξαγωγές κα να αποδυναμώνουν στρατηγικές μάρκετινγκ που οι επιχειρήσεις θα ήθελαν να εφαρμόσουν. "

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

«Μάχη για την ανάπτυξη» ήταν το θέμα της ανοικτής συζήτησης στην φετινή γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), ο οποίος εκπροσωπεί σήμερα και το πιο ελπιδοφόρο κομμάτι της ελληνικής μεταποίησης και κατ’ επέκτασιν του παραγωγικού ιστού της χώρας. Αυτή δε την διάσταση της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων αναγνωρίζουν και οι πιο επίσημοι διεθνείς οργανισμοί, όπως για παράδειγμα η εταιρεία McKinsey, τονίζοντας ότι στην ελληνική περίπτωση ο κλάδος αυτός μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά και στην ποιοτική βελτίωση της ελληνικής γεωργία.

Εξάλλου, η βελτίωση αυτή αποτελεί και μέγα ζητούμενο της εποχής μας, αν θέλουμε η ελληνική αγροτική παραγωγή να προσαρμοστεί στις νέες μορφές ζήτησης που διαμορφώνονται διεθνώς. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, από την άποψη αυτή, η συνομιλία που είχαμε με τον πρόεδρο του ΣΕΒΤ κ. Ευάγγελο Καλούση, ο οποίος, ως ανώτατο στέλεχος του ομίλου Νεστλέ, διαθέτει και τεράστια διεθνή εμπειρία.

Κύριε πρόεδρε, στο σημερινό έντονα ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον η ελληνική βιομηχανία ειδών διατροφής διαθέτει τα απαραίτητα αυτά συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα τής επιτρέψουν να διευρύνει την εξωστρέφειά της και άρα την παρουσία της στις ξένες αγορές;

Παρά την αρνητική εσωτερική συγκυρία και τις δύσκολες εξωτερικές συνθήκες, η βιομηχανία τροφίμων αποδεικνύει προς κάθε κατεύθυνση με τις επιδόσεις της ότι και στις προκλήσεις μπορεί να ανταποκριθεί, και μέλλον έχει. Ωστόσο, υπάρχουν στον δρόμο της, αφ’ ενός, γραφειοκρατικά εμπόδια στο εσωτερικό της χώρας και, αφ’ ετέρου, αρκετή καχυποψία στο εξωτερικό. Οι ελληνικές επιχειρήσεις γενικά αντιμετωπίζουν προβλήματα αξιοπιστίας και εικόνας στις ξένες αγορές, τα οποία φυσικόν είναι να δυσκολεύουν τις εξαγωγές κα να αποδυναμώνουν στρατηγικές μάρκετινγκ που οι επιχειρήσεις θα ήθελαν να εφαρμόσουν.

Για την άρση αυτού του κακού κλίματος απέναντι στα ελληνικά προϊόντα και στις ελληνικές επιχειρήσεις απαιτείται να υπάρξει άμεσα πολιτική σταθερότητα και υπευθυνότητα στην χώρα, το εγχώριο πολιτικό σύστημα να αποδείξει έμπρακτα σε εμάς και στους ξένους εταίρους μας ότι είναι αξιόπιστο και τηρεί τις δεσμεύσεις του και, τέλος, να σημειωθεί έμπρακτη στήριξη της επιχειρηματικότητας με μέτρα ανάπτυξης για την πραγματική οικονομία. Μόνον έτσι θα διασωθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις κα η χώρα θα επανέλθει σταδιακά σε τροχιά ανάπτυξης, με παράλληλη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής. Μόνον έτσι οι επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών θα μπορέσουν να επενδύσουν και να διατηρήσουν τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας, με την προσδοκία ότι η μελλοντική τους ανάπτυξη θα δημιουργήσει νέα απασχόληση στον κλάδο, που τόσο πολύ την έχει ανάγκη η χώρα μας και η κοινωνία μας.

Στην βάση αυτής της συλλογιστικής, ποιες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει ο ΣΕΒΤ; Ποιες προσπάθειες κάνει για την εξαγωγική προώθηση του κλάδου;

Στα 35 χρόνια λειτουργίας του, ο ΣΕΒΤ μπορεί να αισθάνεται υπερήφανος για το έργο του. Ο Σύνδεσμος εκπροσωπεί σήμερα το 85% της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων, έχοντας διευρύνει εντυπωσιακά τον αριθμό των μελών του. Από την ίδρυσή του μέχρι και σήμερα, ο ΣΕΒΤ υποστήριζε και συνεχίζει να υποστηρίζει τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της βιομηχανίας τροφίμων. Χαιρέτισε την ένταξη της Ελλάδας το 1981 στην τότε ΕΟΚ και στήριξε την ένταξή της στην ΟΝΕ το 2001. Άλλωστε, ο ΣΕΒΤ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Τροφίμων και Ποτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήδη από το 1982. Μέσα από τις δράσεις που έχει αναπτύξει, έχει αναγνωριστεί ως ο κύριος θεσμικός συνομιλητής με την κυβέρνηση και άλλες επαγγελματικές οργανώσεις για θέματα διατροφικής υγείας και ασφάλειας. Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον που συνεχώς μεταβάλλεται, ο ΣΕΒΤ συνειδητοποιεί τις επερχόμενες εξελίξεις και φροντίζει να τις ενσωματώσει στους στόχους και τις δράσεις του. Οι στόχοι μας είναι σταθεροί και σαφείς: η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και η ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας, η ενίσχυση της εξωστρέφειας του κλάδου μέσα από την συντονισμένη προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων και η διαμόρφωση κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα εθνικής στρατηγικής για την διατροφή, την έρευνα και την καινοτομία.

Η καινοτομία, κύριε πρόεδρε, βρίσκεται σήμερα στην πρώτη γραμμή των επιχειρήσεων κα χωρών που πιστεύουν σε αυτήν. Στον ελληνικό κλάδο τροφίμων, ποιες προσπάθειες γίνονται;

Όντως, κύριε Παπανδρόπουλε, στον Σύνδεσμο έχουμε συνειδητοποιήσει την σημασία της καινοτομίας και προσπαθούμε να διαχύσουμε το πνεύμα της σε ολόκληρο τον κλάδο. Όπως γνωρίζετε, τον Δεκέμβριο του 2012 ο ΣΕΒ Τ, πιστός στην δέσμευσή του για την προώθηση της καινοτομίας ως σημαντικού πυλώνα της ανάπτυξης, διοργάνωσε για πρώτη φορά εκδήλωση Brokerage Event με θέμα «Η έρευνα και καινοτομία: το κλειδί για την ανάπτυξη». Στόχος της εκδήλωσης ήταν να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι ερευνητές από τα σημαντικότερα πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα της Ελλάδας με εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων, προκειμένου να παρουσιάσουν το έργο τους, να ανταλλάξουν απόψεις για την προώθηση της έρευνας και καινοτομίας και να συζητήσουν την μεταξύ τους συνεργασία.

Η δουλειά που παρουσιάστηκε από τους ερευνητικούς φορείς, τους φοιτητές, τους καθηγητές, τους ερευνητές μάς εξέπληξε ευχάριστα κα προέβαλε μιαν Ελλάδα διαφορετική από αυτήν που έχουμε συνηθίσει. Οι παρουσιάσεις έδειξαν κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που βλέπουμε καθημερινά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, κάτι πολύ διαφορετικό από την εικόνα της απαισιοδοξίας και της καταστροφής. Μάς έδωσαν την εικόνα μιας Ελλάδας της γνώσης, που δουλεύει σκληρά αλλά αθόρυβα. Μιας Ελλάδας που θέλουμε να βλέπουμε συχνότερα και που μάς γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον.

Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, η ελληνική βιομηχανία τροφίμων έδειξε έμπρακτα, για μία ακόμη φορά, την πεποίθησή της ότι η επένδυση στην έρευνα και η εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων, παράλληλα με την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την εξωστρέφεια, αποτελούν τα βασικά εφόδια για να μπορέσουν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλύψουν τις ολοένα αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών για ασφαλή και ποιοτικά τρόφιμα που καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους και προάγουν την ανθρώπινη υγεία. Πάγια θέση μας είναι ότι η ανάπτυξη αποτελεί μονόδρομο για την έξοδο από την κρίση και για τον λόγο αυτόν είναι απαραίτητη η υιοθέτηση ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου, που θα στηρίζεται σε 4 άξονες: στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, στην προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας και στην ενθάρρυνση νέων επενδύσεων.

Ποια είναι, κύριε πρόεδρε, τα κρίσιμα κατά την άποψή σας προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος;

Στο μέτρο που ο κλάδος της παραγωγής και διάθεσης ειδών διατροφής προσαρμόζεται σταδιακά στις νέες συνθήκες και απαιτήσεις της αγοράς, υπό απόλυτα ανταγωνιστικούς όρους, η πολιτεία πρέπει, με σωστές και γρήγορες παρεμβάσεις να εξασφαλίσει ένα σταθερό και απλό διοικητικό και φορολογικό πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Απαραίτητες είναι επίσης και οι ενέργειες για απλοποίηση των διατάξεων που αφορούν νέες επενδύσεις. Υπάρχουν στην χώρα γραφειοκρατικά εμπόδια που απωθούν την επιχειρηματική δραστηριότητα και στο επίπεδο αυτό εδράζεται και μία από τις αιτίες ανόδου της ανεργίας. Στην σημερινή πραγματικότητα είναι ξεκάθαρο ότι η βιομηχανία τροφίμων και θέλει και μπορεί –αλλά για να αποδώσει το μέγιστο, πρέπει να βελτιωθεί και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Τι σημαίνει για τον πλανήτη το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ

Από: EBR

Η σημασία του για τη μεταφορά ενεργειακών αγαθών σε όλο τον πλανήτη. Τι διδάσκει η ιστορία. Γιατί η απόφαση δεν είναι εύκολη για το Ιράv

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Ποια Ευρώπη θέλει ο Τραμπ

Ποια Ευρώπη θέλει ο Τραμπ

Διαπιστώσεις και προτάσεις ανώτερου αξιωματούχου του Στειτ Ντιπάρτμεντ είναι αποκαλυπτικές των προθέσεων της αμερικανικής διοίκησης

Οικονομία

Ώρα για το ... ελληνκό ευρώ!

Ώρα για το ... ελληνκό ευρώ!

Αφορμή για όσα ακολουθούν μου έδωσε μία διάλεξη που κίνησε το ενδιαφέρον μου και την παρακολούθησα στο You Tube

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron