Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Δύο παράγοντες που δίνουν χώρο για δημιουργικότητα στην εργασία

Αν η πανδημία μάς έχει διδάξει κάτι για την επαγγελματική και την οικογενειακή ζωή, αυτό σίγουρα είναι πως δεν είναι άσχετες μεταξύ τους

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2022

Το πώς τα πάμε στο σπίτι επηρεάζει γενικά τη δουλειά μας, και η δουλειά μας μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο -προς το καλύτερο ή το χειρότερο- στη ζωή μας στο σπίτι.
Το πώς τα πάμε στο σπίτι επηρεάζει γενικά τη δουλειά μας, και η δουλειά μας μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο -προς το καλύτερο ή το χειρότερο- στη ζωή μας στο σπίτι.

της Cassie Werber*

Αν η πανδημία μάς έχει διδάξει κάτι για την επαγγελματική και την οικογενειακή ζωή, αυτό σίγουρα είναι πως δεν είναι άσχετες μεταξύ τους. Το πώς τα πάμε στο σπίτι επηρεάζει γενικά τη δουλειά μας, και η δουλειά μας μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο -προς το καλύτερο ή το χειρότερο- στη ζωή μας στο σπίτι.

Μια πρόσφατη μελέτη διαπιστώνει ότι ο συνδυασμός δύο βασικών παραγόντων -υποστήριξη από τους συναδέλφους στη δουλειά και αγάπη στο σπίτι- κάνει τους πιο επιτυχημένους, δημιουργικούς εργαζόμενους.

Ο Yasin Rofcanin, καθηγητής διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και οργανωτικής ψυχολογίας στη σχολή διοίκησης του Πανεπιστημίου του Bath και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, δήλωσε ότι εξεπλάγη όταν διαπίστωσε ότι η φιλία μεταξύ συναδέλφων -και όχι η επιρροή των διευθυντών ή οι επίσημες πολιτικές μιας εταιρείας σχετικά με την οικογενειακή υποστήριξη- φάνηκε να είναι το στοιχείο που είναι πιο κρίσιμο για την ενίσχυση της απόδοσης των εργαζομένων.

«Ίσως είναι το γεγονός ότι, σε καθημερινό επίπεδο, αλληλοεπιδρούμε περισσότερο με τους συναδέλφους μας παρά με τους προϊσταμένους μας», δήλωσε ο Rofcanin. «Αυτό που διαπιστώσαμε στην πραγματικότητα ήταν ότι η υποστήριξη από τους συναδέλφους, όσον αφορά την παροχή καταμερισμού εργασίας-οικογένειας και την επικοινωνία σχετικά με τα θέματα και τις συγκρούσεις εργασίας-οικογένειας ενός εργαζομένου, είχε τη μεγαλύτερη σημασία».

Η μελέτη, η οποία συντάχθηκε σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς από την επιχειρηματική σχολή IESE στην Ισπανία και το Πανεπιστήμιο VU Amsterdam στην Ολλανδία και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Journal of Applied Psychology», δεν εξέτασε τις σχέσεις των συναδέλφων μεμονωμένα. Οι ερευνητές μελέτησαν επίσης πώς η υποστήριξη στο χώρο εργασίας επηρέαζε τις σχέσεις των εργαζομένων με τον/την σύζυγό τους στο σπίτι και πώς αυτή η δυναμική των σχέσεων επηρέασε στη συνέχεια στην αποτελεσματικότητα στη δουλειά τους.

Βέλτιστες συνθήκες για την επιτυχία των εργαζομένων

Για να μελετήσουν αυτές τις δυναμικές, οι ερευνητές προσέλκυσαν 69 ζευγάρια μισθωτών στις ΗΠΑ και τους ζήτησαν να κρατήσουν ημερολόγιο επί τέσσερις εβδομάδες. Στη συνέχεια, κατηγοριοποίησαν τις συζυγικές σχέσεις είτε ως συμπονετική αγάπη που έχει να κάνει με το «μοίρασμα και τη φροντίδα», όπως εξήγησε ο Rofcanin, είτε ως ρομαντική αγάπη, είτε ως συντροφική αγάπη που μοιάζει με αληθινή και ουσιαστική φιλία.

Η συμπονετική αγάπη στο σπίτι, σε συνδυασμό με την πραγματική υποστήριξη από τους συναδέλφους, δημιούργησε τις βέλτιστες συνθήκες για έναν εργαζόμενο να αποδίδει καλά στη δουλειά του - που ορίζεται ως η παραγωγή νέων και χρήσιμων ιδεών στην εργασία. Επιπλέον, όταν οι εργαζόμενοι είχαν την υποστήριξη των συναδέλφων τους, μετέφεραν αυτή τη θετικότητα στο σπίτι μαζί τους και αυτή με τη σειρά της επηρέαζε τον σύντροφό τους.

Οι μάνατζερ ίσως θα ήταν καλύτερο να «παρέχουν άτυπη υποστήριξη, δημιουργώντας ένα εργασιακό περιβάλλον όπου ενθαρρύνονται τα άτυπα δίκτυα υποστήριξης μεταξύ των συναδέλφων», είπε.

Η McKinsey δημοσίευσε επίσης μέσα στον μήνα μια έκθεση που περιέγραφε τι θα μπορούσαν να κάνουν οι χώροι εργασίας για να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας δικαιότερης ισορροπίας μεταξύ των δύο φύλων στην απλήρωτη εργασία που έκαναν οι εργαζόμενοι στο σπίτι. Η μελέτη αυτή είναι ένα ακόμη παράδειγμα μιας πιθανής τάσης: Η αναγνώριση ότι η εργασία μπορεί να αλλάξει τις σχέσεις μας στο σπίτι και ότι θα πρέπει να προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε ότι οι αλλαγές είναι θετικές.

*Συγγραφέας, Quartz Africa
**πρώτη δημοσίευση: www.weforum.org

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Στη μνήμη του Θαλή Κουτούπη

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Ένα από τα βιβλία του Θαλή που είχα προλογίσει, το 1987, ήταν αυτό που είχε τίτλο «Η Διαφήμιση και τα μυστικά της»

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Οι κρίσιμες Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Ας ξεκινήσουμε με μια θετική αισιόδοξη θεώρηση για το θεσμικό όργανο της Ένωσης, το μόνο που εκλέγεται από το 1979 με άμεση καθολική ψηφοφορία από τους ευρωπαίους πολίτες

Οικονομία

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Πάνω από 1,25 δισ.συνδρομητές σε υπηρεσίες περιαγωγής στο 2024

Μια ευρύχωρη δεξαμενή εσόδων για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους παραμένουν οι υπηρεσίες περιαγωγής (roaming)

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron