Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

To 23,5% των χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα αγοράζει τρόφιμα online

Σημαντική δυναμική και συστηματική ανάπτυξη παρουσιάζει η αγορά του online λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα

Από: EBR - Δημοσίευση: Πέμπτη, 22 Μαΐου 2025

Πρόκειται για το κοινό, που αναλαμβάνει την ευθύνη των αγορών του νοικοκυριού και προσαρμόζει τις συνήθειες του στις νέες τεχνολογικές δυνατότητες.Γενικά, το προφίλ του μέσου Έλληνα αγοραστή είναι γυναίκα 39 ετών, υπεύθυνη για τις αγορές του νοικοκυριού. Οι κύριες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο τρεις φορές τον μήνα, ενώ οι συμπληρωματικές αγορές γίνονται δύο φορές την εβδομάδα.
Πρόκειται για το κοινό, που αναλαμβάνει την ευθύνη των αγορών του νοικοκυριού και προσαρμόζει τις συνήθειες του στις νέες τεχνολογικές δυνατότητες.Γενικά, το προφίλ του μέσου Έλληνα αγοραστή είναι γυναίκα 39 ετών, υπεύθυνη για τις αγορές του νοικοκυριού. Οι κύριες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο τρεις φορές τον μήνα, ενώ οι συμπληρωματικές αγορές γίνονται δύο φορές την εβδομάδα.

Σύμφωνα με NielsenIQ Ελλάδας, το 23,5% των χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα αγοράζει τρόφιμα online κάθε εβδομάδα.

Αυτό το εντυπωσιακό ποσοστό καταδεικνύει την ταχεία διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, οι γυναίκες ηλικίας 35-49 ετών, παντρεμένες και με οικογένειες 2-4 ατόμων, αποτελούν τον κύριο πυρήνα των online αγοραστών καταναλωτικών αγαθών.

Πρόκειται για το κοινό, που αναλαμβάνει την ευθύνη των αγορών του νοικοκυριού και προσαρμόζει τις συνήθειες του στις νέες τεχνολογικές δυνατότητες.

Γενικά, το προφίλ του μέσου Έλληνα αγοραστή είναι γυναίκα 39 ετών, υπεύθυνη για τις αγορές του νοικοκυριού. Οι κύριες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο τρεις φορές τον μήνα, ενώ οι συμπληρωματικές αγορές γίνονται δύο φορές την εβδομάδα.

Η ευαισθησία στις τιμές είναι έντονη, με 9 στους 10 καταναλωτές να αντιλαμβάνονται αυξήσεις και να στρέφονται σε οικονομικότερες επιλογές, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που κερδίζουν μερίδιο αγοράς.

Όσον αφορά ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών και η δημιουργίας μιας διαφοροποιημένης πρότασης στο ψηφιακό ράφι, που να προσφέρει προστιθέμενη αξία, αποτελούν βασικές στρατηγικές κατευθύνσεις για τις εταιρείες του κλάδου.

“Η ορατότητα των προϊόντων στις σελίδες αναζήτησης και η χρήση στρατηγικών SEO είναι κρίσιμες για την ενίσχυση της οργανικής αναζήτησης και την επιτυχία των online πωλήσεων”, αναφέρει η NielsenIQ

Προσδοκίες για το 2025

Από τα βασικά στοιχεία της αγοράς - όπως την περιέγραψαν στελέχη της στο συνέδριο Shopper Trends που διοργάνωσε η NielsenIQ Ελλάδας - είναι η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού το 2024 και η αύξηση των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κατά 3,7%, με τις μεγάλες αλυσίδες να συνεχίζουν την επέκτασή τους, ανοίγοντας 84 νέα καταστήματα μέσα στο έτος.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της NielsenIQ, τα περισσότερα στελέχη του κλάδου αναμένουν ανάπτυξη πωλήσεων από 2% έως 5% το 2025, παρά τις προκλήσεις που δημιουργούν η μείωση εισοδήματος των καταναλωτών και η ρύθμιση της αγοράς. Οι τιμές εκτιμάται ότι θα αυξηθούν από 0% έως 4%.

Επίσης, ο νέος κώδικας δεοντολογίας φαίνεται να γίνεται αποδεκτός πιο θετικά από τους λιανέμπορους, ενώ οι προμηθευτές παραμένουν πιο επιφυλακτικοί.

Η σημασία της καινοτομίας και της βιωσιμότητας αποτελεί ένα βασικό στοιχείο της αγοράς, με τους καταναλωτές να εκτιμούν προτάσεις φιλικές προς το περιβάλλον, όπως η χρήση επαναχρησιμοποιούμενων σακουλών.

Επιπλέον, το 46% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με το παρελθόν, αναδεικνύοντας την τάση για οικονομικότερες και πιο βιώσιμες επιλογές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Έμπρακτες αποδείξεις

Από: EBR

Η σχεδίαση του Κυβερνητικού Προγράμματος για το υπόλοιπο της Κυβερνητικής της θητείας πρέπει να είναι εστιασμένη στη βάση συγκεκριμένων προτεραιοτήτων

Ευρώπη

Η Ελλάδα ουραγός στο R&D: Λιγότερα από τα μισά κονδύλια σε σχέση με την ΕΕ

Η Ελλάδα ουραγός στο R&D: Λιγότερα από τα μισά κονδύλια σε σχέση με την ΕΕ

Η επένδυση στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) αποτελεί στρατηγική επιλογή για κάθε χώρα, που επιδιώκει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και να δημιουργήσει οικονομία βασισμένη στη γνώση

Οικονομία

Πιερρακάκης: Κάθε ευρώ που επενδύεται στα σχολεία, επιστρέφει πολλαπλάσια στο μέλλον μας

Πιερρακάκης: Κάθε ευρώ που επενδύεται στα σχολεία, επιστρέφει πολλαπλάσια στο μέλλον μας

Τη μεγάλη αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου» για την ανακαίνιση και αναβάθμιση 2.500 σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2025. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron