Το πιο δημοφιλές εργαλείο του ελληνικού Δημοσίου, το Gov.gr Wallet, αλλάζει μορφή και φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε βασικό σημείο διεπαφής των πολιτών με το κράτος, όπως τόνισε χθες ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, παρουσιάζοντας τη νέα έκδοση της εφαρμογής, προσθέτοντας ότι μετατρέπεται «από αποθετήριο εγγράφων σε πύλη επικοινωνίας και εξυπηρέτησης.
Πλέον, μέσα από το Wallet, οι χρήστες έχουν πρόσβαση στον ψηφιακό βοηθό mAigov, την πρώτη εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης του ελληνικού Δημοσίου, που απαντά σε ερωτήσεις για θέματα διοίκησης και διεκπεραιώνει ενέργειες, όπως η έκδοση Υπεύθυνης Δήλωσης ή Ληξιαρχικής Πράξης Γάμου.
Επιπλέον, ενεργοποιείται η «Θυρίδα Πολίτη», κεντρικός χώρος ενημέρωσης για έγγραφα και ειδοποιήσεις του Δημοσίου, η οποία προβάλλεται σε ευδιάκριτο σημείο της εφαρμογής. Επίσης, προστίθεται άμεση και ασφαλής πρόσβαση στον Προσωπικό Αριθμό, με μηχανισμούς προστασίας από μη εξουσιοδοτημένη αποθήκευση.
Ταυτόχρονα παρέχεται, πλέον, η δυνατότητα ελέγχου γνησιότητας εγγράφων με σάρωση, ενισχύοντας την ασφάλεια των συναλλαγών.
Η εφαρμογή ενσωματώνει, επίσης, λειτουργίες αναζήτησης ψηφιακών υπηρεσιών με λέξεις-κλειδιά ή «γεγονότα ζωής», όπως ήδη γίνεται στο gov.gr, αλλά και σύνδεση με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας για ενημέρωση στοιχείων.
Από ταυτότητα μέχρι ζώα συντροφιάς
Σήμερα, το Gov.gr Wallet φιλοξενεί δέκα βασικά έγγραφα, από την Αστυνομική Ταυτότητα και το Δίπλωμα Οδήγησης έως την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, το Σήμα Δακτυλίου, τα στοιχεία οχήματος (MyAuto), την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα, την Ασφαλιστική Ικανότητα, την Άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους και την καταγραφή ζώων συντροφιάς. Παράλληλα, η εφαρμογή έχει υιοθετηθεί ως μέσο ψηφιακής ταυτοποίησης φιλάθλων για την είσοδο στα γήπεδα.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου, στόχος είναι έως το 2027 το Gov.gr Wallet να εξελιχθεί σε μοναδικό σημείο αλληλεπίδρασης με τη Δημόσια Διοίκηση, συγκεντρώνοντας όλο και περισσότερες υπηρεσίες. «Θέλουμε οι πολίτες να μην χρειάζεται να κατεβάζουν διαφορετικές εφαρμογές, αλλά να βρίσκουν σε ένα σημείο όλες τις υπηρεσίες που χρειάζονται», υπογράμμισε.
Στα επόμενα βήματα περιλαμβάνονται η ενσωμάτωση των στοιχείων ακινήτων, οι επαγγελματικές ιδιότητες και η δυναμική ενημέρωση εγγράφων.
Θυμίζουμε ότι η υλοποίηση του Gov.gr Wallet έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ – GRNET). Όλα τα στοιχεία αντλούνται από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την ενιαία πρόσβαση.





