Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Μάνατζμεντ

Βενετία Κουσία: Ποιες οι μεγάλες προκλήσεις για το επιχειρείν

Κατά την γενική γραμματέα του τομέα Ηγεσίας της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), κλειδί για την ανάπτυξη της χώρας είναι η ποιότητα και δημιουργικότητα του ανθρώπινου δυναμικού

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 7 Ιουνίου 2016

Επίσης, η γενική γραμματέας του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ τόνισε ότι ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί από τις επιχειρήσεις στην ενθάρρυνση της καινοτομίας, με επίκεντρο την εταιρική αξία, καθώς και στην ανάπτυξη ηγετών που προωθούν την ανταλλαγή ιδεών στο πλαίσιο των διαφόρων ομάδων. Καθοριστική είναι και η δέσμευση της εταιρείας σε στρατηγικές συμμαχίες με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους άλλους επιχειρηματικούς εταίρους.
Επίσης, η γενική γραμματέας του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ τόνισε ότι ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί από τις επιχειρήσεις στην ενθάρρυνση της καινοτομίας, με επίκεντρο την εταιρική αξία, καθώς και στην ανάπτυξη ηγετών που προωθούν την ανταλλαγή ιδεών στο πλαίσιο των διαφόρων ομάδων. Καθοριστική είναι και η δέσμευση της εταιρείας σε στρατηγικές συμμαχίες με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους άλλους επιχειρηματικούς εταίρους.

του  Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Παρά την αβεβαιότητα και τις προκλήσεις που διακρίνουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο, οι επιχειρήσεις μπορούν να επιβιώσουν εφόσον υιοθετήσουν μία στρατηγική συνολικής προσέγγισης και την ακολουθήσουν με συνέπεια και υψηλό αίσθημα ηθικής. Είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία κλίματος όπου τα στελέχη επιχειρήσεων και ιδίως οι CEOs είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τους κινδύνους που παρουσιάζονται. 

Η ανάπτυξη ταλέντων αποτελεί προτεραιότητα, αλλά θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια κριτικού πνεύματος στα ταλέντα, διότι αυτό είναι το χαρακτηριστικό που προάγει τη συλλογική αριστεία. Άλλωστε, με δεδομένους τους εντονότατους ρυθμούς τεχνολογικής ανάπτυξης, οι επενδύσεις στις δεξιότητες καινοτομίας πρέπει όχι μόνο να διατηρηθούν, αλλά και να επεκταθούν στην κατεύθυνση αξιοποίησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), με στόχο την εσωτερική κατανομή της γνώσης στις επιχειρήσεις. Εξάλλου, μεγάλο βάρος πρέπει να δώσουν τόσο στην βιωσιμότητά τους, με κυρίαρχο στοιχείο την καταναλωτική ζήτηση, όσο και στην ενίσχυση της επιχειρηματικής φήμης.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που διενήργησε ο οργανισμός The Conference Board –με την συνεργασία της ΕΕΔΕ για την Ελλάδα– και παρουσιάστηκε πρόσφατα στο πλαίσιο εκδήλωσης του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ, πρόεδρος του οποίου είναι ο κ. Δημήτρης Μαύρος και γενική γραμματέας η κυρία Βενετία Κουσία.

Την έρευνα παρουσίασε ο κ.Charles Mitchell, Εκτελεστικός Διευθυντής, Γνώσης, Περιεχομένου & Ποιότητας, του The Conference Board, ο οποίος επεσήμανε τις βασικές στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις σε σχέση με το Ανθρώπινο Κεφάλαιο, την Καινοτομία, την Επιχειρησιακή Αριστεία, τις σχέσεις με τους πελάτες, το Ρυθμιστικό Πλαίσιο και την Βιωσιμότητα.

Στο πλαίσιο της σχετικής εκδήλωσης που ακολούθησε, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την κυρία Βενετία Κουσία, η οποία διαθέτει πολύχρονη εμπειρία σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού, παράλληλα δε είναι και πρόεδρος της Επιτροπής Απασχόλησης του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου. 

Κατά την κυρία Β.Κουσία, οι έξι τάσεις που διαφαίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο για τους προέδρους, διευθύνοντες συμβούλους (CEOs) των επιχειρήσεων είναι οι εξής:

*Βελτίωση των οργανωσιακών ικανοτήτων, προκειμένου να επιτευχθούν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα και να ενισχυθεί η καινοτομία.

*Αντιμετώπιση του ελλείμματος σε ταλέντα, που βρίσκεται πλέον σε κρίσιμο σημείο παγκοσμίως.

*Ενίσχυση του βαθμού εναρμόνισης και ευελιξίας των επιχειρήσεων, υποστηρίζοντας την αποτελεσματική εσωτερική επικοινωνία.

*Άμβλυνση των κινδύνων μέσω της αποτελεσματικότερης διαχείρισης κόστους και της βελτίωσης των διαδικασιών.

*Διαχείριση της ποικιλομορφίας εντός του οργανισμού προς όφελος της καινοτομίας και της συνολικής απόδοσης.

*Οικοδόμηση ισχυρής οργανωσιακής κουλτούρας με επίκεντρο την παραγωγικότητα.

«Οι παραπάνω τάσεις, στο επίπεδο του ανθρώπινου κεφαλαίου, απαιτούν αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των συντελεστών λειτουργίας της επιχείρησης, με παράλληλη βελτίωση των διαδικασιών διαχείρισης των επιδόσεων και της λογοδοσίας. Σημαντική είναι επίσης η κατάρτιση και ανάπτυξη των εργαζομένων, όπως βέβαια και η ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας, ώστε η εταιρεία να μπορεί να προσελκύει τα καλύτερα ταλέντα. Και από την άποψη αυτή, βάρος πρέπει να δοθεί τόσο στην διατήρηση των ταλέντων που έχουν αναπτυχθεί εσωτερικά, όσο και στα ταλέντα που προωθούν την εταιρική ταυτότητα», μάς είπε η κυρία Β. Κουσία.

Επίσης, η γενική γραμματέας του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ τόνισε ότι ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί από τις επιχειρήσεις στην ενθάρρυνση της καινοτομίας, με επίκεντρο την εταιρική αξία, καθώς και στην ανάπτυξη ηγετών που προωθούν την ανταλλαγή ιδεών στο πλαίσιο των διαφόρων ομάδων. Καθοριστική είναι και η δέσμευση της εταιρείας σε στρατηγικές συμμαχίες με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους άλλους επιχειρηματικούς εταίρους. Ακόμα, αυξανόμενος θα βαίνει ο ρόλος της δημιουργίας κουλτούρας καινοτομίας στην επιχειρηματική οντότητα, μέσω της προώθησης και επιβάρυνσης της επιχειρηματικότητας. Είναι αυτονόητο ότι η τελευταία συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάδυση καινοτόμων δεξιοτήτων, τόσο απαραίτητων στην ψηφιακή εποχή μας.

Απαντώντας σε ερώτησή μας για τον ρόλο της επιχειρησιακής αριστείας στις μέρες μας, η κυρία Βενετία Κουσία μάς είπε: «Κατά την γνώμη μου, αλλά και από έρευνες που την επιβεβαιώνουν, η επιχειρησιακή αριστεία είναι κορυφαία στρατηγική που πρέπει να ακολουθείται. Μέσω αυτής αναπτύσσονται εσωτερικά ταλέντα ικανά να αναλάβουν διευθυντικούς ρόλους, προωθούνται επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, γεγονός που βελτιώνει την οργανωσιακή ευελιξία, με παράλληλη, βέβαια, βελτίωση της παραγωγικότητας».

Οι άλλες στρατηγικές που επεσήμανε η κυρία Κουσία είναι: οι σχέσεις με τους πελάτες, το ρυθμιστικό πλαίσιο και η βιωσιμότητα, μέσω της οποίας μπορεί να ενθαρρύνεται και να προωθείται ο εθελοντισμός σε εταιρικό επίπεδο.

Αναφορικά με τις σχέσεις με τους πελάτες, η γενική γραμματέας του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ υποστηρίζει την ανάγκη προώθησης επικοινωνιακών εκστρατειών και αξιοποίηση των μέσω κοινωνικής δικτύωσης, με ταυτόχρονη όμως ενίσχυση μέσα στην εταιρεία μίας πιο εξωστρεφούς πελατοκεντρικής κουλτούρας. Κάτι τέτοιο, βέβαια, θα πρέπει να συνοδεύεται και από την άντληση και χρησιμοποίηση πληροφοριών, που θα συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών των πελατών. «Αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, γιατί σήμερα πολλά παίζονται στο επίπεδο αύξησης της ταχύτητας ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών σε συνάρτηση με τις εταιρικές αξίες», επεσήμανε.

Περιττόν να τονιστεί οι παραπάνω στρατηγικές διασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό την βιωσιμότητα ως μέρους της εταιρικής ταυτότητας –με την τελευταία να πρέπει να συνδυάζεται και με ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αφ’ ενός, και φιλανθρωπικές δράσεις, αφ’ ετέρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Βελτίωση εκ των έσω- Η σημασία της ατομικής ευθύνης

Από: EBR

"Αυτό που μου δίνει κουράγιο πάνω απ’ όλα είναι η αναντίρρητη ικανότητα του ανθρώπου να ανυψώνει με συνειδητή προσπάθεια τη ζωή του"

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Απαιτείται αύξηση παραγωγικότητας

Απαιτείται αύξηση παραγωγικότητας

Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει μια απογοητευτική πραγματικότητα

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron