Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Νέα & Εκδηλώσεις

’Μάνα Εκάβη’, στη γη του Ευριπίδη...

Η Εκάβη γίνεται όχημα για να σκεφτούμε όχι μόνο τον πόλεμο, αλλά και τον δικό μας προβληματισμό σε θέματα ανθρώπινα

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2018

Μια παράσταση άψογο πείραμα προσαρμογής του αρχαίου δράματος σε ανοιχτό αυτοσχέδιο θέατρο, πείραμα που κάθε άλλο παρά αλλοίωσε ή μίκρυνε το τραγικό είδος που συνέθεσε με το χρώμα της η ηθοποιός.
Μια παράσταση άψογο πείραμα προσαρμογής του αρχαίου δράματος σε ανοιχτό αυτοσχέδιο θέατρο, πείραμα που κάθε άλλο παρά αλλοίωσε ή μίκρυνε το τραγικό είδος που συνέθεσε με το χρώμα της η ηθοποιός.

της Αλεξάνδρας Παπαϊσιδώρου

Το «μέγεθος» της τραγικής ποίησης δεν είναι τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από την τεράστια αλήθεια της. 

H παράσταση της «Εκάβης» σε έναν βαθύτατα ιστορικό τόπο και σημείο αποτελεί ευτυχή συνύπαρξη μεγάλων δημιουργικών «μεγεθών», τα οποία η Ιωάννα Γκαβάκου 'υπηρέτησε' με φρόνιμο - όχι μόνο καλλιτεχνικά υψηλό - αλλά και αισθητικά, αυτούσια ενσταντικά και με τη προσωπική της σφραγίδα ως καλλιτέχνης. 

Λιττή, απερίσπαστη με ερμηνευτικό μεγαλείο ψυχής - την ίδια της την ψυχή - απέδωσε με αληθή τρόπο τον σπαραγμό της 'Μάνας Εκάβης'. Μιας λέξης, αυτής μόνο, που όμως ηχούσε διαφορετικά όταν η εμηνεύτρια την άρθρωνε. Ήταν τα κρεσέντο της υποκριτικής της απαλά αλλά και έντονα με ένα ελαφρύ αλλά γεμάτο αεράκι χαρισμάτων που έπνιξε τον χώρο των θεατών και τους λύγισε, τους συνεπήρε, τους σενετάραξε εκεί πίσω στην μακρινή των Τρωάδων πατρίδα μέσα από τις νότες-σπίθες της Νένας Βενετσάνου. 

Μια παράσταση άψογο πείραμα προσαρμογής του αρχαίου δράματος σε ανοιχτό αυτοσχέδιο θέατρο, πείραμα που κάθε άλλο παρά αλλοίωσε ή μίκρυνε το τραγικό είδος που συνέθεσε με το χρώμα της η ηθοποιός. Ποιητική η γλώσσα και ο τόνος της δημιουργούσε μαγγανείες στο ανθρώπινο μυαλό με ομόψυχο, ομόπαθο το σώμα της ηρωίδας-πρωταγωνίστριας. 

Η Εκάβη, μπροστά μας, ολοζώντανη... εκπροσωπούσε το τραγικό άλγος όλων των μανάδων που σύνορα δεν χωρούν στο συνάισθημα της. Η υποκριτική ομορφιά εστιάζει στο ανθρώπινο αλλά και μνημειακό σημείο. 

Δεν μπορώ να ξεχάσω τους σπασμούς του προσώπου και του κορμιού, την οδύνη και τη οργή που πύρωναν τον σκηνικό σημείο και 'ελέγχονταν' άριστα ερμηνευτικά. Ποια αλήθεια πιο ακριβή της αλήθειας του αληθούς... του ύψιστου και του αυθεντικού...;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Η Κίνα εγκλωβίζει την Αφρική σε μια «παγίδα χρέους»

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Τα κρατικά κινεζικά Ταμεία κατέχουν πάνω από το 60% του χρέους σε 17 χώρες της ηπείρου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οικονομία

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

Αύξηση των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ποσοστό έως και 10% εντός του 2024 σχεδιάζουν 7 στις 10 τράπεζες, παγκοσμίως

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron