Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Δεκαπλασιασμός της πελατειακής βάσης των online σουπερμάρκετ στην Ελλάδα

Κάθε άλλο παρά συγκυριακή δείχνει να είναι η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι online αγοραστικές συνήθειες δείχνουν ότι ήρθαν για να μείνουν

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2020

«Πλέον, ένας στους δύο χρήστες του Διαδικτύου αγοράζουν συστηματικά online σε σχέση με έναν στους πέντε το 2019.»
«Πλέον, ένας στους δύο χρήστες του Διαδικτύου αγοράζουν συστηματικά online σε σχέση με έναν στους πέντε το 2019.»

Κάθε άλλο παρά συγκυριακή δείχνει να είναι η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι online αγοραστικές συνήθειες δείχνουν ότι ήρθαν για να μείνουν. Πλέον, ένας στους δύο χρήστες του Διαδικτύου αγοράζουν συστηματικά online σε σχέση με έναν στους πέντε το 2019.

Επιπλέον, διαπιστώνεται δεκαπλασιασμός τις πελατειακής βάσης των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, τη στιγμή που ένας στους δύο δηλώνει ότι θα συνεχίσει και στο μέλλον να παραγγέλνει προϊόντα σουπερμάρκετ με παράδοση κατ’ οίκον. Επίσης, ένας στους δύο καταναλωτές στην Ελλάδα ενημερώνεται μέσω Internet για προσφορές και εκπτώσεις.

Ειδικότερα, σε σχέση με πέρυσι έχει υπερ-διπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών Διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό, μάλιστα, να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Επίσης, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική άνοδο να καταγράφεται την περίοδο μετά από την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά τις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ, η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών Διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο, σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019, με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου.

Οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του Διαδικτύου. Σημαντικός αριθμός καταναλωτών παραγγέλνει και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στο 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Online ενημέρωση

Τις online αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών, λόγω τις εμφάνισης του CODID-19, αποτυπώνει το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών. Τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας (Μάρτιος-Μάιος 2020) αποδεικνύουν την απότομη διείσδυση του Διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών και μέσα από έναν άλλο δείκτη: το online κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο και για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019, καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του Διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού από το 13% στο 15%.

Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή και η ενημέρωση από φίλους – γνωστούς, λόγω και του social distancing από το 24%, στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι, ανάλογα με την κατηγορία είδους, υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (Διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο.

Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (Διαδίκτυο και τηλέφωνο). Μόλις ένα επιπλέον 4% δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτήν την προοπτική. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο και πάλι ανά κατηγορία, υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης-υπόδησης, με το 22% να έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο 2μηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Προοπτικές

Παράλληλα, στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορωνοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ, το 50% απαντά ότι θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως. Το 8% απαντά λίγο αργότερα, αλλά το 43% δηλώνει ότι θα διατηρήσει αυτήν τη συνήθεια, τουλάχιστον έως το τέλος του χρόνου ή αργότερα.

Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά, με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών.

*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Μια ιστορία επιστημονικής φαντασίωσης -57 νεκροί από πτώση ζαρντινιέρας

Από: EBR

Σε μια εξωτική χώρα πολύ μακριά από δω, το υπουργείο Κήπων και Ανθοστολισμού αποφάσισε να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα της ακαλαισθησίας ενός κεντρικού κρατικού κτηρίου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Στην τραπεζική ισχύουν και κακοί κανόνες

Η αδυναμία των δημοκρατιών μας να αντισταθούν στην επιρροή των ισχυρών εταιρειών και των ηγετών τους είναι ανησυχητική

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron