Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Προχωράει η επέκταση του επιβατικού λιμένα στον Πειραιά

Η επέκταση του επιβατικού λιμένα στον Πειραιά, έργο προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ που συμπεριελήφθη στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ με το Δημόσιο ως υποχρεωτική επένδυση, βρίσκεται σε εξέλιξη

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

«Η προνομιούχος γεωγραφική θέση που κατέχει η ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά αλλά και το πλήθος αρχαιολογικών χώρων της χώρας και των νησιών του Αιγαίου, θα μπορούσαν να καταστήσουν το μεγάλο λιμάνι τον κύριο τερματικό σταθμό κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.»
«Η προνομιούχος γεωγραφική θέση που κατέχει η ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά αλλά και το πλήθος αρχαιολογικών χώρων της χώρας και των νησιών του Αιγαίου, θα μπορούσαν να καταστήσουν το μεγάλο λιμάνι τον κύριο τερματικό σταθμό κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.»

του Ηλία Μπέλλου

Η επέκταση του επιβατικού λιμένα στον Πειραιά, έργο προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ που συμπεριελήφθη στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ με το Δημόσιο ως υποχρεωτική επένδυση, βρίσκεται σε εξέλιξη παρά κάποιες αντιδράσεις που έχουν οδηγήσει ορισμένα θέματα, όπως η απόθεση των βυθοκορημάτων, στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Θέματα που δεν αναμένεται να δημιουργήσουν πρόβλημα στην ολοκλήρωσή του, ανεξάρτητα αν απαιτηθούν προσαρμογές, εκτιμούν πηγές της αγοράς.

Η ολοκλήρωσή του τοποθετείται στα τέλη του 2022, λίγο δηλαδή πριν από την εκτιμώμενη ολική επαναφορά του κλάδου μετά το πλήγμα της πανδημίας, προσθέτουν. Συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του άξονα προτεραιότητας 7 του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττικής 2014-2020. «Η χρηματοδοτική στήριξη της Ε.Ε. αντανακλά τα οικονομικά οφέλη που θα ξεκλειδώσουν τα επόμενα χρόνια και τη σημασία του έργου για την ελληνική τουριστική βιομηχανία», εξηγούν κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας.

Η προνομιούχος γεωγραφική θέση που κατέχει η ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά αλλά και το πλήθος αρχαιολογικών χώρων της χώρας και των νησιών του Αιγαίου, θα μπορούσαν να καταστήσουν το μεγάλο λιμάνι τον κύριο τερματικό σταθμό κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (κέντρο αναχωρήσεων και τερματισμού των κρουαζιερόπλοιων - Home Port), γεγονός που θα σήμαινε σημαντικότατα οφέλη άμεσα και έμμεσα για τον λιμένα, την ευρύτερη περιοχή και την εθνική οικονομία. Αυτό έχουν άλλωστε επισημαίνει επανειλημμένως οι μεγάλες πολυεθνικές. Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κατασκευή των απαιτούμενων υποδομών για την εξυπηρέτηση των σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων, τονίζουν με κάθε ευκαιρία οι ειδικοί.

Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει συντάξει όλα τα απαραίτητα τεχνικά και περιβαλλοντικά σχέδια για το έργο «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα». Αυτό το έργο αρχικά εγκρίθηκε περιβαλλοντικά το 2013. Ο ΟΛΠ συνέταξε ένα νέο Περιβαλλοντικό Σχέδιο για να συμπεριλάβει όλες τις εργασίες του έργου, το οποίο εγκρίθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Επιπλέον, ο ΟΛΠ συνέταξε ένα τεχνικό περιβαλλοντικό σχέδιο για αυτό το έργο, καθορίζοντας όλη τη βασική λειτουργία του εργοταξίου κατασκευών, όπως μονάδα παραγωγής σκυροδέματος, περιοχή κατασκευής caisson, χώρος φόρτωσης πλωτής φορτηγίδας κ.λπ., το οποίο υποβλήθηκε επίσης στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης και εγκρίθηκε. Τέλος, σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους του 2013, η ΟΛΠ Α.Ε. συνέταξε μια «Εκθεση Δεδομένων Κυκλοφορίας», η οποία προσδιορίζει την καθημερινή κυκλοφορία φορτηγών αυτοκίνητων για τις ανάγκες του έργου. Σημειώνεται επίσης ότι η διαχείριση έργων κατασκευής και συντήρησης λιμενικών εγκαταστάσεων περιλαμβάνεται στο πεδίο εφαρμογής της πιστοποίησης ISO 9001: 2015 (Διαχείριση Ποιότητας) και της πιστοποίησης ISO 14001: 2015 (Περιβαλλοντική Διαχείριση), είτε πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενα έργα είτε όχι. Για την υλοποίηση αυτού του έργου, η ΟΛΠ Α.Ε. είναι πιστοποιημένη κατά το πρότυπο ISO 9001: 2015 (Διαχείριση Ποιότητας) και κατά το πρότυπο ΕΛΟΤ 1429: 2008 (Διαχειριστική Επάρκεια). Η εισηγμένη ΟΛΠ Α.Ε., ως ώφειλε, όταν εκδόθηκαν οι απαραίτητες εγκρίσεις και άδειες ξεκίνησε την κατασκευή του έργου τον Φεβρουάριο πανηγυρικά παρουσία των υπουργών Ναυτιλίας και Τουρισμού, του δημάρχου Πειραιά και του περιφερειάρχη Αττικής.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η υλοποίηση του έργου θα προσδώσει υψηλότατο βαθμό ασφάλειας στη μεταφορά επιβατών, συμβατό και με τις νέες υγειονομικές απαιτήσεις που έφερε η πανδημία αλλά και συνθηκών άνεσης. Παράλληλα μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της εικόνας του λιμένα και της πόλης του Πειραιά, μέσω της επανάχρησης εγκαταλελειμμένων κτιριακών εγκαταστάσεων, της ανάδειξης των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων εντός και σε γειτνίαση με τον λιμένα.

*πρώτη δημοσίευση: www.kathimerini.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Βάρβαροι προ των πυλών

Από: EBR

Το γιατί οι βάρβαροι σεβάστηκαν τόσο τον Χριστιανισμό, κι έδειξαν τέτοιο καταστροφικό μένος εναντίον του αρχαίου κλασσικού πολιτισμού, εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα άλυτα μυστήρια της ιστορίας

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 01/2020 2020

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

01/2020 2020

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Ανάκαμψη του οικονομικού κλίματος σε Ελλάδα και Ευρωζώνη τον Ιούλιο

Ανάκαμψη του οικονομικού κλίματος σε Ελλάδα και Ευρωζώνη τον Ιούλιο

O δείκτης (Economic Sentiment Indicator, ESI) ανέκαμψε στις 90,8 μονάδες από 87,6 τον Ιούνιο, ενώ ο δείκτης προσδοκιών απασχόλησης (Employment Expectations Indicator, EEI) συνέχισε να ανακάμπτει και διαμορφώθηκε στις 103,7 από 97,6 μονάδες τον Ιούνιο

Οικονομία

Η χειρότερη ύφεση από τη δεκαετία του 1930

Η χειρότερη ύφεση από τη δεκαετία του 1930

Ο ανεπτυγμένος κόσμος υπέστη ένα άνευ προηγουμένου σοκ

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2020. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron