Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Μόλις στο 4% των επιχειρήσεων έγινε χρήση μετρητών στις θερινές εκπτώσεις

Η έντονη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στο πλαστικό χρήμα και στα μέσα ηλεκτρονικών πληρωμών είχε ήδη ξεκινήσει από την περίοδο επιβολής των “capital controls”

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2020

«Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους».
«Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους».

της Νατάσας Φραγκούλη

Η έντονη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στο πλαστικό χρήμα και στα μέσα ηλεκτρονικών πληρωμών είχε ήδη ξεκινήσει από την περίοδο επιβολής των “capital controls”. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού και τα μέσα ατομικής προστασίας, που αυτή έχει υπαγορεύσει, έχουν περιορίσει έτι περαιτέρω τη χρήση μετρητών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, κατά την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων, μόλις το 4% των Ελλήνων καταναλωτών έκανε χρήση μετρητών για τις αγορές του. Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της ΕΣΕΕ για την πορεία των θερινών εκπτώσεων του 2020, πέρσι τέτοια εποχή στο 55% των επιχειρήσεων είχε γίνει χρήση καρτών για την πληρωμή των αγορών. Το δε ποσοστό των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, όπου οι πελάτες χρησιμοποίησαν μετρητά για τα ψώνια τους έφθανε το 13%. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα έκαναν χρήση και μετρητών και καρτών στο 23% των επιχειρήσεων φέτος, έναντι 32% την ίδια περίοδο πέρσι.

Η σύγκριση της περσινής με τη φετινή χρονιά δείχνει σαφώς ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα κάνουν μια ακόμη πιο έντονη στροφή προς το πλαστικό χρήμα και τις ηλεκτρονικές αγορές, παίρνοντας ακόμη μεγαλύτερες αποστάσεις από τα μετρητά.

Διαχρονική τάση

Η δε διαχρονική σύγκριση επιβεβαιώνει τη σταδιακή υποβάθμιση των μετρητών κατά τις αγορές. Στις θερινές εκπτώσεις του 2018, έγινε χρήση μετρητών στο 18% των επιχειρήσεων, ενώ κάρτες χρησιμοποιήθηκαν στο 49%.

Τα αντίστοιχα ποσοστά το 2017 ήταν 22% και 52%, ενώ όσο πιο πίσω πηγαίνουμε στον χρόνο, τα ποσοστά χρήσης των καρτών φθίνουν και αυξάνονται αυτά των μετρητών: το 2016 ήταν 34% οι κάρτες και 30% τα μετρητά, το 2015 οι κάρτες 32% και 44% τα μετρητά, ενώ το 2014 μόλις 3% οι κάρτες και 81% τα μετρητά.

Ανέπαφες πληρωμές

Στο μεταξύ, η πανδημία ενίσχυσε τη δημοτικότητα των ανέπαφων τρόπων πληρωμής: έξι στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι σκέφτονται να δοκιμάσουν, πλέον, νέες ανέπαφες λύσεις πληρωμών στα καταστήματα.

Σύμφωνα με έρευνα της Ipsos για λογαριασμό της PayPal, αυτή η τάση είναι εμφανής, ακόμη και στις μεγαλύτερες ηλικίες, που είναι πιο συνδεδεμένες με τη χρήση των μετρητών. Το 43% των ατόμων άνω των 65 ετών θα εγκατέλειπε τελείως τη χρήση μετρητών από τώρα και στο εξής.

“Από την έναρξη της πανδημίας της νόσου Covid-19, ο κόσμος αποφεύγει τα μετρητά, επειδή φοβάται μήπως προσβληθεί από τον ιό. Οι Έλληνες διστάζουν, επίσης, να αγγίξουν οθόνες αφής σε καταστήματα. Η νοοτροπία αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει και θα ζήσουμε πλέον μια νέα κανονικότητα”, αναφέρει η έρευνα.

*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Η Ελλάδα ως σύνορο της Ευρώπης

Από: EBR

Με την Τουρκία να απομακρύνεται αξιακά από την Ευρώπη και τη Δύση και την προοπτική ένταξης της χώρας αυτής στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) κάτω από τις κρατούσες συνθήκες να έχει, ως φαίνεται, ακυρωθεί, η Ελλάδα έχει εκ των πραγμάτων αναδειχθεί στο ανατολικό σύνορο της Ευρώπης/ΕΕ

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 01/2020 2020

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

01/2020 2020

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

NextGenerationEU: Η Επιτροπή παρουσιάζει τα επόμενα βήματα για τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

NextGenerationEU: Η Επιτροπή παρουσιάζει τα επόμενα βήματα για τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Η Επιτροπή παρουσιάζει τα επόμενα βήματα για τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ύψους 672,5 δισ. ευρώ στην ετήσια στρατηγική για τη βιώσιμη ανάπτυξη 2021

Οικονομία

Νέα στρατιά «ζόμπι» γέννησε η πανδημία

Νέα στρατιά «ζόμπι» γέννησε η πανδημία

Σε επίπεδα που πλησιάζουν την εποχή της φούσκας των dotcom έχει εκτιναχθεί ο αριθμός των εταιρειών που επιζούν απλά και μόνο γιατί είναι πολύ φθηνό το χρήμα. Πώς περιπλέκεται η κατάσταση στη διεθνή οικονομική σκηνή

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2020. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron