Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Κατά 30% αυξήθηκαν οι online αγορές στην Ελλάδα το 1ο τρίμηνο του 2021

Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, εν μέσω πανδημικής κρίσης

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 11 Μαΐου 2021

«Το 68% των Ελλήνων έχει κάνει τουλάχιστον μια online αγορά το τελευταίο 6μηνο - Από το γκρουπ 18-54 ετών οι περισσότεροι e-shoppers.»
«Το 68% των Ελλήνων έχει κάνει τουλάχιστον μια online αγορά το τελευταίο 6μηνο - Από το γκρουπ 18-54 ετών οι περισσότεροι e-shoppers.»

της Νατάσας Φραγκούλη

Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, εν μέσω πανδημικής κρίσης. Τους πρώτους τρεις μήνες του 2021 οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 30% σε ετήσια βάση. Μάλιστα, πλέον το Διαδίκτυο δεν αποτελεί πεδίο αγοραστικής δράσης μόνο για τις μικρότερες ηλικίες, αφού μέχρι και οι άνω των 65 ετών Έλληνες κάνουν τις αγορές τους online.

Σχεδόν τα 2/3 των Ελλήνων (68%) έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο. Οι περισσότεροι e-shoppers ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 18-54 ετών. Ωστόσο, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες των καταναλωτών και κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες, τα ποσοστά αύξησης των online αγορών είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά.

Πιο εντυπωσιακά, μάλιστα, είναι τα ποσοστά αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών από μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Για παράδειγμα, οι online αγορές από άτομα ηλικίας 65+ ετών αυξήθηκαν το 1ο τρίμηνο του 2021 κατά 91% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Στο μεταξύ, στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών η αύξηση ήταν της τάξης του 56%.

Στις μικρότερες ηλικίες, που ήταν ήδη εξοικειωμένες με τις online αγορές, η αύξηση στην υιοθέτηση του ψηφιακού καναλιού είναι μεν μικρότερη ποσοστιαία, αλλά διόλου αμελητέα. Οι ηλεκτρονικές αγορές από τους Έλληνες ηλικίας 45-54 ετών αυξήθηκαν κατά 29% και στην ομάδα 35-44 ετών κατά 23%.

Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης του e-commerce είναι εντατικοί και σε πιο μικρές ηλικίες, όπως τα άτομα 13-17 ετών, όπου το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης είναι - για τους τρεις πρώτους μήνες του έτους - 32%.

Όλη η Ελλάδα στο Διαδίκτυο

Την παραπάνω εικόνα περιγράφει η Focus Bari στην τελευταία έρευνα “Focus on Tech Life Tips” για το 1ο τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, η χρήση του Internet έχει φτάσει πλέον στο 96% των Ελλήνων 13-74 χρόνων, βρίσκεται σχεδόν στο 90% στις ηλικίες 55-64, ενώ έχει ξεπεράσει το 70% στις ηλικίες 65-74.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, όταν κάποιος ξεκινήσει να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, πολύ σύντομα γίνεται καθημερινός χρήσης: από το 96% των χρηστών το 92% δηλώνει ότι βρίσκεται στο Internet κάθε μέρα. Επίσης, όταν κάποιος μπει στον διαδικτυακό κόσμο, ανακαλύπτει τις ωφέλειες και τις ευκολίες του και γι’ αυτό οι 9 στους 10 Έλληνες έχουν το δικό τους smartphone, ώστε να σερφάρουν ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε χώρο.

Μάλιστα, το ποσοστό των Ελλήνων, που έχουν δικό τους smartphone, είναι αυξημένο κατά 10% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2019 (82%). Τις μεγαλύτερες αυξήσεις παρουσιάζουν οι ηλικίες 55-64 (+23%) και 65+ (+61%), οι οποίοι - εύλογα - λόγω της πανδημίας μπαίνουν ταχύτερα στον ψηφιακό κόσμο απ’ ό,τι στο παρελθόν και άρα το smartphone γίνεται και γι’ αυτούς απαραίτητο καθημερινό εργαλείο.

Συνωστισμός στα social media

Στο μεταξύ, 8 στους 10 Έλληνες (78%) έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα και χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (με οποιαδήποτε συχνότητα). Μάλιστα, λίγο περισσότεροι από 7 στους 10 (72%) δηλώνουν καθημερινοί χρήστες των social media.

Σερφάροντας από κούνια

Στη διάρκεια της πανδημίας αφενός η μεταφορά σχεδόν όλης της δραστηριότητας εντός σπιτιού και αφετέρου οι ανάγκες της τηλεκπαίδευσης έβαλαν το σύνολο – σχεδόν - των Ελληνόπουλων στον ψηφιακό κόσμο. Πλέον, το 91% των παιδιών ηλικίας 5-12 χρόνων χρησιμοποιούν το Internet. Μάλιστα, στις ηλικίες 10-12, όλα τα παιδιά είναι online (97%).

*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Κυβέρνηση: Αγνώστων λοιπών στοιχείων

Από: EBR

Συχνά προβληματίζομαι για το είδος των συμβουλών που δεχεται ο Πρωθυπουργός για τα κυβερνητικά σχήματα που φτιάχνει και για την πολιτική που συνακόλουθα διατυπώνει και εφαρμόζει

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Dzurinda: Η ΕΕ δεν έχει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων

Τη σημασία των επικείμενων Ευρωεκλογών και τη μεγάλη πρόκληση που συνιστά η ακροδεξιά για την κοινή πορεία της Ευρώπης, ανέδειξε η συζήτηση που διοργάνωσε το Martens Centre και το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής

Οικονομία

Απαιτείται αύξηση παραγωγικότητας

Απαιτείται αύξηση παραγωγικότητας

Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει μια απογοητευτική πραγματικότητα

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron